نتایج در این بخش نمایش داده می شود

راهنمای جامع تحصیل پزشکی در فرانسه ۲۰۱۹

تحصیل پزشکی در فرانسه، بسیار ارزان است و تسلط به زبان این کشور و قبولی در آزمون ورودی سال اول، شرط لازم برای پذیرش دانشجویان واجد شرایط است. این گفتار، ۳۰ دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت را نیز معرفی کرده است.

شرایط تحصیلی پزشکی در فرانسه

پزشکی در فرانسه یکی از  بهترین مقصدهای تحصیلی  در اروپا است که متقاضیان بسیاری  از کشورهای مختلف از جمله  ایران دارد. سالانه صدها دانشجوی ایرانی، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی جهت تحصیل تمام وقت در گرایش های مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی و پیراپزشکی فرانسه شده و از این مراکز دانش‌اموخته می‌شوند. تسلط به زبان فرانسوی، حداقل شرط ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور است.

در طول سال اول تحصیل پزشکی، دانشجویان بین المللی تنها نیاز به نشان دادن ویزا برای اثبات وضعیت اقامتی خود دارند. اما آن‌ها هم‌چنان نیاز به ثبت‌نام در اداره مهاجرت ظرف ۳۰ روز از ورودشان به خاک فرانسه داشته و می بایستی کنکور پزشکی را شرکت کرده تا ویزایشان اعتبار پیدا کند. از سال دوم تحصیل‌شان ، ان‌ها باید برای اجازه اقامت یا Carte de Sejour اقدام نمایند.

تحصیل پزشکی در فرانسه، ۹ سال به طول می‌انجامد و شامل ۳ دوره ذیل الذکر است که ممکن است در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، متفاوت باشد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.