نتایج در این بخش نمایش داده می شود

جزييات تحصيل همزمان دو رشته تحصيلي غيرپزشکي در دانشگاه آزاد

رييس دانشگاه آزاد اسلامي، طي بخشنامه‌اي، شيوه‌نامه تحصيل همزمان دو رشته تحصيلي غيرپزشکي در دانشگاه آزاد اسلامي را ابلاغ کرد.

دکتر محمدمهدي طهرانچي، رييس دانشگاه آزاد اسلامي، شيوه‌نامه تحصيل همزمان در دو رشته تحصيلي غيرپزشکي در دانشگاه آزاد اسلامي را به معاونان، رؤساي مراکز و مديران کل سازمان مرکزي و رؤساي استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي ابلاغ کرد. دکتر طهرانچي در اين بخشنامه تاکيد کرده است: با توجه به سياست‌هاي کلان دانشگاه به منظور هم‌افزايي روزافزون در زمينه‌هاي مختلف علوم و فناوري و تربيت انسان‌هاي مسلط در دو رشته تحصيلي و کسب مهارت لازم، شيوه‌نامه تحصيل همزمان در دو رشته تحصيلي غيرپزشکي در دانشگاه آزاد اسلامي براي اجرا ابلاغ مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

ماجرای حذف ۱۰۰ درصدی سهمیه‌های کنکور

کدام سهمیه ها در کنکور حذف می‌شوند؟

۱۹ سهمیه کنکور به ۳ مورد کاهش خواهد یافت

کارمندان نیروهای مسلح سهمیه کنکور نمی‌گیرند

هدف از ابلاغ اين شيوه‌نامه، تعيين چارچوب قانوني براي اجراي صحيح تحصيل همزمان در دوره‌هاي آموزشي کارداني و کارشناسي (پيوسته و ناپيوسته) در دو رشته تحصيلي و در همان مقطع يا مقطع پايين‌تر در يک يا دو واحد دانشگاهي عنوان شده است.

بر اساس بندهاي اين شيوه‌نامه، پذيرفته‌شدگان و دانشجويان در هر يک از مقاطع تحصيلي کارداني و کارشناسي (پيوسته و ناپيوسته) واحدهاي دانشگاهي، علاوه بر تحصيل حضوري يا مجازي در مقطع و رشته فعلي خود، مي‌توانند در يک رشته ديگر در همان مقطع يا مقطع پايين‌تر در واحد دانشگاهي مبدا يا واحد دانشگاهي ديگري، به طور همزمان تحصيل کنند.

همچنين دانشجو پس از ورود به رشته دوم، مجاز است که برابر ماده ۱۹ آيين‌نامه آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي، انتخاب واحد درسي انجام دهد. حداکثر مدت تحصيل براي دانشجويان مشمول اين شيوه‌نامه، مدت مجاز تحصيل در رشته اول است و دانشجو در مدت زمان تحصيل، فقط يک بار مي‌تواند درخواست تحصيل در رشته دوم را ارايه دهد.

بر اساس اين شيوه‌نامه، تغيير رشته دوم امکان‌پذير نيست و آن دسته از دانشجوياني که از معافيت نظام وظيفه استفاده مي‌کنند، در صورتي که در رشته اول انصراف از تحصيل داده يا اخراج آموزشي شده باشند، مي‌توانند رشته دوم را تا سقف مجاز مدت زمان معافيت از نظام وظيفه در رشته اول، ادامه دهند.

همچنين در اين شيوه‌نامه، به جزيياتي از جمله: مقررات آموزشي، تطبيق و معادل‌سازي واحدهاي درسي در رشته دوم، انتقال و مهماني، مرخصي تحصيلي، انصراف از تحصيل، دانش‌آموختگي و … اشاره شده که متن کامل آن در اختيار واحدها و مراکز دانشگاهي قرار گرفته است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.