نتایج در این بخش نمایش داده می شود

توصيه‌هاي بهداشتي براي شرکت در امتحانات نهايي

با آغاز امتحانات نهايي و برگزاري حضوري آزمون‌ها، يکي از مهم ترين موضوعاتي که در اين دوران مطرح است، رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي است
.
درست است که تمام پروتکل‌هاي بهداشتي، از جمله:
ضدعفوني کردن تمامي سطوح قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان، رعايت فاصله صندلي‌ها و فاصله‌گذاري اجتماعي در زمان امتحان، از سوي مراقبان و مسؤولان مرکز برگزاري امتحانات بايد به درستي رعايت شود، ولي شما نيز با رعايت مجموعه‌اي از نکات ايمني و پروتکل‌هاي بهداشتي، مي‌توانيد به حفظ سلامت و آرامش بيشتر خود و حضور در امتحانات نهايي، بدون نگراني‌هاي مضاعف، کمک کنيد:
– ضروري است که حتماً با خود، وسايل حفاظت فردي، مانند: ماسک و دستکش را همراه داشته باشيد و دست‌هاي خود را قبل از ورود به محل برگزاري امتحان، ضدعفوني کنيد.
– ممکن است که نشستن سر جلسه امتحان با ماسک و دستکش، برايتان کمي سخت باشد، ولي به ياد داشته باشيد که دانش‌آموزان ديگر نيز با شما شرايطي يکسان دارند؛ پس بيشتر روي امتحاناتتان تمرکز کنيد و سعي کنيد که هرگونه استرس اضافي را از خود دور کنيد. 
 
– به هيچ وجه به بهانۀ اينکه امتحان دادن با ماسک برايتان مشکل است، ماسک خود را در حوزه امتحاني يا در طول امتحان برنداريد و توجه داشته باشيد در صورتي که بيمار شويد، امکان دارد نتوانيد در ساير امتحانات نهايي شرکت کنيد و حتي به دليل طول بيماري و سير درماني آن، کنکورتان نيز  مي‌تواند تحت شعاع اين مساله قرار گيرد؛ در ضمن، شما مي‌توانيد ناقل خاموش باشيد و عامل بيماري دوستان، کادر اجرايي حوزه امتحاني يا خانواده خود شويد؛ پس بهتر است به جاي آنکه به خاطر عدم رعايت اصول بهداشتي پشيمان شويد و عذاب وجدان پيدا کنيد، اکنون  به تمام ضوابط بهداشتي عمل کنيد.
– در محل برگزاري امتحان تجمع نکنيد و فاصله‌گذاري اجتماعي را، که بايد حداقل ۱ تا ۲ متر باشد، هم قبل و هم بعد از آزمون، با همکلاسي‌هاي خود رعايت کنيد
.
 – سعي کنيد به سطوح مشترک و کليه وسايلي که به طور عمومي و مشترک استفاده مي‌شوند، مانند: پريزها و کليدهاي برق، نرده‌ها، دستگيره‌ها و در‌ها، دست نزنيد، و در صورت لمس کردن هر کدام از وسايل مشترک عمومي، حتماً دست‌هايتان را ضدعفوني کنيد
.
 – به تمام افراد توصيه مي‌شود که در اين دوران، از دست زدن به چشم‌ها، بيني و دهان خود خودداري کنند. دست‌ها در تماس با سطوح مختلف، ممکن است که به ويروس آلوده شده باشند و از اين طريق ممکن است که ويروس را به چشم‌ها و بيني و دهان خود منتقل کنيد.
 
– سعي کنيد که وسايل اضافي و غير ضرور، مانند: کيف و تلفن همراهتان را به محل برگزاري امتحان خود نبريد؛ زيرا هرگونه وسيله اضافي مي‌تواند عاملي براي انتقال آلودگي باشد
.
 – محلول ضدعفوني کننده شخصي و وسايل شخصي، را که براي امتحان لازم هستند، مانند: خودکار، خط‌کش، ماشين حساب و …
به همراه داشته باشيد تا نياز نباشد که وسيله‌اي را از افراد ديگر قرض بگيريد
.
– والدين نيز بايد از تجمع در نزديکي درِ خروجي مرکز امتحاني يا محوطه آن مرکز، خودداري کنند، و در صورت امکان، بهتر است که به جاي وسايل نقليه عمومي، براي رفت و آمد، از اتومبيل شخصي خود استفاده کنند.
 
– اگر قصد استفاده از اين وسايل نقليه، عمومي را براي رفت و آمد به محل برگزاري امتحان خود داريد، حتماً پروتکل‌هاي لازم را براي استفاده از وسايل نقليه، مانند:
استفاده از ماسک، ضدعفوني دست‌ها قبل از سوار شدن و بعد از پياده شدن از وسيله نقليه، خودداري از تماس نزديک با سايرين و رعايت فاصله اجتماعي در داخل وسيله نقليه و استفاده از کارت به جاي پول نقد را رعايت کنيد.
– از آب خوري‌ها و آب سردکن‌هاي عمومي استفاده نکنيد و بهتر است که به جاي آب معدني، از بطري‌هاي آب شخصي که از خانه به همراه خودتان آورده ايد، استفاده نماييد.
– اگر در هر زماني متوجه شديد که حالتان نامساعد است يا علايمي مشکوک مانند: تب يا سرفه داشتيد، حتماً به خانواده و مدرسه اعلام کنيد، و در صورت نياز، در خانه بمانيد و پروتکل‌هاي بهداشتي لازم را اجرا کنيد
.
– هنگام بازگشت به خانه، لباس‌هاي خود را تعويض کنيد و قبل از انجام هر کاري، دست‌هاي خود را به خوبي با آب و صابون بشوييد و ماسک يک بار مصرف و دستکش‌هاي استفاده شده خود را، با رعايت اصول بهداشتي، دور بريزيد.

در نهايت، فراموش نکنيد که اگر هم دانش‌آموزان و هم مراکز امتحاني، شرايط و پروتکل‌هاي بهداشتي را به خوبي رعايت کنند، امکان برگزاري آزمون‌ها، بدون نگراني و با آرامش و سلامت بيشتري فراهم خواهد شد.

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.