نتایج در این بخش نمایش داده می شود

افزایش انگیزه برای کنکور ، چیکار کنم انگیزم بیشتر بشه؟

افزایش انگیزه برای کنکور ، چیکار کنم انگیزم بیشتر بشه؟

نداشتن انگیزه، بزرگترین آفتی است که این روز ها اکثر داوطلب های کنکور سراسری با اون دست و پنجه نرم میکنن. انگیزه، همون شور و اشیاقی هست که باعث میشه همیشه در حال حرکت باشیم و هیچ دست اندازی رو برای خودمون مثل یک مانع بزرگ و غیر قابل عبور نبینیم. انگیزه برای ما دقیقا حکم سوخت برای ماشین رو داره. و این ما هستیم که باید دنبال افزایش انگیزه برای کنکور باشیم و روز به روز حرکتی انجام بدیم که این نیرو در وجود ما بیشتر تقویت بشه. اگر تو هم مثل بیشتر کنکوری ها در این روز ها به دلایل مختلف انگیزه لازم رو نداری با ما تا انتهای این مقاله همراه باش. بهت راهکار هایی ارائه میدیم که باعث افزایش انگیزه تو برای کنکور سراسری میشه.

بی انگیزه شدن در مسیر کنکور دلایل مختلفی داره

بی برنامه بودن

بی برنامه بودن شاید در نگاه اول دلیل خوبی برای بی انگیزه شدن ما در مسیر کنکور نباشه، اما اگر به نتایجی که در پی بی برنامه جلو رفتن برای ما اتفاق میوفته نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این دلیل یکی از اصلی ترین رکن های لازم برای بی انگیزه شدن هر فردی در هر مرحله ای از زندگی است. شما تصور کنید که کارمند هستید و با همسر خودتون بعد از حساب و کتاب کردن تصمیم گرفتید که ماهانه مقداری از پول خودتون رو برای خرید خانه پس انداز کنید، اما اگر برای این کار برنامه نداشته باشید و اصولی جلو نرید نمیتونید نتیجه درست بگیرید و هم از خرید خانه روز به روز دور خواهید شد و از طرف دیگر تفریحات معمول زندگی رو هم از دست خواهید داد و حتی نمیتونید پس انداز قابل توجهی هم داشته باشید. داشتن برنامه ریزی در هر مرحله از زندگی مهم ترین رکن برای رسیدن به موفقیت هست. از جمله در کنکور سراسری که داشتن برنامه ریزی به افکار شما جهت میبخشه و اجازه میده تا در مسیر درست گام بردارید.

تلمبار شدن دروس و سردرگمی برای روز های پیش رو

این هم یکی از نتیجه های بی برنامه درس خوندن هست. یادتون باشه اینکه روزی 12 ساعت کتاب جلوی شما باز باشه دلیلی برای قبولی در یک رشته و دانشگاه خوب نیست. این خیلی عالیه که شما دارید تلاش میکنید، اما این تلاش ها باید در مسیر درست باشه تا به یک نتیجه ایده آل ختم بشه. طبیعتا نداشتن برنامه ریزی باعث میشه ما نتونیم هیچ یک از مباحث رو به خوبی مطالعه کنیم، به موقع برای اون مبحث تست بزنیم و مرور انجام بدیم. این جمع شدن مباحث روی هم برای روز های پیش رو باعث ایجاد سردرگمی خواهد شد. همون طور که اشاره کردیم در اینجا هم به نتایج نبود برنامه ریزی استاندارد و اصولی پی بردیم و تاثیرش رو در از بین رفتن انگیزه شما عزیزان مشاهده کردیم.

نتیجه نگرفتن

همه افراد توقع دارن در ازای کاری که انجام میدن نتیجه قابل توجهی به دست بیارن. این موضوع فقط برای کنکور سراسری صدق نمیکنه. به عنوان مثال افرادی که دارای اضافه وزن هستن، توقع دارن در قبال رژیم های خوراکی و فعالیت های ورزشی ای که انجام میدن، بعد از مدتی مقداری از اضافه وزن خود را جبران کنن و تا یک زمان مشخص طبق برنامه ریزی به وزن مورد نظر خودشون برسن. اما اگر در انتها بعد از همه سختی هایی که قرار هست تحمل کنن، نتیجه خوبی به دست نیارن، از نظر روحی افت پیدا میکنن و دیگه انگیزه ای برای ادامه دادن به اون رژیم های سخت رو نخواهند داشت. این قضیه برای شما هم صدق میکنه، این کاملا طبیعی هست که انتظار داشته باشید طبق ساعاتی که مطالعه میکنید در آزمون های آزمایشی و یا مابقی آزمون هایی که در مدرسه شرکت میکنید نتیجه عالی به دست بیارید و در مقابل اگر این چنین نشود و نتونید نتیجه دلخواه رو به دست بیارید دچار نا امیدی میشید و دیگه انگیزه ای برای تلاش کردن نخواهید داشت.

بيشتر بخوانيد :

اصول کنکوری در درس دین و زندگی

راهکارهاي پيشگيري از تنبلي درسي

با یک کتاب مشکل چه باید کرد؟

جمع بندی دروس، در یک ماه باقی مانده تا کنکور

تکنیک‌های تست‌زنی

چگونگی و تکنیک های مرور مطالب درسی

راهکارهای افزایش انگیزه برای کنکور

پیوسته طبق برنامه ریزی استاندارد مطالعه کردن

خیلی از داشتن برنامه ریزی صحبت کردیم، و شاید فکر کنید که داریم بزرگ نمایی میکنیم و داشتن برنامه ریزی آن قدر هم نمیتونه تاثیر گزار باشه، اما واقعیت همینی هست که با هم تا به این جای کار در موردش صحبت کردیم. برنامه ریزی شاه کلید شما برای موفقیت در کنکور سراسری خواهد بود. هر جای سال تحصیلی که قرار دارید هر چه سریع تر برای خودتون برنامه ریزی تهیه کنید و خودتون رو از سردرگمی نجات بدید و با انگیزه دو چندان مابقی مسیر رو طی کنید. همون طور که نداشتن برنامه ریزی در داشتن انگیزه شما تاثیر مخرب داره، در طرف مقابل هم باعث میشه تا با حال روحی خیلی بهتر مسیر رو طی کنید.

نداشتن عجله و صبور بودن برای پیشرفت

هیچ بسکتبالیستی از روز اول همه پرتاب های 3 امتیازی خودش رو تبدیل به گل نکرده، هیچ مهاجمی از روز اول همه توپ های خودش رو به گل تبدیل نکرده و هیچ رتبه برتری هم از ابتدا صاحب درصد های بالا در هر درسی نبوده. تمام موفقیت های بزرگ در زندگی به مرور زمان به دست میاد. بنابراین در این مورد از همین الان تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید و انتظار موفقیت های یک شبه رو نداشته باشید. به دست آوردن موفقیت در کنکور سراسری پروسه ای زمان بر هست که باید براش زمان اختصاص بدید و زحمت بکشید و مطمئن باشید که یک شبه به هیچ جایی در این مسیر نخواهید رسید. بنابراین بدون اینکه غر بزنید با تمرکز صد در صدی جلو برید و برای رسیدن به موفقیت صبر داشته باشید. هیچ تلاشی بی نتیجه نخواهد ماند.

فکر نکردن به موارد حاشیه ای

در این مسیر نسبتا کوتاه سعی کن که فقط به هدف و آرمانی که داری فکر کنی و از تفکر کردن درباره مسائل حاشیه ای که تاثیر مثبتی در روند صعودی شما ندارن، خوددداری کنید. فکر کردن به فرصت ها و یا روز های از دست رفته و یا فکر کردن به رقیب هایی که خیلی خوب و عالی تا این جای کار جلو اومدن، دردی رو از ما دوا نمیکنه. بهترین کار بی توجهی به اطراف و فرصت های از دست رفته است و فکر کردن به هدفی است که باید بهش برسیم.

ایمان به خود

وقتی به خودت و توانایی هایی که داری ایمان داشته باشی هیچ شرایطی نمیتونه تو رو تحت فشار قرار بده و باعث بشه که حتی برای دقایقی در رسیدن به هدف مورد نظرت دچار شک و شبهه بشی. یکی از کار هایی که باید از الان به بعد انجام بدی اعتماد کردن به خودت و توانایی های بالقوه ای هست که داری و فقط باید ازشون در مسیر درست استفاده کنی. به این باور برس که دشوار ترین شرایط هم نمیتونه ذره ای در راه تو اختلال ایجاد کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.