نتایج در این بخش نمایش داده می شود

احتمال برگزاری امتحانات نهایی از نیمه اردیبهشت

با توجه به زمان کوتاه میان آخرین امتحان نهایی با تاریخ برگزاری کنکور سراسری سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: پیشنهاد آغاز امتحانات نهایی از نیمه اردیبهشت به به شورای عالی ارسال شده است.

عبدالرسول عمادی در خصوص گلایه‌های دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مورد کنکور اظهار کرد: در آزمون سراسری در حال حاضر سابقه تحصیلی صرفاً منحصر به پایه دوازدهم شده است و در پایه‌های یازدهم و دهمسابقه تحصیلی تولید نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در نظام آموزشی قبلی عمده سابقه تحصیلی متمرکز بر پایه سوم متوسطه بود و چهار درس پیش‌دانشگاهیتأثیر ۵ درصدی داشت به‌عبارت‌دیگر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و ۵ درصد در پیش‌دانشگاهی بود.

عمادی خاطر نشان کرد: در نظام قبل فرصت یک‌ساله‌ای داشتیم تا سابقه تحصیلی را تولید کنیم یعنی یک سال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده می‌شد و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌کردیم و در نظام جدید این فرصت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خردادماه امتحان نهایی دارند و بلافاصله باید سابقه تحصیلی آن‌ها به سازمان سنجش ارسال شود، گفت: فرصت برای ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور کفایت نمی‌کند و نکته دوم؛ فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث وارد شدن استرس به دانش‌آموزان می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیشنهاد ما عقب آمدن زمان امتحان است و به‌جای اینکه امتحانات از اول خردادماه شروع شود به میانه اردیبهشت‌ماه منتقل شود لذا به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نیاز دارد که این پیشنهاد را به وزیر آموزش و پرورش ارائه کردیم و ایشان هم طبیعتاً در دستور کار شورای عالیآموزش و پرورش قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: برای امسال اتفاق خاصی در مورد برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی نیز مانند سال‌های گذشته تهیه و ارسال‌شده است؛ امتحان نهایی امسال از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

عمادی در خصوص گلایه دانش‌آموزان درباره درس‌های پایه دوازدهم و سنگینی آن گفت: ۳۵ ساعت زمان مصوب پایه دوازدهم است و شورای عالی آموزش می‌شود مصوبه جدیدی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.