نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آمار عجیب علوم انسانی‌ها در کنکور ۹۸/ داوطلبانی که تنها به ۱۰ درصد از سوالات پاسخ دادند!

بررسی‌های آماری کنکور گروه علوم انسانی در سال ۹۸ نشان می‌دهد که بیشتر داوطلبان این گروه به کمتر از ۱۰ درصد سوالات پاسخ صحیح داده‌اند که جای بسی تعجب دارد.

در سال گذشته ۲۵۹ هزار و ۳۸۶ داوطلب در کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی حضور داشتند. در این گروه هیچ یک از داوطلبان نتوانسته‌اند در دروس ادبیات تخصصی، فلسفه و تاریخ و جغرافیا به ۱۰۰ درصد سوالات پاسخ دهند اما در این میان تعدادی از داوطلبان به ۱۰۰ درصد سوال‌ها پاسخ صحیح داده‌اند که شامل درس اقتصاد، ریاضی، عربی، علوم اجتماعی و روانشناسی می‌شود. در درس اقتصاد با بیشترین تعداد یعنی ۶۴۹ داوطلب توانسته‌اند به ۱۰۰ درصد سوال‌ها پاسخ صحیح داده‌اند و در درس روانشناسی با کمترین تعداد یعنی یک نفر توانسته به ۱۰۰ درصد سوالات پاسخ صحیح بدهد.

بيشتر بخوانيد :

آموزش روش های صحیح مطالعه برای کنکور

۲۰ نکته برای تمرکز حواس در هنگام مطالعه

ایده هایی برای زندگی بهتر

همچنین تعداد قابل توجهی از داوطلبان گروه علوم انسانی به کمتر از ۱۰ درصد سؤال های هر درس پاسخ صحیح داده‌اند؛ برای مثال، در درس زبان و ادبیات فارسی عمومی، تعداد۱۶۳ هزار و ۶۹۹ داوطلب به کمتر از ۱۰ درصد سوال‌ها پاسخ صحیح داده‌اند، به عبارت دیگر، بیش از ۶۳,۱۱ درصد داوطلبان، دانش و آمادگی لازم را برای پاسخگویی به سؤال های این درس نداشته‌اند.

آمار ارائه شده از کنکور علوم انسانی ۹۸ نشان می‌دهد که  ۸,۷ درصد به درس ادبیات، ۱۱ درصد به سوالات درس عربی، ۱۵.۳ درصد به درس معارف و ۲.۷ درصد به درس زبان عمومی پاسخ صحیح داده‌اند. بررسی دروس تخصصی ریاضی، اقتصاد، ادبیات فارسی تخصصی، زبان عربی تخصصی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی گویای این است که داوطلبان به صورت میانگین در حد ۴.۹، ۱۵.۷، ۷.۹، ۹، ۱۲.۷، ۱۰.۴، ۴.۳ و ۱۹.۵ بوده است.

بررسی عملکرد ۱۹۹ نفر اول گروه علوم انسانی نشان می‌دهد که به صورت میانگین در درس‌های ادبیات، عربی، معارف و زبان عمومی ۷۷,۳، ۸۷.۱، ۹۳.۲ و ۶۱.۳ درصد کسب کرده‌اند و در دروس تخصصی ریاضی، اقتصاد، ادبیات فارسی تخصصی، زبان عربی تخصصی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی ۷۷.۷، ۸۶.۹، ۷۵.۱، ۸۱، ۶۸.۵، ۸۵.۱، ۷۰.۷ و ۶۹.۲ به دست آورده‌اند.

این نمرات نشان می‌دهد که رقابت در گروه علوم انسانی خیلی سخت نیست و اگر داوطلبان از پاسخ به سوالات به صورت شانسی و ناآگاهانه پرهیز کنند. داوطلبان این گروه اگر در درس‌های ادبیات و زبان عمومی کمی خود را تقویت و نمرات بهتری به دست آورند می‌توانند رتبه‌های بهتری را کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.