نتایج در این بخش نمایش داده می شود

جدول آماری داوطلبان و پذیرفته شدگان در کنکور ۹۸

بررسی آماری پذیرفته شدگان نهایی رشته های با آزمون کنکور سراسری ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ پذیرفته نهایی رشته های با آزمون کنکور سراسری ۹۸ بیش از ۵۴ درصد قبولی ها را دختران تشکیل می دهند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج نهایی پذیرفته شدگان رشته های با آزمون در کنکور سراسری سال ۹۸ امروز شنبه ۲۳ شهریورماه منتشر شد و پذیرفته شدگان باید بر اطلاع از نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز به سایت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

وی افزود: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر پذیرفته شده نهایی در رشته های با آزمون کنکور ۹۸ تعداد ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر زن و تعداد ۸۷ هزار و ۹۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۴.۴۵ درصد پذیرفته شدگان را زنان و ۴۵.۵۵ درصد پذیرفته شدگان را مردان تشکیل می دهند.

بيشتر بخوانيد :

نتایج کنکور ۹۸ اعلام شد/ ۱۹۱ هزار نفر قبول شدند

چرا رشته‌های بدون کنکور هنوز هم اقبالی ندارند؟
لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۸ – ۹۹
اعتراض به نتایج کنکور سراسری
سهمیه بسیج فعال در کنکور حذف شد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر پذیرفته شده نهایی در کنکور ۹۸ تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ نفر در دوره روزانه، ۱۵ هزار و ۲۰۱ نفر در دوره شبانه، ۱۳ هزار و ۱۸۸ نفر در دانشگاه پیام نور، ۲۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۶ هزار و ۱۳۹ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ۳ هزار و ۷۸۷ نفر در پردیس خودگردان دانشگاه ها و ۲ هزار و ۱۳ نفر در مازاد ظرفیت پذیرفته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در میان گروه های آزمایشی نیز گروه آزمایشی ریاضی و فنی دارای بیشترین میزان قبولی است. در گروه آزمایشی ریاضی و فنی تعداد ۵۹ هزار و ۶۱۷ نفر پذیرفته شده اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۷ نفر زن و ۳۷ هزار و ۸۶۰ نفر مرد هستند.

توکلی گفت: در گروه علوم تجربی ۶۴ هزار و ۸۷۰ نفر قبول شده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۴۴ نفر زن و ۲۶ هزار و ۲۲۶ نفر مرد هستند. در گروه علوم انسانی نیز ۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر پذیرفته شده اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۹ نفر زن و ۲۰ هزار و ۳۰۸ نفر مرد هستند.

وی اظهار داشت: در گروه آزمایشی هنر تعداد ۴ هزار و ۴۷۷ نفر قبول شده اند که از این میان ۳ هزار و ۴۴۴ نفر زن و ۱ هزار و ۳ نفر مرد هستند. در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم تعداد ۴ هزار و ۵۵۴ نفر پذیرفته شده اند که ۲ هزار و ۸۵۹ نفر زن و ۱ هزار و ۶۹۵ نفر مرد هستند.

به گزارش مهر، تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر بودند که از این تعداد، ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

بر اساس آمار نهایی انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۹۸ از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز، تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر معادل ۵۴.۴۷ درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون اقدام کردند.

در نهایت از تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر قبول شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.