نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سردرگمی برای داوطلبان آزمون سراسری مشمول نظام وظیفه

قریب به دویست هزار داوطلب مرد آزمون سراسری امسال که دیپلم خود را در سال ۹۸ گرفته بودند و تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ معافیت تحصیلی داشتند‏ به علت تاخیر در برگزاری آزمون سراسری و متعاقب آن اعلام نتایج نهایی‏ تا زمان ورود به دانشگاه، غایب محسوب می‌شوند.


نتایج نهایی آزمون سراسری ۹۹ در هفته اول آبان مشخص می‌شود و این داوطلبان از ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ تا زمان ورود به دانشگاه، غایب محسوب می‌شوند.


گروهی از این داوطلبان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این مطلب گفته اند که سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است که داوطلب‌ها در این بازه (اوایل مهر تا اوایل آبان) باید به خدمت اعزام شوند و این تاریخ بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه است.

بیشتر بخوانید :

انختاب رشته کنکور ۱۳۹۹

توصيه هاي سازمان سنجش براي داوطلبان کنکور سراسري و والدين انها

اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درخصوص مشاهده سوابق تحصيلي ارسالي از آموزش و پرورش و ويرايش اطلاعات کارت آزمون سراسري ۱۳۹۹


از سوی دیگر سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای در ۴ تیر ۹۹ اعلام کرد که در صورت ارسال نکردن دفترچه اعزام تا ۷ شهریور ۹۹ این داوطلبان حتی درصورت قبولی در دانشگاه، قبولی آن‌ها ابطال می‌شود.


لازم به ذکر است داوطلبانی که دفترچه اعزام خود را به نظام وظیفه ارسال می‌کنند، تاریخ اعزامشان ۱۳۹۹/۰۷/۰۳ اعلام می‌شود.


همچنین سازمان سنجش اعلام کرده که نتایج اولیه کنکور (یعنی رتبه ها) در هفته اول مهر اعلام می‌شود، همزمانی این دو اتفاق فرصت و امکان انتخاب رشته را برای این دسته از داوطلبان بسیار کم خواهد کرد و یا برای آنان وجود نخواهد داشت، به عبارت دیگر داوطلبی که به خدمت سربازی اعزام شده است باید همزمان انتخاب رشته خود را انجام دهد.


به نظر می‌رسد سازمان نظام وظیفه با توجه به تاخیر در اعلام نتایج کنکور به دلیل شرایط کرونایی کشور باید معافیت تحصیلی این دانش آموزان را تا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور و تعیین تکلیف وضعیت دانشگاهی داوطلب تمدید کند.


ناهماهنگی کافی میان سازمان نظام وظیفه و سازمان سنجش و فقدان پاسخگویی دقیق این دو نهاد باعث سردرگمی داوطلبان و تجمع آنان در مراکز پلیس +۱۰ و نظام وظیفه شهر‌های مختلف برای کسب اطلاعات بیشتر شده است و با توجه به شرایط کرونایی موجود باعث به خطر افتادن سلامتی این افراد و کارکنان این مراکز می‌شود.


با توجه به اینکه سازمان سنجش تاریخ برگزاری کنکور را حدود یک و نیم ماه به تعویق انداخت، سازمان نظام وظیفه می‌تواند همین مدت را به معافیت تحصیلی داوطلبان اضافه کند تا داوطلبان مراحل انتخاب رشته و ورود به دانشگاه را به آرامش خیال بیشتری طی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.