نتایج در این بخش نمایش داده می شود

امکان تحصیل مجدد رایگان دانشگاه سراسری روزانه ۹۸

بسیاری از داوطلبان که بصورت روزانه قبول شدند این سوال برایشان پیش می آید که آیا امکان تحصیل مجدد رایگان دانشگاه سراسری وجود دارد و یا باید برای تحصیل مجدد به صورت روزانه هزینه پرداخت کرد و یا اصلا امکان تحصیل مجدد در رشته های مختلف در دانشگاه روزانه وجود دارد؟
تحصیل مجدد دانشگاه های سراسری روزانه 98
همانطور که در بالا ذکر کردیم سوالات متعددی در این زمینه از ما پرسیده می شود که آیا میتوانیم به صورت مجدد در دانشگاه های روزانه پس از قبولی در دانشگاه روزانه تحصیل کنیم؟؟
این شرایط برای دانشجویان گروه پزشکی بدین صورت است که بر اساس ماده ۲ و ۳ آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان فارغ التحصیلان رشته ها دارای طرح اجباری که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند، این افراد تا قبل از اتمام طرح خود می تواند فقط یک بار در کنکور سراسری شرکت کنند و به شرط قبولی در یکی از رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی ادامه طرح شان بعد از اتمام رشته جدید موکول می‌شود.
اما مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید در صورتی که در کنکور سراسری قبول نشوند تا اتمام طرح خود حق ثبت نام در کنکور سراسری را ندارند و همچنین این موضوع را توجه کنید که آقایان باید از لحاظ نظام وظیفه مشکلی داشته باشد.
من سوالی که میپرسم این گونه پاسخ می دهیم که اگر این افراد در طول زمان تحصیل در دانشگاه های دولتی درس خوانده باشند و از تحصیل رایگان و مزایای تحصیل رایگان استفاده کرده باشند حتی اگر مجدد در دانشگاه دولتی همان روزانه قبول شوند میتوانند به صورت مجدد به تحصیل رایگان بپردازند.
حال تا اینجا درباره رشته های گروه پزشکی صحبت کردیم اما وضعیت فارغ التحصیلان رشته های غیر پزشکی برای تحصیل مجدد به چه صورت است؟؟
افرادی که در رشته های غیر پزشکی تحصیل می کنند در صورتی که این افراد در طول زمان تحصیل خود به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی درس خوانده باشند و همچنین مزایای تحصیل رایگان استفاده کرده باشند و مجدداً در دانشگاه دولتی قبول شوند نیازی نیست که شهریه پرداخت کنند و می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل بپردازند.
وضعیت فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در تحصیل مجدد
در بالا در رابطه با رشته های کارشناسی در دو گروه پزشکی و غیرپزشکی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم اما وضعیت برای تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد و  دکتر به چه صورت است؟؟
آخرین رای دیوان عدالت که در ۲۸ فروردین ماه سال ۹۷ اعلام شود هر داوطلب در هر مقطع تحصیلی که باشد مجاز است دوبار تحصیل رایگان داشته باشد. ممکن است این مسئله در کنکور ۹۸ تغییر کند اما در حال حاضر هر داوطلب در هر پایه ای می توانند دو بار و بدون پرداخت شهریه تحصیل رایگان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.