نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چگونه رتبه زیر ۱۰۰۰ بیاریم

ساعت ۶ صبح از خواب پا میشی و با سختی و بدون صبحونه و چشم های خواب آلود به سمت مدرسه حرکت میکنی
ساعت ۴ عصر میرسی خونه و سردرگم و گنگ، نمیدونی باید چه کاری انجام بدی.

ذهنت پر از آرزو ها و رویا های رنگارنگ که در حال حاضر خودت رو در دورترین نقطه ممکن نسبت به اون رویاها میبینی



زمان به سرعت در حال گذر هست و تو هنوز که هنوزه اندر خم یک کوچه هستی و به هر ریسمانی چنگ میزنی تا راه حلی برای خلاصی از این اوضاع کسالت بار به دست بیاری.

تو در مسیری قرار گرفتی که هر ساله هزاران داوطلب در اون قرار میگیرن، مسیری که نتیجه اون سال‌های سال زندگی تو رو تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد.

چیزی تا شنیدن این جمله از بلندگو سالن امتحان فاصله نداری، داوطلب های محترم فقط ۱۵ دقیقه به انتهای آزمون فرصت دارید اگر دوست داری در اون لحظه حس و حال خوبی داشته باشی، تا انتهای این مقاله با من باش.

کنکور سراسری، مهم ترین آزمونی هست که تا به این جای زندگی باید با اون دسته و پنجه نرم کنی.

چرا میگیم مهم ترین؟

به این خاطر که تو به وسیله این فیلتر میتونی مجوز تحصیل در دانشگاه های کشور رو به دست بیاری و چندین سال در رشته ای که دوستش داری به تحصیلات عالیه خودت مشغول باشی.

رشته ای که در دانشگاه میخونی یه جورایی آینده اجتماعی و شغلی تو رو تحت تاثیر قرار میده و به همین خاطر خیلی اهمیت داره که در یک رشته با موقعیت اجتماعی درجه یک و بازار کار عالی مشغول به تحصیل بشی.

این چیزی هست که ۹۹ درصد کنکوری ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به اون اذعان دارند.



کمتر دانشجویی رو پیدا میکنی که از روی علاقه شخصی ۴ سال در رشته ادبیات تحصیل کنه و در آخر با مدرک کارشناسی ادبیات کار خودش رو با پرتاب کلاه فارغ التحصیلی به اتمام برسونه. از طرفی تو این دوره و زمونه قبولی در دانشگاه فوق العاده ساده است و کلمه دانشجو مثل دهه های قبل معنی و جلوه خاصی رو نداره.

ما تو این مقاله میخوایم به تو کمک کنیم که حاصل ۱۲ سال تحصیل در مدارس کشور رو با قبولی در یک رشته و دانشگاه بی نظیر جشن بگیری، تا خاطره خوبی رو از دهه دوم زندگیت به یاد داشته باشی. ما میخوایم به تو کمک کنیم که یک قهرمان واقعی از خودت بسازی.

بیا شروع کنیم. همین اول کار اجازه بده خیلی رک و صریح بهت بگم که کنکور دادن کار آسونی نیست اما در عین حال ساده است. پس ما اینجا نیستیم تا مثل خیلی از مشاور های دیگه که احتمالا باهاشون آشنا هستی کار رو برای تو سخت کنیم.

ما بر این عقیده هستیم که هر چقدر راحت تر و صمیمی تر با هر مسئله ای رو به رو بشیم، مطمئنا نتایج خیلی بهتری هم خواهیم گرفت.

تو برای اینکه در کنکور سراسری بتونی یک نتیجه فوق العاده درخشان داشته باشی نیاز به یک سری ابزار و یک سری خصوصیات فردی داری. اگر موافق باشی از ابزار شروع کنیم.



ابزار های مورد نیاز برای تجهیز یک عدد کنکوری برای رسیدن به رتبه زیر 1000



برنامه ریزی شاه کلید تو برای رسیدن به یک رشته خوب هست

مسیر به قدری پر پیچ و خم و کوتاه هست که تو چندان فرصت آزمون و خطا رو نداری.

اگر واقعا خودت رو لایق  قبولی در یک رشته بی نظیر میدونی، حتی یک روز رو هم نمیتونی به بطالت بگذرونی، چه برسه به اینکه یک ماه رو به صورت آزمایشی با برنامه ای که خودت تنظیم کردی جلو بری.

تنظیم یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد کاری زمان بر و تخصصی است و طبیعتا تو با تجربه کمی که داری شاید نتونی از پسش بر بیای. بنابراین از همون روز اول بهتره همسو با یک مشاور کار بلد جلو بری و طبق برنامه ای که برای تو تنظیم میکنه درس ها رو مطالعه کنی. شاید به جرات بشه گفت که برنامه ریزی شاه کلید تو برای رسیدن به یک رشته خوب هست.

بنابراین به هیچ عنوان این مورد رو پشت گوش ننداز و باهاش شوخی نکن، چون میتونه نتایج فوق العاده بدی برای تو داشته باشه.

یک مشاور خوب و کاربلد میتونه در کنار تنظیم کردن برنامه ریزی، در خیلی از موارد به تو مشورت‌های خوبی بده.

موردهایی مثل روش اصولی مطالعه هر درس، تست زنی حرفه ای و خیلی از موارد حیاتی دیگه که نقش تعیین کننده در روند پیشرفت شما داره.



منابع با کیفیت مهم ترین ابزار رتبه برتر شدن



وقتی از کیفیت صحبت میکنیم، منظورمون کیفیت به معنای واقعی کلمه هست. منبعی که همه نیاز شما رو برای یک درس برطرف کنه. منبعی که محتوای درجه یک، متناسب با کنکورهای اخیر داشته باشه. از نظر تست هم، تست های سراسری رو به طور کامل پوشش داده باشه. عزیز دل، تو برای هر درس فقط و فقط به یک منبع کمک آموزشی نیاز داری.

هرچقدر تعداد منابع شما برای یک درس به عنوان مثال درسی مثل ریاضی بیشتر باشه، فاصله تو با درصد ایده آل این درس هم بیشتر خواهد شد. کتاب درسی اصلی ترین و مهم ترین منبعی هست که خواهی داشت.

همون طور که خودت هم در جریات هستی، کتاب درسی در بیشتر موارد مطالب رو گنگ و نامفهوم توصیح داده، اینجاست که ضرورت داشتن یک منبع کمک آموزشی خوب با یک درسنامه بی نظیر نمایان میشه.

علاوه بر این شما برای اینکه با ابعاد مختلف یک مبحث آشنا بشید، نیاز دارید تا تست زنی انجام بدید.

تست های کنکور سراسری میتونه اولین و جذاب ترین گزینه شما برای تست زنی باشه. به همین دلیل هم هست که برای انتخاب کتاب کمک آموزشی به این مورد توجه زیادی داریم.

به طور کلی بهت توصیه میکنم حتما با مشاوری که داری در این زمینه مشورت کن تا بتونی بهترین منابع کنکور که میتونه عصای دست تو در این مدت باشه رو انتخاب کنی.



مسلح شدن با شرکت در آزمون آزمایشی



یک داوطلب کنکوری که در آزمون آزمایشی شرکت نمیکنه، دقیقا مثل یک جنگجوی تا دندان مسلح است که به مبارزه ارتشی از سرباز زخم خورده و نیمه جان میره. غافل از اینکه؛ پشت این گردان سربازان زخمی، یک لشگر کماندو با بهترین ابزار های جنگی انتظار او رو میکشند!

نمیتونی بدون اینکه فضای کنکور رو از قبل تجربه کنی و در آزمون های شبیه سازی شده شرکت کنی، به یکباره سر جلسه کنکور سراسری با اون جو سنگین و دلهره آور بشینی.

طبیعتا نیاز داری تا در طول سال و در بازه زمانی های مشابه، سر جلسه آزمون های آزمایشی شرکت کنی و خودت رو با شرایطی که در جلسه کنکور مهیاست، آشنا کنی.



کنکور آزمایشی به تو کمک میکنه که سرعت العمل خودت رو در پاسخ گویی به سوالات بیشتر و بیشتر کنی و از اون مهم تر باعث میشه با بی دقتی هایی که در سر جلسه آزمون داری هم آشنا بشی و هر چه زودتر فکری به حال برطرف کردن این بی دقتی ها کنی و نقاط ضعف خودت رو پوشش بدی.



خصوصیاتی برای کسب رتبه زیر ۱۰۰۰ به تو کمک میکنه



هدف: داشتن هدف میتونه یه نیروی شگفت انگیز باشه. هدف اصلی ترین نیروی محرک تو برای ادامه دادن هست. برای جا نزدن، برای اینکه سینه خودت رو سپر کنی و سر بالا، ذول بزنی تو چشم موانعی که مقابل خودت میبینی.


بهت توصیه میکنم قبل از انجام هر کاری، هدف خودت رو از کنکور دادن و تحمل مشکلات این مسیر مشخص کن و به این درک برس که گذر از این مسیر تو رو به چه چیزی میرسونه و تبدیل به چه آدمی میکنه.



استقامت: کنکور مسیر پر پیج و خمی است. مسیری که میتونیم اون رو به یک جاده مین گذاری شده تشبیه کنیم و تو باید مثل یک تخریبچی حرفه ای مسیر رو پاک سازی کنی. استقامت به تو این اجازه رو میده که بیدی نباشی که به هر بادی بلرزی.


آدمی نباشی که با هر نعره دشمن، خودش رو میبازه. ممکنه که در این مسیر مشکلات و مسائل مختلفی در سر راهت قرار بگیرن و تو باید هنر مدیریت کردن و گذر از مسائل رو به خوبی بلد باشی تا بتونی سر بلند از میدون خارج بشی.


حواست باشه که در مسیر کسی دلش به حال کسی نمیسوزه و همه سخت در حال تلاش و آسفالت کردن جاده خاکی رو به روشون هستن. اینجاست که تو باید ارتش تک نفره بودن رو برای همه معنا کنی و در برابر هیچ مشکلی خم به ابرو نیاری.


برای کسب موفقیت در کنکور سراسری به فردی نیاز داریم که اصلا به پشت سر نگاه نکنه و بدون توقف تا انتها بیاد.

صبر: کم نبودن افرادی که در بازه های مختلف در زندگی شخصیشون به این نتیجه رسیدن که صبر کردن به تنهایی حلال مشکلات هست. صبور بودن میتونه تو رو از باقی رقبایی که در کنکور داری، متمایز بکنه.


صبر به تو این اجازه رو میده که بدون توجه به نتیجه دلخواهت، فقط و فقط به تلاش کردن ادامه بدی و با عدم پیشرفت های موقتی دلسرد نشی. با هر شکستی، میدون رو خالی نکنی و به این درک برسی که هر اتفاقی در مناسب ترین زمان ممکن برای تو روی میده.

دوست من این رو بدون که صبر اوج احترام من و تو به حکمت خداست.

مطمئن باش راه کار هایی که خدا برای حل مشکلات ما سراغ داره، از راه حل های من و تو خیلی کارساز تر هست.

بنابراین از نتایجی که ممکن هست در لحظه تو رو ناراحت کنن، دلسرد نشو و ایمان داشته باش که در بهترین زمان ممکن به اون چیزی که همیشه آرزوش رو داری و انتظارش رو میکشی، خواهی رسید. فقط نیاز هست که کمی صبور باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.