نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش های مدیریت زمان کنکور در طی جلسه آزمون

یکی از دغدغه های بچه کنکوری ها مدیریت زمان تست زنی و کنترل زمان تلف شده است. برای موفقیت در کنکور تقسیم بندی زمان حین آزمون به نکات زیر توجه کنید.


نسبت به ساختار سوالات آگاهی قبلی داشته باشید


برای داشتن آمادگی و مضطرب نبودن بهتر است ساختار سوالات را از قبل بشناسید. زمان پاسخ دهی به هر سوال در کنکور مشخص است. دانستن این زمانبندی ها و تعداد سوالات یک تصویر کلی از کنکور به شما میدهد و باعث میشود شما کنترل بیشتری بر روی سوالات داشته باشید.

شرایط کنکور را برای خودتان باز سازی کنید

آزمون های شبیه سازی شده تقریبا همین نقش را دارند. آن ها کمک میکنند که شما حدودا با موقعیت کنکور روبه رو شوید.
راه دیگری که وجود دارد این است که سوالات کنکور سال های قبل را به عنوان سوالات امتحانی بردارید و سعی کنید با پوشش سر جلسه امتحان و زمان بندی مشخص از خودتان امتحان بگیرید. این کار به شما نشان میدهد که آیا در مدیریت زمان کنکور یا تست زنی مشکل دارید یا نه.

چک کردن لوازم مورد نیاز قبل از ورود به جلسه

از روز قبل وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید تا سر جلسه کنکور استرس نگیرید یا زمانتان را از دست ندهید

قبل از هر چیزی سوالات را با دقت بخوانید

در هر آزمونی خواندن درست سوالات یک مهارت و مرحله مهم محسوب میشود. به دلیل وجود نمره منفی شما باید به این مهارت برسید که وقتی یک سوال را میخوانید هم درست آن را متوجه شوید هم بفهمید که آیا میتوانید آن را پاسخ دهید یا نه. این مهارت با تمرین به دست می آید.

زمان آزمون را تقسیم کنید

همانطور که گفتم زمان متوسط و مناسب برای پاسخ دهی به هر درس در کنکور مشخص است اما بهتر است شما بر اساس اهداف مهم پاسخ گویی که دارید این زمان بندی را شخصی سازی کنید.


مثلا اگر درصد درس ریاضی برای شما اهمیت خیلی بالایی دارد میتوانید مقداری از زمان درس شیمی را به آن اختصاص دهید. یا حتی ترتیب تست زدن دروس را بر اساس اهمیت یا راحتی و تسلط تغییر دهید.


این مرحله اهمیت بالایی دارد و باید قبل از کنکور خودتان را برایش آماده کرده باشید.

اول با چیزی شروع کنید که بهتر از بقیه بلدید

این راهکار درمورد اغلب آزمون ها درست است. در کنکور شما زمان محدودی دارید و تسلط شما روی درس ها و سوالات مختلف یکسان نیست. توصیه میکنم برای مدیریت زمان کنکور اول از همه دروسی که مسلط هستید را پاسخ دهید اما از این که مقدار زمانی بیشتر از آن چه برنامه ریخته اید به آن اختصاص نمی‌دهید مطمئن شوید.


علاوه بر این در پاسخ دهی به سوالات هر درس به یاد داشته باشید که شما قرار نیست همه سوالات را جواب بدهید. پس اول از همه تست هایی را بزنید که از جواب آن ها مطمئنید. روش های خاصی نیز برای مدیریت زمان در تست زنی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهم داد.

قبل از خواندن ریدینگ ها سوالاتش را بخوانید
این راه حل برای مدیریت زمان جلسه آزمون در بخش زبان خارجی اهمیت دارد.

معمولا خواندن ریدینگ هت زمان بر است . برای کم کردن زمان این بخش قبل از خواندن متن سوالات آن را بخوانید .

این کار هم زمان پاسخ دهی به این بخش را کم میکند هم احتمال پاسخ دهی درست را بالا میبرد.

جلسه آزمون را زود ترک نکنید

اگر واقعا برای کنکور درس خوانده اید و زحمت کشیده اید؛ جلسه آزمون را زود ترک نکنید.

بعد از این که به تمام سوالات پاسخ دادید حتما زمان را صرف نگاه کردن به سوالات کنید چون در همین لحظات احتمال دارد چیزی به یاد شما بیاید که در طول پاسخ دهی فراموش کرده بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.