نتایج در این بخش نمایش داده می شود

۶ نکته طلایی برای مطالعه درس شیمی

۶ نکته طلایی برای مطالعه درس شیمی
در مطالب قبلی به طور کامل در رابطه با روش مطالعه شیمی برای کنکور صحبت کردیم، امروز میخواهیم نکاتی رو با شما در میان بزاریم که به شدت به دردتان خواهد خورد. درس شیمی جزو دروس مهم اختصاصی است که کسب درصد های بالا در این درس می تواند شما را در راه دست یابی به رتبه دلخواه‌تان کمک کند. در این مقاله سعی داریم نکاتی کاربردی برای مطالعه این درس خدمتتان عرض کنیم.
سوالاتی که از این درس در کنکور سراسری مطرح می شود دو دسته کلی دارند:
  • دسته اول سوالات حل کردنی یا همان مسائل شیمی هستند که تقریبا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از این درس را شامل می شوند. مسائلی که دارای اعداد عجیب غریب در صورت مسئله هستند و غالباً داوطلبان از مواجهه با این گونه تست ها ترس دارند. نترسید! در عین حال که این مسائل قیافه قشنگی ندارند! اما در صورت داشتن علم مناسب قادر خواهید بود به راحتی از پس حل مسائل بربیایید. توصیه میکنم کتاب را خوب بخوانید و مثال هایش را تمرین کنید و بعد از آن به سراغ مسئله های کتاب کمک آموزشیتان بروید. البته حتما به این نکته توجه کنید که مسائل بهتر است از تست های کنکور های سراسری سال های گذشته باشد چرا که بسیاری از تست های تالیفی که در کتاب‌های کمک آموزشیوجود دارند هم سطح کنکور سراسری نمی‌باشند.
  • دسته دوم سوالات حفظی هستند که در سال های اخیر این تست ها جنبه استدلالی و مفهومی به خود گرفته‌اند و به راحتی با حفظ کردن متن کتاب های درسی نمی توانید به این تست ها پاسخ دهید و برای اینکه این تست ها را از دست ندهید توصیه می شود علاوه بر متن کتاب های درسی از کتاب های کمک آموزشی مناسب هم استفاده کنید.
نکات طلایی برای مطالعه درس شیمی
  1. حل تست در تعداد زیاد چه برای تست‌های حفظی و چه برای تست‌های محاسباتی را توصیه داریم. بهتر است این تست ها از سوالات کنکور سراسری باشد.
  2. بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که برای یادگیری بعضی مباحث فصل های دیگری پیش نیاز هستند، پیشنهاد میکنم آن ها را مطالعه کنید مثلا قبل از مطالعه مبحثی مثل اسید و باز با مطالعه فصول ترکیبات یونی در بیشتر فهمیدن مباحث به خود کمک کنید. برای حل مسائل مختلف تسلط به واکنش های کتاب های درسی مورد نیاز است.
  3. مطالبی مثل فکر کنیدها و بیشتر بدانیدها و آزمایش کنیدها مورد توجه همه قرار نمی گیرد در حالی که مطالعه این مباحث به فهم هر چه بیشتر مباحث کمک می کند.
  4. از خلاصه نویسی در دفترچه یادداشت و حاشیه کتاب های درسی غافل نشوید و تمامی برداشت های خود را از متون کتاب درسی و هم چنین از تست هایی که می زنید یادداشت کنید.
  5. در انتهای مطالعه هر مبحث حتما اقدام به زدن تست های آموزشی بکنید و در طول هفته در زمان معین تعداد تست های مشخصی را پاسخ دهید که سرعت عمل و دقت شما را افزایش می دهد.
  6. به طور میانگین تقریباً تعداد سوالات یکسانی از کتاب های شیمی دبیرستان مطرح می شود و اهمیت یکسانی برای طرح شدن تست در کنکور دارند. از کتاب شیمی دوم دبیرستان ۱۰ تا ۱۱ تست کتاب شیمی سوم دبیرستان ۹ تا ۱۰ تست و هم چنین از شیمی پیش دانشگاهی ۱۰ تا ۱۱ تست مطرح می شود
* محصل ایرانی

آخرین مقالات و مطالب اختصاصی در شیمی : کلیک نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.