نتایج در این بخش نمایش داده می شود

یک کنکور جدید راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسته سیاستی کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار خود دارد و تا کنون یک ماده از آن‌ را تصویب کرده‌ است، گفت:

مطابق این مصوبه، دانشگاه فرهنگیان مکلف شده آیین نامه جذب نخبگان دانش آموزی را تدوین کند.

همچنین دانشگاه فرهنگیان مکلف شده با همکاری مراجع مربوط کنکور اختصاصی تربیت معلم را راه‌اندازی کند که امیدواریم سال ۱۴۰۳ با رویکرد استعدادیابی برگزار شود.

رضامراد صحرایی در نشستی خبری با بیان اینکه در شش ماه گذشته و پس از نخستین نشست خبری که با اصحاب رسانه داشتم چند اتفاق مهم رخ داد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه پس از ۱۱ سال اشاره کرد که مصوبات بسیار مهمی داشت، گفت:

تصویب برنامه راهبردی دانشگاه انجام شد، این برنامه افق حرکت تا پنج سال آینده را نشان می‌دهد و مسیر دانشگاه را در ۲۲ شاخص کلیدی مشخص کرده است.

وی افزود: روند جذب معلم، امور حرفه‌ای، فرهنگی و تربیتی در برنامه راهبردی مشخص‌شده است. مصوبه دیگر هیئت امنا جذب دکتر معلمان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه بود که روند آن آغاز شده است.

دکتر معلمانی که تا کنون برای مصاحبه دعوت شده‌اند عمدتا از نخبگان جامعه و محصلان بهترین دانشگاه‌ها هستند.

به عنوان مثال دکتر معلمی از منطقه مرزی داشتیم که دکترای ریاضی از دانشگاه شریف بود. آیا می‌توانستیم بهتر از این افراد توانمند را شناسایی و جذب کنیم؟ مجوز ما جذب ۱۰۰۰ دکتر معلم است که تا سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به کارگیری می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین به آیین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای و ورود دانشجومعلمان به سیستم آموزشی پس از اخذ گواهی صلاحیت معلمی اشاره کرد و گفت:

اصلاح ساختار دانشگاه نیز از جمله مصوبات هیئت امنا است و بر اساس آن پردیس‌های هر استان جمع و در هر استان یک دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت.

صحرایی ادامه‌ داد: شیوه‌های جذب جدید دانشجومعلم پیشنهاد و تصویب شده است که شیوه دو مدرکی از جمله آنهاست و دانشگاه فرهنگیان با مشارکت دانشگاه‌های دیگر، دانشجو معلم تربیت می‌کند و دانشجو پس از دو سال تحصیل در دانشگاه مادر، به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند و در نهایت هم دو مدرک از دو دانشگاه دریافت می‌کنند. آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و کودکان با نیازهای ویژه، پنج رشته‌ای هستند که فعلا برای این شیوه در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسته سیاستی کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار خود دارد، عنوان کرد:

یک ماه قبل در صحن شورا این بسته مرور شده و قرار بود در جلسه بعدی‌اش مطرح شود. در نهایت این بسته، در روز نهم اسفندماه به صحن شورای عالی آمد و یک ماده از بسته سیاستی مذکور تصویب شد.

مطابق این مصوبه، دانشگاه فرهنگیان مکلف شده آیین نامه جذب نخبگان دانش‌آموزی را تدوین کند. همچنین دانشگاه فرهنگیان مکلف شده با همکاری مراجع مربوطه کنکور اختصاصی تربیت معلم را راه‌اندازی کند که امیدواریم سال ۱۴۰۳ با رویکرد استعدادیابی برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین به کسب مجوز ۲۰۰ سهمیه دیگر برای جذب اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: از سال آینده مصاحبه افرادی که اقدام و ثبت نام کرده‌اند آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.