نتایج در این بخش نمایش داده می شود

یادداشتی مهم در خصوص کمبود وقت

مشکل شایع خیلی از داوطلبان این روزا وقت کم آوردن واسه مطالعه هستش. در این پست خیلی مختصر و مفید سه تا از این دلایل رو بررسی میکنیم :

عدم شرکت در کلاس‌های کمک‌آموزشی ضروری و ساعت مطالعه:

عده ای از داوطلبان شاید به کلاس‌های کنکوری یا خصوصی نیاز داشته باشند و خیلی خوب بتوانند سرکلاس درس را فرابگیرند ولی متاسفانه به دلایل مختلف در کلاس‌ها ثبت نام نمی‌کنند و خود به مطالعه دروس سخت و مشکل می پردارند و اینگونه وقت خود را هدر می‌دهند . شرکت در کلاس های مهم و ضروری باعث افزایش سرعت یادگیری در مدت زمان کوتاه شده و باعث افزایش کارایی می شود.

وسواس مطالعاتی(وقت کم آوردن):

تعدادی از داوطلبان به دلیل وسواس مطالعاتی بارها یک پاراگراف یا مطلب را برای خود تکرار می‌کنند و به راحتی وقت خود را از دست می‌دهند. در مورد به این افراد توصیه می‌کنم مطالب را عمیق بخوانند و کتاب را ببندند و هرچه را یاد گرفته‌‌اند برای خود توضیح دهند و یا بنویسند. بعد دقت کنند که کدام قسمت‌ها را فراموش کرده‌اند و زمان خود را فقط صرف همان قسمت‌ها کنند. هم‌چنین اگر مطلب را قبلا خوانده‌اند از آن مبحث تست بزنند. اگر مشکلی نداشتند رد شوند و اگر در تست‌های آن مبحث خیلی مشکل داشتند برگردند و دوباره آن مبحث را کار کنند.وسواس مطالعاتی را باید مهار کرد.

پراکنده خوانی:

نداشتن برنامه استاندارد معمولا موجب پراکنده خوانی می‌شود که این خود موجب کاهش کارایی و از دست دادن زمان می شود، سعی کنید برای درس خواندن استراتژی داشته باشید. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و از فرصت ها به شکل بهینه استفاده کنید.

مهندس محمد فضایلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.