نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کنکور فقط ۳ ساعت وقت داوطلب را می‌گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:
ما در کنکور فقط سه ساعت وقت داوطلب را می‌گیریم و آنها در فضایی با استاندارد بهداشتی بالا در آزمون شرکت می کنند.

منصور غلامی در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور که شب گذشته در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکورها، خاطرنشان کرد:

سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی های لازم را انجام داده است و امیدواریم این آزمون ها را بدون مشکل برگزار کنیم.

به گفته وزیر علوم، دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس های درس حضور یافتند و حتی امتحانات نهایی خود را داده‌اند، ما برای آزمون سراسری فقط حدود سه ساعت وقت آنها را می خواهیم که در فضایی با استاندارد بالا حضور داشته باشند؛ در این سه ساعت همه موارد برای داوطلبان رعایت شده است.

بیشتر بخوانید :

نحوه و زمان برگزاری کنکور منوط به اخذ نظر ستاد کرونا شد

توضیحات وزیر علوم درباره تاریخ کنکور

ميزان پوشش محتواي کتب درسي پايه دوازدهم در ازمون سراسري سال ۱۳۹۹

وزیر علوم با تاکید بر اینکه اگر زمان نتایج نهایی آزمون ۹۹ را محاسبه کنیم، آموزش همه دانشجویان این آزمون ها از ترم نخست شروع می شود هر چند آموزش ورودی های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ممکن است با تاخیر سه تا چهار هفته ای آغاز شود.

تجدیدنظر در تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی

غلامی درباره آخرین وضعیت حذف یا اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی شامل نقل و انتقال و تغییر رشته بعد از قبولی در کنکور، تاکید کرد:

تغییر رشته و جابجایی دانشجویان جزو آیین‌نامه‌های معمول دانشگاه‌ها است اما برای اینکه فرزندان اعضای هیات علمی به محل زندگی والدین خود بروند، تسهیلاتی در آیین‌نامه دیده شده است؛ انتقال به محل خدمت والدین هنوز پابرجاست اما تجدیدنظری در تغییر رشته این افراد در حال انجام است.

وی همچنین درباره اصلاح سهمیه های کنکور، گفت:

برای سهمیه هایی که نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد، باید همه کمک کنند تا لایحه ای برای مجلس تهیه شود یا اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه ورود کرده و طرحی را ارائه دهد.

وزیر علوم درباره نظر اعضای کمیسیون آموزش در خصوص تغییر یا تعلیق کنکورهای ۹۹، تاکید کرد:

زمان برگزاری کنکورهای تیرماه و مردادماه تغییر نمی کند و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم هیچ فردی موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود؛ فقط نگرانی هایی که از نظر شیوع کرونا ویروس وجود دارد، مطرح کردند.

نودانشجویان به دانشگاه می روند

غلامی در پاسخ به سوال ایرنا درباره برگزاری کلاس های آموزشی ترم تحصیلی جدید اظهار داشت: پیش بینی کامل برای برگزاری آموزش مجازی دانشگاه ها انجام شده است و تلاش می‌کنیم توزیع جمعیتی را در ترم آینده برای واحدهای عملی و کارگاهی به گونه ای انجام دهیم که دانشجویان با تراکم کمتری در خوابگاه ها سرویس بگیرند و سایر دروس به شکل مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به حضور نودانشجویان در محیط دانشگاه، خاطرنشان کرد:

دانشجویان ورودی جدید ترم آینده به صورت حضوری آموزش می بینند؛ چرا که این دانشجویان باید در محیط دانشگاه حضور داشته باشند تا با سیستم و فضای آن آشنا شوند، بعد از برقراری این ارتباط اگر احساس کردیم این دانشجویان هم باید به محیط آموزش مجازی بازگردند، همانند سایر دانشجویان اقدام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.