نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چگونه فیزیک را در کنکور ۱۰۰ درصد بزنیم؟

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟
چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ نکاتی ساده اما کاربردی برای زدن درصد ۱۰۰ در فیزیک کنکور تجربی:
  • درس فیزیک جزو دروس استدلالی و محاسباتی است. برای موفقیت می‌بایست مفاهیم را عمیقا در سر کلاس درس یاد بگیرید و از حفظ کردن بیهوده خودداری کنید.
  • اگر می‌خواهید در این درس موفق شوید از دست به قلم شدن نترسید، حتماً مثال‌ها و تست‌های متنوعی را مورد بررسی قرار دهید.
  • از خلاصه برداری فرمول ها و نکات کلیدی این درس به هیچ عنوان غافل نشوید.
  • برای حل مسائل حتما فرمول را بنویسید و راه حل را تا آخر تکمیل کنید. به اهمیت کشیدن شکل برای حل مسائل این درس توجه داشته باشید.
  • هنگام تست زدن از ماشین حساب برای محاسبات استفاده نکنید، با انجام محاسبات ذهنی توانایی خود را در محاسبات کنکور بالا ببرید.
  • زدن  تست زمان دار سرعت عمل و دقت شما را بالا می‌برد توصیه می‌کنیم در طول هفته از زدن تست‌های زمان دار در این درس غافل نشوید.
  • حتما کتاب درسی را مطالعه کنید و تنها به کتاب کمک آموزشی یا جزوه اکتفا نکنید، تمامی مسائل و پرسش های کتاب درسی را حل کنید.
  • در حدود ۱۵ دقیقه به پیش خوانی مباحثی که استاد یا دبیر مربوطه قصد تدریس آن را دارد وقت اختصاص دهید. در سر کلاس درس حتما به دقت به تدریس مباحث توسط استاد خود توجه کنید و به یادداشت برداری از گفته های دبیر خود بپردازید. در منزل وقت خود را به تست زنی در حجم زیاد بپردازید و در انتها نکات و فرمول های مباحثی که کار کرده اید را خلاصه کنید.
رتبه های برتری که فیزیک را ۱۰۰ درصد زده اند
مهلا میرزایی رتبه‌ی ۷۱ منطقه‌ی ۱ رشته‌ی تجربی
چگونه توانستم فیزیک را در کنکور ۱۰۰ درصد بزنم:
درس هر روز را همان روز می‌خواندم. در پیش‌دانشگاهی دبیر ۴ سال دبیرستان را مرور می‌کند و من از این موضوع استفاده می‌کردم و هر روز که تدریس می‌کردند مرور می‌کردم. هم‌چنین کتاب درسی را حتما می‌خواندم چون از فیزیک هم سوالات حفظی مطرح می‌شود و هم این‌که با مطالعه‌ی کتاب درسی، خیالم راحت می‌شود که به سوالات و تست‌هایی که از کتاب درسی مطرح شود مسلط هستم.
گاهی در برخی از مطالب مشکل‌های درسی من در فیزیک با پرسش از دبیر هم حل نمی‌شد برای این کار از درس‌نامه استفاده می‌کردم.
اگر درس را متوجه نمی‌شدم درس‌نامه‌ی کتاب درسی بعد کتاب‌های دیگر را مطالعه می‌کردم وقتی یک نکته در دو کتاب تست مطرح می‌شود آن را مهم تلقی می‌کردم من فرمول‌های اصلی را فقط یاد می‌گرفتم وعلاقه‌ای به حفظ کردن همه‌ی فرمول‌ها نداشتم به همین دلیل وقتی یک فرمول در دو کتاب تست گفته شده بود یادداشت می‌کردم و آن را حفظ می‌کردم. بعد تست زدن پاسخ‌نامه را مرور می‌کردم و اگر راه‌حل پاسخ‌نامه سریع‌تر از روش من بود یا تست‌هایی را غلط زده بودم یادداشت می‌کردم و در دوران جمع‌بندی مرور می‌کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.