نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نکات قابل توجه معلولان در آزمون‌هاي مختلف

با آرزوي توفيق روز افزون براي کليۀ خوانندگان محترم، در اين شماره در خصوص نکات قابل توجه داوطلبان محترم معلول صحبت مي‌کنيم.

از آنجايي که هر ساله تعداد قابل توجهي از داوطلبان آزمون‌هاي مختلف را معلولان تشکيل مي‌دهند، سازمان سنجش آموزش کشور در راستاي هموار ساختن شرايط پذيرش اين عزيزان، خدمات و تسهيلاتي را ارايه مي‌دهد که در ادامه بيان شده است‌.

  • معلوليت و شدت معلوليت آن دسته از داوطلباني که نوع معلوليت آنان بينايي، شنوايي، جسمي حرکتي، آسيب گفتار و زبان، تکاملي رشد (اتيسم) و اعصاب و روان است و در فرم تقاضانامۀ ثبت‌نام، وضعيت خود را مشخص نموده‌اند، از سازمان بهزيستي استعلام خواهد شد و بر اساس شدت معلوليتي که به تاييد آن سازمان خواهد رسيد، خدمات و تسهيلات لازم طبق جدول زير به داوطلبان ارايه خواهد شد؛ لذا داوطلبان معلولي که در سازمان بهزيستي تشکيل پرونده نداده‌اند، ضرورت دارد که با مراجعه به ادارات بهزيستي محل سکونت خود، نسبت به تشکيل پرونده اقدام نمايند. لازم به يادآوري است که در صورت عدم تاييد معلوليت آنها از سوي سازمان بهزيستي، خدمات و تسهيلات لازم به اين افراد ارايه نخواهد شد.

جدول نيازهاي برآورد شده داوطلبان داراي معلوليت

جدول در نسخه pdf موجود است

  • نکات مهم:
  •   داوطلبان نابينا که در زمان ثبت‌نام اينترنتي، مورد معلوليت بينايي را انتخاب مي‌کنند، حتماً تمايل خود به استفاده از خط بريل را در تقاضانامه ثبت‌نامي‌شان مشخص نمايند.
  •     داوطلباني که داراي معلوليت هستند، در سهميۀ منطقۀ 3 گزينش مي‌شوند‌.

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.