نتایج در این بخش نمایش داده می شود

مهلت مجدد ثبت‌نام در کنکور سراسری امروز تمام می‌شود…

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:
مهلت ثبت نام مجدد در کنکور سراسری ناپیوسته سال 1400 امروز (شنبه، 16 اسفند) به پایان می‌رسد.


فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور گفت:

مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1400 در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی امروز به پایان می رسد.


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد:

آن دسته از داوطلبانی که تاکنون اقدام به ثبت نام نکرده اند تا ساعت 24 امروز (شنبه، 16 اسنفد) مهلت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


زرین آمیزی توضیح داد:

متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام در آزمون مذکور اقدام کنند.


سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد:

آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.


به گفته این مقام مسئول، این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست. 


هزینه تاخیر در آزمون نمی گیریم


زرین آمیزی ادامه داد: در تمامی تاریخ‌های اعلام شده توسط سازمان برای ثبت نام که به صورت رسمی از طریق درگاه سازمان و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی شده و می‌شود، هزینه‌ای بابت تأخیر در ثبت نام وصول نشده و نخواهد شد. اما اگر داوطلبی در خارج از مهلت‌های مقرر، درخواست ثبت نام کند باید علاوه بر 54 هزار تومان هزینه مصوب 120 هزار تومان جریمه بابت دیر کرد را پرداخت کند.


او گفت: کنکور سراسری طی چهار روز متوالی در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (9 لغایت 12 تیر 1400) برگزار خواهد شد.

سوالات آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 6-3-3 طراحی و برگزار خواهد شد.


سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد:

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت نام آزمون سراسری سال 1400، (فرصت مجدد بابت ویرایش و ثبت نام جدید) سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید :

اردوی نوروزی ۱۴۰۰

مهارت در تست ‌زنی حرفه ای

مطالعه در فضای باز برای چشم بهتر است


نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی


یکی از تکالیف داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری دریافت کد سوابق تحصیلی است.

این دسته از متقاضیان قبلاً باید طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در زمان ثبت‌نام با درج کد سوابق تحصیلی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را مشاهده کنند.


کد سوابق تحصیلی دیپلم شامل چه کسانی می‌شود؟


تمام دانش‌آموزان نظام جدید (3-3-6) که داری مدرک دیپلم نظری هستند یا دیپلم خود را تا 1400/6/31 دریافت می‌کنند و تمام فارغ التحصیلان نظام ترمی- واحدی که دیپلم نظری خود را از سال 1384 به بعد دریافت کرده‌اند باید هنگام ثبت نام در آزمون سراسری کد سوابق تحصیلی ارائه کنند.


کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی شامل چه کسانی می‌شود؟


تمام فارغ التحصیلان نظام ترمی- واحدی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد دریافت کرده‌اند، باید به سامانه مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان دوره متوسطه مراجعه کنند.


افرادی که یکی از شرایط زیر را دارا باشند مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و کاردانی نبوده و اطلاعات آنان در این سایت موجود نیست:


فارغ التحصیلان قبل از سال 84
فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش قبل از شهریور 1395 و فارغ التحصیلان رشته‌های غیرنظری (دانش سرا‌های تربیت معلم)
فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه
دیپلمه‌های تطبیقی مدارس غیر ایرانی خارج از کشور
فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی
فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی قبل از سال 1391 مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری وکاردانی نبوده و اطلاعات آنان در این سایت موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.