نتایج در این بخش نمایش داده می شود

مهر تایید مجلس برای تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

صادقی با اشاره به اینکه تغییر نظام آموزشی و آمدن پایه دوازدهم به چرخه تعلیم و تربیت سهم این پایه تحصیلی در کنکور را به 30 درصد رسانده، گفته است: «سال‌های گذشته 25 درصد سهم سوم دبیرستان و پنج درصد سهم دوره پیش‌دانشگاهی بود، اما امسال پایه دوازدهم به تنهایی سهم 30 درصدی دارد.»

 اعلام تاثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال 98 واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است؛ واکنش‌هایی که موافقان، آن را در راستای حذف تدریجی «غول» کنکور و مخالفان نسبت به مسائل عدالت آموزشی و ابهامات موجود درباره تکلیف داوطلبان نظام قدیم، نقدهایی را مطرح کرده بودند. همه این مسائل تاجایی رفت که وزیر علوم چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد تعیین تکلیف این تصمیم به نظر مجلس ارتباط دارد.

غلامی می‌گوید: «ما تابع نظرات مجلس هستیم. اگر نمایندگان تصمیمی برای اجرا بگیرند و آن را ابلاغ کنند، ما نیز آن را اجرا می‌کنیم.»

این موج اعتراضات و ابهامات تا جایی پیش رفت که نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس چندی پیش گفته بود: «به شما قول می‌دهیم این مساله را دنبال می‌کنیم. همچنین مذاکره می‌کنیم تا دوباره این مصوبه مورد بازبینی قرار گیرد. به هر حال این طرح در ابتدای مسیر قرار دارد و ممکن است هر کاری در ابتدای راه اشکالاتی داشته باشد، بنابراین ما مسائل را به مسئولان منتقل می‌کنیم و طبیعتا اگر جایی از کار اشکال دارد، آنها باید برطرف کنند.»

حالا ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش روز گذشته در گفت‌وگویی با «الف» خبر از تایید اعمال قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال 98 داد. او در تایید اظهارات یک نماینده مجلس در مورد تاثیر معدل بر کنکور ۹۸ اظهار داشت: «بله صحبت‌های ایشان را تایید می‌کنم. تاثیر قطعی معدل طبق قانون از سال ۹۸ اعمال خواهد شد.»

محمود صادقی نیز در تشریح جزئیات جلسه اخیر کمیسیون مجلس درباره این موضوع می‌گوید: «این موضوع در جلسه هفته گذشته کمیسیون آموزش بررسی شد و آقای خدایی گزارشی ارائه دادند از روند اجرای قانونی که تصویب شده برای حذف کنکور که این را باید مرحله به مرحله جلو ببرند و نهایتا تاثیر قطعی معدل بر کنکور ۹۷ انجام نمی‌شود و تاثیر مثبت اعمال خواهد شد. تاثیر قطعی معدل از سال ۹۸ اعمال خواهد شد.»

از سوی دیگر محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» درباره تاثیر قطعی 30 درصدی کنکور برای داوطلبان سال آینده گفت: «به‌عنوان کسی که مسئولیت شرعی و قانونی نسبت به مسائل تعلیم و تربیت دارم، تا زمانی که اطمینان پیدا نکنم آزمون نهایی و سوالات آن جایگزین مناسبی برای جلسات کنکور است، از توسعه تاثیر قطعی جلوگیری می‌کنیم، اما این تاثیر 30 درصدی در شورای سنجش پذیرش دانشجو به‌عنوان قانون مطرح شده است و برای کنکور 98 الزام اجرایی پیدا می‌کند، اما در توسعه سهم آزمون تا زمانی که امتحانات از درجه روایی مناسبی برخوردار نباشد، گسترش سهم را نخواهیم داشت.»

او با اشاره به اینکه تغییر نظام آموزشی و آمدن پایه دوازدهم به چرخه تعلیم و تربیت سهم این پایه تحصیلی در کنکور را به 30 درصد رسانده، گفته است: «سال‌های گذشته 25 درصد سهم سوم دبیرستان و پنج درصد سهم دوره پیش‌دانشگاهی بود، اما امسال پایه دوازدهم به تنهایی سهم 30 درصدی دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.