نتایج در این بخش نمایش داده می شود

منظور از تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی چیست ؟؟ همه داوطلبین کنکور و ورودی دانشگاه ها یکبار با این سوال روبرو میشوند. تاییدیه تحصیلی چیست و چگونه باید اقدام کرد ؟ ما در این مقاله در رابطه با تاییدیه تحصیلی توضیح خواهیم داد. در صورت تمایل میتوانید سایر مقالات را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

تاییدیه تحصیلی چیست؟

“تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی دانش آموخته فارغ التحصیل ارائه می شود، که به صورت یک نامه محرمانه برای دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال می گردد “
از همین رو هرداوطلبی برای ادامه تحصیل خود باید یک تاییده از مدرک قبلی خود در پرونده مقطع آموزشی جدید داشته باشد. پس داوطلبین کنکور سراسری پس از قبولی در دانشگاه، باید تاییدیه تحصیلی دیپلم و تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند.

چگونه تاییدیه تحصیلی بگیریم؟

کاری که شما باید انجام دهید این است :
ابتدا به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را نیز همراه داشته باشید. شما مدارک را به همراه ادرس دانشگاه تحویل پست میدهید دفاتر پیشخوان دولت از طریق اتوماسیون ، درخواست تاییدیه را به ادارات آموزش و پرورش ارسال می نمایند و پس از بررسی، درخواست تاییدیه به مرجع مورد نظر ارجاع داده خواهد شد. در انتها شما یک رسید تاییدیه تحصیلی دریافت میکنید.

روش دیگر این است که شما به سایت تاییدیه تحصیلی مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت:
ابتدا میبایست اطلاعات خواسته شده در فرم را با دقت تکمیل نمایید و سپس روی گزینه ثبت اطلاعات و پرداخت کارمزد در انتهای صفحه کلیک نمایید. حال  وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و پس از  پرداخت کارمزد مصوب که طبق تعرفه دولتی ۲۰.۱۰۰ تومان میباشد ، رسیدِ درخواستِ استعلام مدرک تحصیلی از دفتر پیشخوان دولت به شماره مجوز ۱۱۲۹-۱۶-۷۲ برای شما صادر میگردد میبایست آنرا پرینت گرفته و نزد خود نگهداری نمایید.پس از آن مکاتبات اتوماسیونی بین دفتر پیشخوان دولت و اداره آموزش و پرورش انجام خواهد شد و در نهایت تاییدیه تحصیلی شما حداکثر ظرف مدت ۱۵روز کاری به آدرس دانشگاه و یا مرکز استعلام گیرنده که در فرم وارد نموده اید از طریق پست ارسال خواهد شد. در ضمن شما در هر لحظه میتوانید مراحل انجام کار را در قسمت پیگیری سایت مشاهده نمایید..

بيشتر بخوانيد :

مطالعه و آمادگی برای کنکور را با یک برنامه‌ریزی خوب شروع کنید.

با تند خوانی، مطالعه عمیق‌تر و بیشتر داشته باشید

مهارتی به نام خودآگاهی

۶ ترفند مهم چگونه درس خواندن برای موفقیت در کنکور

ويرايش يادداشت هاي درسي

مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی از پیشخوان دولت

مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی از پیشخوان دولت برای دریافت تاییدیه دیپلم و پیش دانشگاهی به شرح زیر می باشد:1) ارائه کپی کارت ملی2) ارائه کپی مدرک دیپلم3) ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی4) ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت5) ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری6) پر کردن فرم درخواست تاییدیه که توسط پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.