نتایج در این بخش نمایش داده می شود

مقایسه تعداد داوطلبان کنکور سراسری در ۷ سال گذشته + جدول

ثبت‌نام کنکور سراسری سال 97 که از ابتدای بهمن ماه آغاز شده بود در روز چهارشنبه یازدهم بهمن به اتمام رسید و داوطلبان در این بازه فرصت داشتند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش و همچنین خرید کارت اعتباری، در آزمون سراسری ثبت‌نام نمایند.

* آمار ثبت‌نام داوطلبان در کنکور سراسری 97
طبق آمار اعلام شده از سوی حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیش از 951 هزار نفر در کنکور 97 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کردند. براین اساس می‌توان نتیجه گرفت که تعداد داوطلبان کنکوری سراسری سال 97 نسبت به کنکور سال گذشته افزایش داشته است و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان بیش از 21 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

* مقایسه تعداد کنکوری‌ها در 7 سال گذشته
همانطور که پیش از این گفته شد، هرچند تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در کنکور سراسری سال 97 نسبت به کنکور سال گذشته افزایش داشته است، با این حال آخرین باری که کنکور سراسری میلیونی برگزار شد به سال 93 برمی‌گردد و پس از آن هرگز تعداد داوطلبان از مرز یک میلیون عبور نکرد. نکته جالب دیگری که از مقایسه تعداد داوطلبان کنکور سراسری در 7 سال گذشته بدست می‌آید این است که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کنکور سراسری سال 97، بالاترین تعداد را در چهار سال گذشته دارند و این در حالی است که سازمان سنجش برای ثبت‌نام در کنکور سراسری امسال مهلت مجددی را تعیین کرده و قطعا این تعداد افزایش خواهد داشت.

در ادامه مقایسه تعداد کنکوری‌ها در 7 سال گذشته آمده است:

مقایسه تعداد کنکوری‌ها در 7 سال گذشته

* مسیر داوطلبان تا اعلام نتایج نهایی
ثبت‌نام در کنکور سراسری جزو اولین مراحل فرآیند برگزاری کنکور محسوب می‌شود و آنها را دور و درازی تا رسیدن به نتایج نهایی را باید طی کنند. در جدول زیر به صورت خلاصه به مراحل مختلف برگزاری کنکور سراسری 97 اشاره شده است.

منبع:خبرنامه دانشجویان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.