نتایج در این بخش نمایش داده می شود

مطالعه در فضای باز برای چشم بهتر است

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مطالعع در فضای باز برای چشم بهتر است؛ زیرا سطح کنتراست بهبود می یابد و به انسان این امکان را می دهد که حروف را در یک صفحه با وضوح بیشتری ببینید.



به گزارش روزنامه دیلی میل، این مطالعه جدید که به رهبری یک محقق ایرانی در کالج بینایی سنجی دانشگاه نیویورک صورت گرفته، نشان داده است که خواندن صفحات چاپ شده در فضای باز برای چشم بهتر از مطالعه کتاب در فضای داخلی خانه است.



محققان می گویند:

نورپردازی در فضای باز سطح کنتراست را بهبود می بخشد و دیدن حروف موجود در صفحه را برای چشم آسان می کند. آنها امیدوارند که این یافته ها مردم را ترغیب کند تا در صورت امکان پا به بیرون بگذارند و در فضای باز مطالعه کنند.



دکتر حامد رحیمی-نصرآبادی این تحقیق را برای درک مزایای مطالعه در شرایط مختلف نوری انجام داد.



وی که رهبری این مطالعه را بر عهده داشته است، گفت:

مقدار نور به طور مداوم در محیط بصری ما تغییر می کند.

این مطالعه نشان می دهد که روشنایی تصویر، حساسیت نسبت به نور و کنتراست تاریک را تغییر می دهد تا اطلاعات را به طور موثرتری از صحنه های طبیعی استخراج کند.



رحیمی افزود: یافته های این تحقیق از نظر علمی ثابت می کند که کنتراست بینایی در خارج از منزل افزایش می یابد و بنابراین، خواندن در زیر نور روشن طبیعی باعث تحریک مغز بصری انسان شده و به فرد این امکان را می دهد که حروف را بهتر ببیند و به بینایی خود کمک کند. 


محققان به عنوان بخشی از مطالعه خود ، آزمایشاتی را بر روی گربه ها و انسان ها انجام دادند تا نحوه واکنش سلولهای عصبی بینایی آنها به مربع های تاریک یا روشن را اندازه گیری کنند.

هر آزمودنی از EEG استفاده می کند ، که به طور رسمی به عنوان الکتروانسفالوگرافی شناخته می شود ، کلاهک جمجمه ای است که امواج مغزی را تجزیه و تحلیل می کند.

یافته های آنها؟

کنتراست بصری در خارج بیشتر بود ، این بدان معناست که نورهای روشن به جرقه زدن مغز بصری شما کمک می کنند.

به علاوه ، پاسخ درخشندگی ، که تفاوت در شدت نور هنگام ورود نور به چشم شما و عبور از ساختارهای آن در مقایسه با محیط اطراف شما است ، با مربع های تاریک و روشن در آزمایش مطالعه تغییر می کند.

این توضیح می دهد که چرا حروف تیره تر از حروف خاکستری در صفحات سفید کتاب دیده می شوند.

بیشتر بخوانید :

چرا در یادگیری درس‌های حل‌کردنی مشکل داریم؟

چگونه خود را از حلقۀ نگراني رها کنيم؟

آزمون سراسري و آخرين گام‌ها

دکتر رحیمی نصرآبادی گفت: “جابجایی مخالف تضاد تاریکی و روشنایی با شدت نور می تواند در سلول های عصبی قشر بینایی ، صحنه های طبیعی نشان داده شود و به نظر می رسد در گونه های مختلف پستانداران به خوبی حفظ شده است.”

“یافته های جدید همچنین می تواند برای بهبود الگوریتم های فعلی پردازش تصویر و معیارهای کنتراست دیداری استفاده شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.