نتایج در این بخش نمایش داده می شود

فواید فوق العاده مصرف میوه برای کنکوری ها

اصولا اکثر ما سر جلسه کنکور همان کیک و یا دوناتی که در حوزه امتحانی داده می شود را می خوریم و به تست زدن ادامه می دهیم اما روز امتحان کنکور بهتر است از قندهای مصنوعی مصرف نکنیم.

این روزها والدین کنکوری ها تمام تلاششان را می کنند تا شرایط مناسب محیطی و تغذیه ای را فراهم کنند ولی شاید در مورد تغذیه ی روز کنکور زیاد ندانند. یک متخصص تغذیه در مورد اینکه سر جلسه کنکور چه بخوریم توضیح می دهد.

یک متخصص تغذیه اظهار کرد:شکلات، آبنبات و شیرینی های مصنوعی برای جلسه کنکور مفید نیست، زیرا به همان سرعتی که قند خون را بالا می برد، آن را پایین می آورد و تنها برای حدود یک ساعت گلوکز را تامین می کند.

وی انجیر و توت خشک، خرما و کشمش را قندهای طبیعی مناسبی برای جلسه کنکور دانست که هم حمل آن راحت است و هم بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون را همراه ندارد.

 این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نباید مصرف آب سر جلسه کنکور فراموش شود، عنوان کرد:آب برای گردش خون و عملکرد سلول های مغز لازم است، اما توصیه می شود از آبمیوه های طبیعی، شربت خانگی مانند شربت بیدمشک و آلبالو استفاده شود،

این متخصص کنکوری ها توصیه کرد:سیب قرمز را نیز به صورت قاچ شده با خود همراه ببرند، چون هم برای تقویت حافظه مفید است و هم قند طبیعی دارد.  برای صبحانه روز کنکور نیز باید ترکیبی از لبنیات و پروتئین مانند گردو و پنیر، یک لیوان شیر و تخم مرغ استفاده شود.

 به گفته این کارشناس تغذیه باید از صرف چای غلیظ در وعده صبحانه قبل از کنکور خودداری شود. بهتر است در وعده صبحانه در  مصرف مواد قندی زیاده روی نشود و تا حد امکان نیز نان سبوس دار مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.