نتایج در این بخش نمایش داده می شود

طرح جدید مجلس برای کنکور

یک نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس با حذف کنکور موافق است و در این زمینه قانون وضع کرده، گفت: متاسفانه قانون مجلس اجرایی نمی شود و همانند سابق نسبت به پذیرش دانشجو در دانشگاه ها اقدام می شود.

«جبار کوچکی نژاد» در گفت و گویی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان گفت: ما سرفصل های سخنان رهبری در مورد نظام آموزش و پرورش و همچنین وضعیت معلمان، ساماندهی کنکور و مسایل دیگر را مشخص کرده ایم و قرار شد در کمیسیون آموزش و تحقیقات راهکارهایی برای هر یک از سرفصل ها ارایه شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با کنکور مجلس در سال 97 نسبت به حذف کنکور قانون گزاری کرد اما مافیای کنکور و کسانی که کنکور برایشان منفعت دارد، تلاش می کنند که کنکور حذف نشود.

وی اضافه کرد: مجلس بر روی قانون خود و اجرای آن تاکید دارد و در این زمینه به زودی وزرای آموزش و پرورش و علوم را برای این موضوع به کمیسیون آموزش و تحقیقات فرا می خواند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر 20 درصد دانشجویان ما با کنکور وارد دانشگاه می شوند و مابقی با فرآیندی غیر از کنکور به دانشگاه راه می یابند و ظرفیت بسیاری از دانشگاه های ما خالی است.

وی ادامه داد: البته دانشگاه های بزرگی همانند صنعتی شریف و امیرکبیر ظرفیت شان کامل است که ما می توانیم این دانشگاه ها را یعنی دانشگاه های بزرگ را با توجه به رتبه بندی که وزارت علوم انجام می دهد در رتبه یک قرار دهیم که خودشان اقدام به برگزاری کنکور کنند و مابقی دانشگاه ها بر اساس معدل و توانمندی دانش آموزان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: ما در حال تدوین طرحی در نظام آموزش و تحقیقات هستیم که در آن وزارت علوم موظف شود دانشگاه ها را رتبه بندی کند و دانشگاه هایی که رتبه یک را دارند خودشان راسا نسبت به برگزاری کنکور اقدام کنند و دانشجو بگیرند، بقیه دانشگاه ها نیز بدون کنکور و با شرط معدل و توانمندی دانش آموزان نسبت به جذب دانشجو اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.