نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شیوه گزینش رشته‌های تحصیلی مورد پذیرش در کنکور ۹۸

روش های گزینش دانشجو در کد رشته محل هایی که پذیرش آنها براساس آزمون سراسری (با نمرات آزمون واعمال مثبت سوابق تحصیلی) می باشد.

روش متمرکز: روش گزینش متمرکز، روشی است که فقط نمرات آزمون و حسب ضوابط سوابق تحصیلی داوطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می گردد.در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط وی (از نظر سهمیه، بوم و …) و بر اساس نمره کل اکتسابی در زیر گروه مربوطه، به اولین کدرشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد (در مقایسه با سایر داوطلبانی که شرایط مشابه وی را دارند، در صورت وجود ظرفیت معرفی می شود. گزینش اغلب رشته های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به روش متمرکز صورت می گیرد. به منظور اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی به این روش، اقدامات زیر انجام می گردد:

بيشتر بخوانيد :

سهمیه مناطق سیل زده به کدام بخش ها ، شهر ها و استان ها در آزمون سراسری ۱۳۹۸ تعلق می گیرد ؟

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۹۸ – ۹۹

1.بررسی کدرشته های متمرکز داوطلبان و ذخیره کردن آنها به همراه سایر اطلاعات آنان.

2.تعیین نقطه یا اولویت قبولی هر داوطلب با توجه به شرایط و وضعیت وی (از هر لحاظ) و مقایسه ای که بین هر داوطلب با دیگر داوطلبان با وضعیت مشابه وی انجام می گیرد.

3.اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی.

تبصره: در روش متمرکز، پذیرش در بعضی از رشته ها به صورت شرایط خاص انجام می شود.

روش متمرکز با شرایط خاص: رشته های دارای شرایط خاص رشته هایی هستند که در پذیرش آنها شرایط خاصی از قبیل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی جداگانه و … اعمال می شود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی این رشته ها با اعمال نتایج مراحل فوق، مطابق ظرفیت هر کدرشته مشخص می شود. نتایج پذیرفته شدگان این رشته ها به همراه سایر رشته های متمرکز اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.