نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شیوه تست زنی عربی در خانه

یه روش خیلی خوب تو سال چهارم واسه تست زنی ( البته بعد از مسلط شدن به مطالب درس و حل کردن تمرین های کتاب) اینه که بیاین تو هر درس یه کتاب تست رو بردارین و متناسب با زمانی که تو هفته به خوندن اون درس اختصاص میدین دو در میون یا سه در میون بدون زمان حل کنین تا خوب خوب درس رو یاد بگیرین و مطالب تو ذهنتون حک بشه.

بعد (حالا نه الزاما همون جلسه مطالعاتی یا حتی همون هفته) بیاین اون سوالایی رو که حل نکردین با زمان حل کنین و از خودتون امتحان بگیرین و درصدتونو حساب کنین.

این کار اولا یه مدیریت زمان خوبه واسه عقب نیفتادن تو هیچکدوم از درس هاست.

دوما باعث میشه مهارت شما تو تست زنی بره بالا و با زمانی که تو امتحان واسه حل سوالا براتون گذاشته شده کنار بیاین.

مراحل تست زنی:

*تست آموزشی و تمرینی
*تست ارزیابی
*تست جمع بندی

 تست آموزشی

این نوع تست زنی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و تمرین‌های آموزشی است که داوطلب می‌بایستی انجام دهد.
سوالات تستی که یک دانش‌آموز پس از تمرین و یادگیری هر فصل یا بخش معینی برای مثال و تمرین بیشتر حل می‌کند، تست آموزشی است
این نوع تست ها معمولا به صورت طبقه بندی شده در کتاب های کمک آموزشی گاج وجود دارد تا دانش‌آموز بتواند با ترتیب درست درس را یاد بگیرد و آنهارا در ذهن خود طبقه‌بندی کند.

در حل تست‌های آموزشی نیاز به درنظر گرفتن وقت و درصد نیست. صرفا این عملیات برای جاافتادن مفاهیم درسی است

حل تست‌های کنکور سال‌های اخیر، در مرحله‌ی اول تست‌ زنی پس از یادگیری بخشی از یک درس، نیاز است تا یک به یک تست‌های آموزشی را پاسخ‌داده و پس از حل هر تست، جواب خود را با پاسخ‌نامه‌ی کتاب کمک آموزشی گاج مقایسه کنید.

این کار باعث میشود تا آموزش پله به پله کامل شود.

اما بعد از این‌که تست‌های اولیه را پاسخ دادید، می توانید در مراحل بعدی ۱۰ تا ۱۰ و یا ۲۰ تا ۲۰ تست‌ها را پاسخ ‌داده و بعد از آن تمام جواب‌های خود را با پاسخ‌نامه‌ی کتاب مطابقت دهید.

در درس عربی لازم است که بلافاصله بعد از مطالعه‌ی قواعد و ترجمه به تست آموزشی پاسخ دهید و در همه‌ی تست‌های آن هر ۴ گزینه را بررسی کنید

نکته‌هایی که از تست زنی به‌دست می‌آورید را در دفتر خلاصه‌نویسی یا نکته‌برداری بنویسید یا آنها را در کتاب تست خود هایلایت کنید تا در زمان دوره کردن و یا شب قبل از امتحان به آن‌ها مراجعه کنید

در مطالعه درس عربی برای فراگیری مبحث ترجمه توصیه می شود، داوطلبان بعد از فراگیری نکات تست زنی و قواعد مربوط به ترجمه  مثل توجه به فعل و اسم های جمع و مفرد و معرفه و نکره و….. به زدن تست های سراسری بپردازند. در قالب این تست ها نکاتی بدست می اید که بسیار مفید هستند و حتما به خلاصه برداری این نکات نیز بپردازید.

درک مطلب

برای تسلط به درک مطلب زدن شبانه یک درک مطلب از سال های گذشته کنکور سراسری کمک زیادی به افزایش سرعت العمل شما در خواندن متن های عربی می کند.

بعد از یادگیری کامل قواعد درس عربی به وسیله جزوه استاد و منبع کمک آموزشی خود توصیه می شود تمامی متن های کتاب های عربی را به تجزیه و تحلیل و اعراب گذاری آنها بپردازید این کار کمک می کند از آموخته های خود در عمل نیز استفاده کنید.

همچنین به لغات عربی اخر کتاب توجه کنید. زیرا در ترجمه به شما کمک خواهد کرد . در درس عربی تست زنی بسیار از کنکور های اخیر بسیار کمک کننده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.