نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شیوه‌ی حل آزمون‌های تستی

بسياري از عوامل هستند كه با وجود سادگي و سهولت در اجرا، در موفقيّت يا عدم موفقيّت دانش‌آموزان در كنكور بسيار تأثيرگذارند ولي متأسفانه، اغلب مورد بي‌توجهي يا كم توجهي قرار مي‌گيرند.

در صورتي‌كه، استفاده‌ی صحيح از اين نکات، مي‌تواند بازده کار ما را تا چند برابر، افزايش دهد.

در این مقاله می‌خواهیم نکاتی که ما را در بهتر آزمون دادن کمک می‌کنند، با هم ببینیم تا اینکه در کنکور هم بتوانیم با پیاده کردن این نکات پیروزی را از آن خود کنیم.      

شيوه‌ی صحيح تست‌زني:


در اين رابطه ابتدا بايد به انواع سؤالات در كنكور و تقسيم‌بندي آن‌ها توجه كنیم.


الف) سؤالات آبکی: سؤالاتی حفظی یا ساده هستند كه با يك بار خواندن سريع يا با يك راه حل كوتاه و ساده به پاسخ آن‌ها می‌رسیم.


ب) سؤالات گِل کاری: سؤالاتی كه نياز به راه حل طولاني دارند و در مرحله‌ی دوم پاسخ‌گويي خواهند شد و در كنار آن‌ها علامت (+) قرار مي‌دهيم.

بیشتر بخوانید :

روش زدن تست ریدینگ کنکور

نحوه‌ی مطالعه زیست کنکور

۷ اشتباه در مدیریت زمان


ج)سؤالات سهمگین: سؤالات مشكلی که فقط موقعی که وقت اضافه داریم، به آن‌ها پاسخ می‌دهيم و در كنار آن‌ها علامت (- ) قرار مي‌دهيم.


با توجه به تقسيم‌بندي فوق، شروع به خواندن سريع سؤالات مي‌كنيم و در اين مرحله سؤالات گروه الف را حل و سؤالات گروه ب و ج را علامت‌گذاري مي‌كنيم.

پس از پايان اين مرحله، سؤالاتي را كه با علامت (+) مشخص شده‌اند حل مي‌كنيم و در صورتي كه وقت اضافه داشتيم، به سؤالات سهمگین پاسخ می‌دهیم.


در مراحل فوق به چند نكته‌ی مهم توجه كنيد:


اوّل:
احتمال دارد در بعضي از آزمون‌‌ها سؤالات به نحوي چيده شده باشند كه شما نتوانيد به چند سؤال اوّل، پاسخ دهيد، در اين‌صورت با حفظ خونسردي، اين سؤالات را علامت‌گذاري نموده و به سراغ سؤالات بعدي برويد.

دوّم:
در مرحله‌ی اوّل، سؤالات گروه الف، در مرحله‌ی دوم سؤالات گروه ب و در مرحله‌ی سوم سؤالات گروه ج را حل کنید و سؤالات را به ترتيب دفترچه سؤال جواب ندهيد، بلكه با توجه به توانايي‌‌هاي خودتان، سؤالات را گزينش كنيد.

البته مواظب باشيد كه جواب‌ها را جابه جا وارد پاسخ‌نامه نكنيد. اگر در درس خاصی تسلط بالا دارید می‌توانید در همان دور اوّل همه‌ی سؤالات آن را بدون گذاشتن علامت، پاسخ دهید. اما مواظب باشید که علّاف یک سؤال سخت نشوید!



سوّم:
بهتر است یک ترتیب ثابت برای زدن تست‌های دروس مختلف داشته باشید.

برای مثال همیشه اوّل از عربی شروع کنید و بعد به سراغ معارف بروید. این ترتیب ثابت می‌تواند با ترتیب درس‌ها در دفترچه آزمون متفاوت باشد.

رسیدن به این استراتژی حل سؤالات بعد از شرکت در چند آزمون جامع و بر اساس توانایی‌های شما صورت می‌پذیرد.



چهارم:
در صورت كمبود وقت به سراغ دروسي كه اهمّیت بالاتري دارند، برويد. اما مواظب باشید سرجلسه‌ی آزمون بین دروس مختلف سردرگم نشوید!



پنجم:
فقط سؤالاتي را پاسخ بدهيد كه به جواب آن‌ها اطمينان داريد و از اینکه سؤالات را به‌طور شانسی پاسخ دهید، جداً بپرهیزید. این‌کار (شانسی زدن تست)، قماری است که همواره شما بازنده‌ی آن خواهید بود.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.