نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شکست در آزمون پایان دنیا نیست!

شکست در آزمون پایان راه نیست …

بعضی از بچه ها رو میبینی تا یه آزمون شکست میخورن، تا درصد یه درسی که تا دیروز نقطه قوتشون بوده پایین میاد زمین رو به زمان می‌دوزن! امیدشون رو به کل از دست میدن و همه چیز رو تموم شده میبینن! دقیقا مشکل کار اینجاست که تعریف درستی از آزمونی که شرکت میکنن ندارن… آزمون آزمایشی همونطوری که از اسمش معلومه برای اینه که تو فاصله زمانی مختلف دانشی که داری رو مورد آزمایش قرار بدی.

یه آزمون آزمایشی فقط جنبه رقابتی نداره، تو آزمون آزمایشی قراره تمام غلط های علمی و از اون مهم تر بی‌دقتی های تو مشخص بشه… مشخص بشه که نحوه مطالعه کردن فلان درس اشتباهه… میخاد برات روشن کنه که شاید داری راه رو اشتباهی میری..

جا داره تبریک بگم که دارین تو این راه قدم برمیدارین حالا فرضاً ممکنه بعضی قسمت های مسیر رو غلط و اشتباه برین. خوبیش اینجاست که متوجه میشن اشکال کارتون کجاست و سعی میکنید تو آزمون اصلی ( کنکور) دیگه انجامش ندین…

میدونی موفقیت یعنی چی؟

موفقیت یعنی ادامه دادن تو مسیر رویاها و حرکت کردن از شکستی به شکست دیگه…

آره عزیز من تا شکست نخوری.. تا خسته نشی.. تا جونت به لبت نرسه اون بردی که به دست میاری به دلت نمیشینه..

موفقیت آسون به دست نمیاد. برای اینکه تو زندگی موفق باشی، باید یاد بگیری که بعد از هر شکست دوباره بلند شی و تلاش خودت رو از سر بگیری. اینکه چند بار شکست می خوری اهمیتی نداره، مهم اینه که هر بار پاشی و نزاری شکست جلوت رو بگیره!

شکست طعم تلخی داره و می تونه خیلی نا امید کننده باشه، اما باید بدونی که هر بار زمین خوردی پایان دنیا نیست و زندگی می تونه همچنان ادامه داشته باشه. پس خودت رو آماده یک جنگ واقعی با نابرابری های زندگی کن، چونکه آخرش شیرینی پیروزی انتظارت رو می کشه.

این حرف های من شعار نیست! افراد موفق نمیزارن شکست جلوی موفقیت هاشون رو بگیره مثل ادیسون!

توماس ادیسون یک مثال عالی برای فردی است که به حرف دیگران گوش نکرد و اسیر شکست نشد. جالب است بدانید که معلمان توماس به وی می گفتند که او احمق تر از آن است که بتواند چیزی را یاد بگیرد. ادیسون اما هیچگاه دست از تلاش بر نداشت و سرانجام پس از هزاران بار شکست، توانست نام خود را در تاریخ جاودانه کند. ادیسون هنگامی که درباره شکست هایش از او سؤال کردند، چنین گفت: «من شکست نخوردم. من فقط هزار راه پیدا کردم که به موفقیت ختم نمی شدند.»

اگه میبینی راهی که داری میگذرونیش پرپیچ و خمه.. اگه میبینی بعضی وقتا به سد بزرگ میرسی .. اگه تو این مسیر اطرافیانت انرژی منفی بهت میدن.. اگه زیاد چاله و چوله تو راهت میبینی.. بدون این مسیر هنوز آسفالت نشده.. هنوز خیلیا نتونستن جرات پیدا کنن و حتی تو فکر و خیالشون بتونن خودشون رو تو این مسیر تجسم کنن..

پس تو همین که حرکت کردی و وسط مسیری باریکلا داری.. مطمئن باش کسی که قدم برمیداره هرچند کوچیک باشه اما موفقیت انتظارشو میکشه..

دوست عزیز دیدت رو به آیندت روشن تر کن.. بهتر ببین.. کنکور اولین و آخرین مانع زندگیه تو نیست.. بماند که این مانع میتونه سکوی پرش شما باشه..

لطفا دیوونه وار به موفقیت فکر کن!

لطفا..

  • محصل ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.