نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری

سوال:

اگر کسی دانشجوی دانشگاه های دولتی باشد و به صورت روزانه در حال تحصیل باشد آیا می تواند از این دوره ها انصراف داده و در کنکور شرکت کند؟

حالت اول :

اگر شما مثلا در کنکور سراسری 96 شرکت کنید و انتخاب رشته را نیز انجام دهید و در یک دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید سال بعد یعنی برای کنکور سال 97 از شرکت در کنکور سراسری و قبولی محرومید حتی اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید؟

۱-در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید ولی در دانشگاه ثبت نام انجام ندهید.

۲- در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید و در دانشگاه ثبت نام نیز انجام دهید ولی بعد از مدتی انصراف دهید.

۳- در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید و در دانشگاه ثبت نام نیز انجام دهید و در حالی که دانشجو هستید در کنکور 97 شرکت کنید و انتظار داشته باشید که بتوان به دلیل شرکت در کنکور 97در یک دانشگاه دیگر قبول شوید و پس از شنیدن خبر قطعی قبولی در یک دانشگاه دیگر، از دانشگاه اولیه خود انصراف دهید.

بطور خلاصه اگر در کنکور یک سال شرکت کنید و در نهایت در یک رشته محل روزانه دولتی قبول شوید دیگر به هیچ عنوان حق شرکت در کنکور سال بعد را نخواهید داشت.

 حالت دوم :

اگر شما دانشجوی روزانه یک دانشگاه دولتی باشید در یکی از ترم های بیشتر از ۱ یا ۲٫ یعنی اینکه دانشجوی سال اولی نیستید. در این حالت اگر از رشته خود یا دانشگاه خود ناراصی هستید و قصد دارید در کنکور سال بعد شرکت کنید قانونا باید حتما تا ۳۰ بهمن سال قبل از کنکور از دانشگاه فعلی تان انصراف داده باشید یا حداقل درخواست انصراف خود را تسلیم دانشگاه کرده باشید. بگذارید یک مثال برای شما بزنیم.

مثلا شخصی کنکور سال 97 شرکت کرده و خرداد سال 96 پس از اینکه امتحانات ترم ۲ را داد تصمیم می گیرد برای کنکور سال بعد شرکت کند و در یک رشته بهتر و یا دانشگاه بهتر قبول شود. قانون در مورد این افراد می گویند این شخص به شرطی می تواند در کنکور 97 شرکت کند و درصورت قبولی در یک دانشگاه بتواند در رشته قبولی خودش ثبت نام کند که حتما تا بهمن 96 درخواست انصراف خود را تسلیم دانشگاه کند وگرنه درصورتی که تخلف آن شخص محرز شود سازمان سنجش می تواند ثبت نام و قبولی اش را در کنکور 97 ملغی کند.

نکاتی بسیار مهم در باب انصراف:

۱-هر کسی از دبیرستان تا دکتری فقط یک بار حق دارد از دانشگاه روزانه انصراف دهد و مجددا حق شرکت در کنکور سراسری همان مقطع را داشته باشد.

۲-آقایانی که مشکل نظام وظیفه دارند به شرطی که در ترم های مجاز انصراف دهند و اگر در مقطع کارشناسی هستند پس از انصراف مدرک کاردانی معادل دریافت نکنند می توانند با انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور و قبولی مجدد (چه در دانشگاه دولتی چه غیردولتی) از معافیت تحصیلی مجدد بهره مند شوند.

۳- محرومیت از کنکور سال بعد فقط برای کسانی است که دانشگاه دولتی روزانه قبول شده اند. قبول شدن در دانشگاه دولتی شبانه و هر دانشگاه غیردولتی دیگر هیچگونه محرومیتی برای شما ایجاد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.