نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط پذیرش دانشگاه علوم پزشکی ارتش در کنکورسراسری ۹۷

دانشگاه علوم پزشکی ارتش در ۱۷ رشته پرستاری ( خواهران و برادران )، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، اتاق عمل، هوشبری، فناوری اطلاعات سلامت، پروتز های دندانی، فوریت های پزشکی، بهداشت دهان و دندان، فوریت پزشکی، پزشکی ( برادران و خواهران )، بورسیه پزشکی ناجا، بورسیه پرستاری ناجا، دندانپزشکی آجا، دندانپزشکی ناجا، دندانپزشکی سپاه و دندانپزشکی وزارت دفاع دانشجو می‌پذیرد.

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای تمامی رشته از جمله رشته های بورسیه شبانه روزی و رایگان بوده (هیچگونه هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌شود) و کلیه امکانات زیست، مسکن، خوراک، پوشاک، تحصیل، بهداشت و درمان و وسایل کمک آموزشی رایگان و به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی، بورسیه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به درجه ستوانیکمی، دانشجویان کارشناسی پیراپزشکی به درجه ستواندومی، دانشجویان کاردانی پیراپزشکی به درجه ستوانسومی نائل خواهند شد. در خصوص دانشجویان پرستاری از آنجائیکه استخدام آنان بصورت کارمندی می‌باشد، پس از فراغت از تحصیل به رتبه ۱۱ (معادل درجه ستواندومی) نائل می‌گردند.

به فارغ‌التحصیلان مدرک کارشناسی و دکترای حرفه‌ای (مطابق با رشته فارغ‌التحصیلی) مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعطا خواهد شد ودانشجو از بدو ورود به استخدام رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخواهد آمد و در طول مدت تحصیل ماهیانه مبلغی (مشمول پرداخت حقوق برابر قانون هماهنگ پرداخت) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کند.

دانشجویان ارتش از تسهیلاتی مانند: مسکن، حکمت کارت، دفترچه بیمه درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت تکفل و وام‌های مصوب برخوردار خواهند شد و دانشجویان رتبه‌های ممتاز و نخبه که برابر رای دانشگاه محل تحصیل خود مشمول آیین نامه‌های مربوطه باشند، ضمن برخورداری از جوایز نفیس و مساعدت‌های لازم مجاز به استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بعدی بدون آزمون ورودی می‌باشند.

امکان ادامه تحصیل در همه مقاطع با توجه به نیاز سازمان و با هماهنگی کارگزینی نیروی مربوطه وجود دارد و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل امکان شرکت در دوره‌های طولی ، عرضی و پودمانی در داخل و خارج از کشور را برابر روش جاری و قوانین ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.