نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های آلمان

تحصیل در خارج از کشور این روز ها بسیار پر طرفدار است. بسیاری از داوطلبان تمایل دارند برای تحصیل در رشته پزشکی به خارج از کشور سفر کنند. تحصیل پزشکی در آلمان نیز یکی از این موارد است.
مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های آلمان
مدرک پیش دانشگاهی :
نظام تحصیلی کشور آلمان نیز مانند نظام تحصیلی ایران ، 12 ساله است ، متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند ، باید در ایران مدرک پیش دانشگاهی را اخذ نماید. در غیر این صورت نمیتواند در دانشگاه آلمان ثبت نام کند.
مدرک زبان انگلیسی:
متقاضیان تحصیل در آلمان باید مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1  از مراکز مورد قبول سفارت آلمان باشند و آشنایی کامل به زبان آلمانی ، از شرایط مورد نیاز و ضروری جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان است. اگر متقاضی تقاضای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان را دارد ، بهتر است که مدرک زبان آلمانی وی ، در سطح B2 آلمانی باشد زیرا در این صورت شانس پذیرش او در دانشگاه های آلمان به مراتب بیش تر خواهد شد.
شرایط مالی:
متقاضی می بایست حداقل مبلغ 9000 یورو یا معادل ریالی آن را در حساب خود به عنوان تمکن مالی و هزینه های زندگی یک ساله خود در حسابش نشان دهد و لازم است که متقاضی 2 روز قبل از وقت سفارت آلمان ، پرینت مالی از حساب خود تهیه نماید و به سفارت آلمان ارائه دهد. متقاضی باید این مبلغ را به آلمان برده و حساب بانکی جدید باز کند. که این حساب توسط دولت آلمان ، بلوکه می شود و هرماه فقط میتواند مبلغ 680 یورو از آن حساب برداشت نماید.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های آلمان
شناسنامه و پاسپورت متقاضی
سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود)
رزومه ی متقاضی (متقاضی بایستی یک فرم از سوابق خود و علت تحصیلش را که اصطلاحا (CV) خوانده میشود تکمیل نماید)
متقاضی بایستی یک انگیزه نامه مبنی بر علل تحصیل خود در کشور آلمان و اینکه چرا کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده است ارائه دهد.
نامه عدم سو پیشینه متقاضی در صورت نیاز
برگه اشتغال به تحصیل ( در صورت دانشجو بودن )
ارائه ی اصل یا ترجمه ی مدارک کلیه مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات به زبان آلمانی (در حال حاضر کشور آلمان نیاز به ارائه مدرک ریز نمرات تمامی سال های دبیرستان و پیش دانشگاهی را دارد)
تمامی مدارک فوق حتماً باید به تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برسند.
مدارک ، بعد از ترجمه و اخذ پذیرش باید به سفارت آلمان رفته و تأیید شوند و پس از تایید برای بعضی از دانشگاه ها در صورت نیاز دانشگاه DHL می گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.