نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه های روزانه و شرکت مجدد در کنکور

انصراف از تحصیل و دانشگاه از جهات مختلفی همواره مورد سوال بوده است. از مهم ترین جنبه های اهمیت قوانین انصراف از تحصیل و دانشگاه مجوز شرکت در کنکور سراسری ، خسارت و جریمه انصراف از دانشگاه و شرایط تحصیل مجدد دانشجو های انصرافی بوده است. از آنجایی که قوانین مربوط به انصراف از تحصیل و دانشگاه جزو آیین نامه های دانشجویی محسوب می شود و دسترسی به آن ها بسیار سخت است در این مقاله سعی کردیم موارد مهم قوانین انصراف از تحصیل و دانشگاه را شرح دهیم. همچنین از آنجایی که جریمه انصراف از دانشگاه معمولا با تغییراتی در طول سال های متوالی همراه بوده است در این مقاله قوانینی توضیح داده می شود که در حال حاضر سندیت دارند و اجرایی می شوند.
لزوم انصراف از تحصیل برای شرکت در کنکور سراسری مخصوص دانشجویان دولتی است
شرایط انصراف از دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری
اگر شرایط ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کرده باشید در آن از اجبار انصراف از تحصیل تا 30 بهمن برای شرکت مجدد در کنکور سراسری صحبت شده است. اولا باید ذکر کنیم که این اجبار صرفا برای دانشجویان دانشگاه دولتی روزانه است. به این معنی که اگر در کلیه مقاطع تحصیلی ( کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ) دانشجوی دوره روزانه هستید و قصد دارید در کنکور سراسری ثبت نام کنید باید تا زمان ثبت نام از دانشگاه انصراف دهید. مهلت انصراف برای داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری 97 تا 30 بهمن 96 می باشد و فرم شماره 3 انصراف باید تحویل دانشگاه شود. اجباری نیست که فرم شماره 3 انصراف را حتما تا قبل اسفند 96 پر کرده باشید. همین که انصراف قطعی تایید شده باشد کافی است .
شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سراسری
موضوع انصراف از دانشگاه برای کسانی که دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری را دارند شامل همه دانشجویان همه دوره ها می شود. یعنی اگر قصد دارید در کنکور کارشناسی ارشد سراسری شرکت کنید و قصد قبولی در دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پردیس های خودگردان ، پیام نور و مجازی را دارید ) و همزمان دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری هستید باید حتما از تحصیل انصراف دهید. مهلت انصراف هم تا زمان ثبت نام است که به عنوان مثال اگر قصد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 را دارید باید تا 10 دی ماه فرم انصراف قطعی خود را به دانشگاه تحویل دهید. از انجایی که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 با سراسری ادغام شده است دقت داشته باشید اگر صرفا قصد تحصیل در دانشگاه آزاد دارید مشمول این قانون نمی شوید.
برای قبولی در کلیه مقاطع دانشگاه آزاد لزومی به انصراف پیش از ثبت نام نیست
شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور دکتری سراسری
کلیه دانشجویان دوره دکتری تخصصی در کلیه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ( دانشگاه های دولتی ، پردیس های خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، دانشگاه آزاد و … ) تا زمانی که از دانشگاه انصراف قطعی ندهند حق ثبت نام آزمون دکتری را ندارند. از آنجایی که آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 و آزمون دکتری دانشگاه سراسری 97 ادغام شده است باید اشاره کنیم اگر هدفتان از ثبت نام آزمون دکتری 97 صرفا قبولی در دانشگاه آزاد است نیاز نیست انصراف از دانشگاه دهید.
جریمه انصراف از دانشگاه دولتی ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان
جریمه انصراف از دانشگاه مقوله بسیار وسیعی است که با توجه به زمان انصراف و دلیل انصراف حالت های مختلفی را شامل می شود. در این قسمت صرفا به این توضیحات می پردازیم :
اگر قصد انصراف از دانشگاه دولتی را دارید و بعد از انصراف مجددا قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه دولتی روزانه دیگر را دارید از پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه دولتی معاف هستید.
جریمه انصراف از دانشگاه شبانه ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیرانتفاعی 1.5 برابر شهریه ثابت می باشد.
جریمه انصراف از دانشگاه آزاد هم 1.5 برابر شهریه ثابت است ولی اگر بعد از انصراف از دانشگاه آزاد قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه آزاد دیگر را دارید از پرداخت این جریمه انصراف معاف هستید.
جریمه انصراف از پردیس های خودگردان معادل پرداخت شهریه ثابت ترم های باقیمانده است که رقم بسیار قابل توجهی است بنابراین توصیه می کنیم قبل از انتخاب این دانشگاه حتما اطلاعات کافی درمورد پردیس های خودگردان ( بین الملل سابق ) و شهریه پردیس های خودگردان داشته باشید .

 * اطلاعات در حال تکمیل می باشد …

131 نظر برای "شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه های روزانه و شرکت مجدد در کنکور" ارسال شده
  1. Hossein گفت:

    سلام اگه یه بار دانشگاه روزانه قبول شده باشیم و انصراف داده باشیم بعد دوباره کنکور بدیم و روزانه قبول بشیم بازم از تحصیل رایگان برخورداریم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام بله . در صورتی باید مبلغ پرداخت کمید که لیسانس داشته باشید و در دوره ی روزانه درس خوانده باشید

  2. سینا گفت:

    سلام من دانشجوی دوره ی کارشناسی ورودی ۹۳ روزانه هستم میخاستم بدونم اگه انصراف بدم و کنکور سراسری ۹۷ بازهم روزانه قبول بشم باید هزینه انصراف رو بپردازم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام در صورتی که لیسانس داشته باشی بله

      1. سینا گفت:

        خیر لیسانس ندارم

        1. soleimany گفت:

          پس هزینه نمیدهید

          1. فاطمه موحد گفت:

            سلام اینو به دانشگاه گفتم و ازم خواست مدرک ببرم و قانونش رو بگم براشون این کدوم بند قانونه؟

          2. soleimany گفت:

            بی زحمت سوال را از اول و کامل بپرسید . سوال قبلی تون را پیدا نمیکنم.

  3. مرضیه محمدی گفت:

    سلام. اگر امسال انصراف بدم و کنکور مجدد ندم یا بدم و رتبه ی دلخواه رو نیارم، کنکور ۹۸ برم دانشگاه روزانه، باید جریمه رو بدم؟ و اینکه آیا اینطوری تحصیل رایگان میشه؟

    1. soleimany گفت:

      سلاک شما امسال دانشجویی ؟

  4. ندا روحی گفت:

    سلام من دانشجویی دوره ی کارشناسی و دانشگاهم غیر انتفاعیه برای اینکه امسال کنکور سراسری شرکت کنم باید انصراف بدم یا نه؟

    1. soleimany گفت:

      سلام کارشناسی تون چه موقع تمام می شود ؟

  5. Zahra گفت:

    سلام من در کنکور سراسری ۹۶ دانشگاه روزانه قبول شدم این دو ماه هم رفتم. ولی میتونم در مراحل تکمیل ظرفیت انصراف بدم از دانشگاه و در کنکور ۹۷ شرکت کنم؟شرایطش چطوریه؟؟ رفع محرومیت هم پر نکردم

    1. soleimany گفت:

      سلام تماس بگیرید جهت توضیحات

  6. یعقوبی گفت:

    سلام من ترم اول کارشناسی ارشد یک دانشگاه دولتی هستم و در دوره روزانه تحصیل میکنم. برای لیسانس هم در دوره شبانه دانشگاه سراسری درس خونده بودم.
    الان میخوام تا قبل از شروع ترم اول انصراف بدم و قصد ادامه تحصیل هم دیگه ندارم.
    چه مقدار جریمه باید پرداخت کنم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام به معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه نمایید . از میزان شهریه بنده اطلاعی ندارم

  7. آرش گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    بنده ۲۲ سال دارم و بعد از ۱۸ سالگی تمام (۱۹) سال از مقطع پیش دانشگاهی انصراف دادم و مشغول به تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته شدم . در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستم. اطلاعاتی که نیاز دارم اینه که آیا در طول دوره ی تحصیلی در دانشگاه امکان انصراف از مقطع فعلی و ادامه تحصیل مجدد در همین مقطع رو دارم یا نه ؟ (ضمنا در حال حاضر در سنوات اولیه دوره ی کارشناسی ناپیوسته قرار دارم)

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  8. ماندانا گفت:

    سلام. برای اینکه جریمه انصراف از ارشد روزانه را پرداخت نکنیم چه مدت وقت داریم دوباره ارشد روزانه قبول بشیم. من ارشد روزانه ورودی ۹۶ هستم می خواهم انصراف بدهم با توجه به اینکه از کنکور سال دیگه (۹۷) محروم هستم می توانم الان انصراف بدهم و کنکور سال ۹۸ قبول شوم و جریمه انصراف ندهم؟ با تشکر فراوان

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  9. عادل صدیقی گفت:

    سلام، با چه شماره ای تماس بگیریم لطفا؟

    1. soleimany گفت:

      ۰۹۱۲۸۵۸۸۶۸۲

  10. مهدی حمزه گفت:

    من دوترم در سال ۹۱ در رشته گیاهپزشکی دانشگاه صنعتیه شاهرود درس خوندم و انصراف دادم.الان رفتم واسه تسویه میگه ۲٫۳۰۰٫۰۰۰تومان باید بدم.میخواستم بدونم مبلغ انصراف همینقدره؟

    1. soleimany گفت:

      سلام تقریبا بله

  11. نیلوفر گفت:

    سلام من دانشجوی نوبت دوم هستم امسال قصدداشتم باکنکور خودمومنتقل کنم روزانه…..الان رفتم دیدم دفترچه نوشته باید تاقبل ازتموم شدن مهلت ثبت نام انصراف بدیم!!مگه اینطورنبود که دانشجوهای غیرروزانه میتونستن بدون انصراف کنکورشرکت کنن تاجواب نهایی قبولیشون بیاد؟من نمیخوام دانشگاه الانم روهم ازدست بدم..گیج شدم ازناراحتی..خواهش میکنم بهم بگید هیچ راهی وجودنداره؟غیرممکنه راهی نباشه..یعنی همین تابه مارسید قانون باید عوض بشه؟

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  12. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم اول ارشد دوره روزانه هستم و قصد انصراف دادم . اگه الان انصراف بدم برای همیشه از شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه دولتی محروم میشم ؟ یا شرایط خاصی برای قبولی در دوره روزانه وجود داره؟

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  13. غلامرضا گفت:

    سلام دوست عزیز خیلی فوریه.میشه لطف کنید جواب بدید.من پارسال ارشد فراگیر پیام نور قبول شدم.رفتم ثبت نام کردم انتخاب واحد هم کردم ولی ادامه ندادم.حالا بخوام ارشد سراسری ثبت نام کنم باید چیکار کنم.حتما باید انصراف بدم و ثبت نام کنم یا نه؟بزارم اگه جایی قبول شدم برم انصراف بدم.؟
    امروز اخرین مهلته واسه ثبت نام تو رو خدا اگه میشه جواب بده؟

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  14. نسترن گفت:

    الان که زمان ثبت نام تغییر کرده آخرین مهلت انصراف کی هستش؟ همون ۳۰ بهمن؟

  15. milad گفت:

    سلام. من دانشجوی ترم اول روزانه هستم اگر الان انصراف بدم متونم کنکور ۹۷ شرکت کنم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام باید درخواست رفع محرومیت بدید

  16. نسترن گفت:

    آقای سلیمانی تا کی فرصت داریم انصراف بدیم؟ تا قبل ثبت نام یا بعد تر؟

    1. soleimany گفت:

      بهمن

  17. حمید جمشیدی گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی مقطع ارشد هستم دوره روزانه برای شرکت در کنکور ارشد ۹۷تا چه زمانی فرصت انصراف دارم؟

    1. soleimany گفت:

      بهمن ماه

  18. MOHAMMAD گفت:

    سلام
    من اولین کنکورم ۹۴بود به دلایلی انتخاب رشته نکردم ۹۵دوباره شرکت کردم و قبول شدم,الان ترم سه روزانه هستم _میخوام واسه ۹۷شرکت کنم کی باید از دانشگاه انصراف بدم?!هزینه انصراف رو میگن درصورت قبولی مجدد در روزانه لازم نیست پرداخت کنم راسته ?!فرم شماره سه داستانش چیه?!
    من معافیت تحصیلیمو ۹۵گرفتم درصورت انصراف و شرکت مجدد در کنکور۹۷ مشکلی از نظر نظام وظیفه پیش نمیاد?
    ممنون

    1. soleimany گفت:

      سلام و درود . شما باید تا پایان بهمن انصراف بدید . شهریه هم طبق ضبوابط باید پرداخت کنید . البته دفترچه امسال بزودی از سوی سازمان سنجش منتشر می شود . پیشنهاد میکنیم با نا تماس بگیرید

  19. روشی گفت:

    با سلام
    آیا راهی هست من که روازنه ۹۶ قبول شدم سال بعد دانشگاه فرهنگیان قبول بشم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام کنکور مجدد بدید

  20. MOHAMMAD گفت:

    خواهش میکنم جواب بدین

  21. Erfan گفت:

    سلام، من دانشجو یک دانشگاه غیر انتفاعی هستم، و قصد دارم در یک دانشگاه (غیر انتفاعی) دیگر درس بخوانم. در حال حاضر ترم یک را دارم میگذرونم. ایا امکانش هست که انصراف بدم و بعد از اتمام ترم، ترم ۲ رو در اون دانشگاه مقصد ادامه بدم؟ و ایا برای انصراف دادن شرایطی و دلیلی باید بیاورم؟

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  22. Shaghayegh maruphi گفت:

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم.من کنکور ۹۵ شرکت کردم یه ترم رفتم دانشگاه روزانه قبل از اینکه ترم تموم بشه انصراف دادم.الان میخوام کنکور ۹۷ شرکت کنم باز میخواستم بدونم با وجود اینکه یک سال از انصرافم میگذره اگر الان فرم انصراف قطعی از تحصیل رو ببرم دانشگاه (همونی که توی دفترچه کنکوره) مشکلی پیش نمیاد؟تاریخ انصرافو پارسال باید بزنم؟و اینکه همین فرم دفترچه پارسال رو ببرم یا اینکه صبر کنم دفترچه امسال بیاد؟

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  23. عبدالهادی گفت:

    با سلام‌‌ بنده امسال کنکور تجربی امتحان دادم و رتبم شد ۱۶۰۰۰ و خیلی دوست داشتم برم دانشگاه فرهنگیان ولی بدلیل اینکه منطقه‌ مون واسه رشته تجربی یه سهمیه بیشتر نداده بود قبول نشدم و وقتی نتایج اومد یه رشته‌ی روزانه قبول شده بودم الانم دانشجو هستم می خواستم بدونم با اینکه سال دیگه مجاز به انتخاب رشته‌های روزانه نیستم اگه تا پایان بهمن از دانشگاه انصراف بدم می‌تونم سال ۹۷ دانشگاه فرهنگیان قبول شم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام . شما باید درخواست رفع محرومیت بدید

  24. عبدالهادی گفت:

    الان باید چطور این‌درخواست در بدم با توجه اینکه وقت درخواست تموم شده؟

    1. soleimany گفت:

      وارد سایت سازمان سنجش شده و در سیستم پاسخگویی به سوالات سایت سنجش اقدام نمایید

  25. عبدالهادی گفت:

    به نظر شما اگه به روابط عمومی سازمان سنجش نامه بزنم و داخل نامه ازشون درخواست رفع محرومیت بکنم قبول می‌ کنند؟
    و اگه این درخواست مورد قبول واقع نشد از انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان سال بعد محروم هستم ؟

    1. soleimany گفت:

      در سایت درخواست داده یا حضوری مراجعه نمایید

  26. mohammad گفت:

    سلام بنده ورودی سال ۹۳ دانشگاه روزانه هستم و ۱ مهر امسال(۹۶)از دانشگاه انصراف دادم تا بتونم دوباره کنکور تجربی شرکت کنم فرم انصراف رو از دانشگاه دریافت کردم ولی فرم شماره ۳ رو هنوز تحویل ندادم و تو نظام وظیفه هم انصرافم ثبت نشده ایا مشکلی نداره این موضوع ؟

    1. soleimany گفت:

      سلام با آقای سلیمانی تماس بگیرید

  27. خرمی گفت:

    سلام.من ورودی ۹۶ هستم اگه الان انصراف بدم و کنکور ۹۸ثبت نام کنم تو این مدت چکار کنم که سرباز نشم و غیبت نخورم.

    1. soleimany گفت:

      سلام شما می بایست دفترجه اعزام به خدمت خود را ارسال نمایید . حتما به حوزه نظام وظیفه شهر خود مراجعه نمایید .

  28. خلیلی گفت:

    سلام من ورودی ۹۶ روزانه هستم و درخواست رفع محرومیت دادم اگر جوابش بیاید ومن انصراف بدهم میتوانم در کنکور ۹۷ شرکت کنم یانه ؟یا مشکل نظام وظیفه پیش میاد؟با تشکر

    1. soleimany گفت:

      سلام . مشکل نظام که احتمالا دارید بخصوص اگر متولد نیمه دوم باشید که این موضوع را باید از طریق حوزه نظام وظیفه منطقه خود در میان بگذارید . دیگر مشکلی ندارید

  29. سارا گفت:

    متن دیدگاه *باسلام
    من در ترم دوم کارشناسی ارشد روزانه سال ۹۵از دانشگاه انصراف دادم، امسال میتونم کنکور شرکت کنم و روزانه قبول بشم و جریمه ندم؟در رشته قبلی امکان ثبت نام هست؟

    1. soleimany گفت:

      سلام . مشکلی جهت شرکت در کنکور ندارید ولی جریمه را باید با معاونت دانشجویی دانشگاه تون در میان بگذارید

      1. سارا گفت:

        از معاونت دانشجویی پرسیدم گفتن در صورت قبولی در دوره روزانه میتونم جریمه ندم،ببخشید در رشته قبلی میتونم شرکت کنم و روزانه قبول شم؟

        1. soleimany گفت:

          بله عزیزم

  30. هادی گفت:

    با سلام بنده یک هفته پیش طی نامه‌ای از سازمان سنجش درخواست رفع محرومیت کردم و امروز واسم پیام اومد که درخواستم توی دبیرخانه سازمان سنجش ثبت شده به نظرتون امکان داره با درخواستم موافقت بشه با این که مهلت درخواست تموم شده؟

    1. soleimany گفت:

      سلام منتظر پاسخ نهایی باشید

  31. سارا گفت:

    ببخشید من خیلی فکرم درگیره و اینطور نمیتونم درس بخونم، از یه طرف دانشگاه میگه در صورت قبولی مجدد در دوره روزانه میتونم جریمه ندم اما شما فرمودید جریمه رو باید پرداخت؟
    آیا مطمئن باشم ک میتونم درکنکور رشته قبلیم شرکت کنم؟ آخه ب من گفتن ک تحصیل در رشته قبلی ممکن نیست
    خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. soleimany گفت:

      سلام به معاونت آموزشی دانشگاه خود مراجعه نمایید

  32. مهتاب گفت:

    سلام من دانشجوی ترم یک ارشد روزانه هستم میخواستم بدونم اگه یک ترم رو بخونم و بخوام انصراف بدم باید جریمه پرداخت کنم؟ اصل مدرک کارشناسیم هم دست دانشگاه نیست که بخوام تحویل بگیرم بازم باید جریمه پرداخت کنم ؟

    1. soleimany گفت:

      سلام لطفا به معاونت آموزشی دانشگاه خود مراجعه نمایید . ضمنا می بایست تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه انصراف از تحصیل بدهید

  33. سعید گفت:

    سلام من دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد قبول شدم بعد ثبت نام کردم سر کلاس هم نرفتم الان میخوام انصراف بدم چقدر جریمه میشم

    1. soleimany گفت:

      سلام به معاونت آموزشی دانشگاه خود مراجعه نمایید.

  34. هاشمی گفت:

    سلام
    من دانشجو ترم پنج روزانه فیزیک تبریز هستم
    میخواستم انصراف بدم و کنکور تجربی بدم آیا برای انصراف باید هزینه پرداخت کنم
    آخه بعضی ها میگن اگه کنکور بدی و روزانه در بیای هزینه انصرافی رو نمی‌خواد بدی.

    1. soleimany گفت:

      سلام حتما به معاونت آموزشی خود مراجعه نمایید . طبق سنوات قبل می بایست جریمه پرداخت نمایید.

  35. جلیل گفت:

    سلام اقای سلیمانی من ورودی۹۶ برق روزانه هستم ترم یک و متولد ۱۳۷۷/۱۵/۱۲هستم و مشغول به تحصیلم …و درخواست رفع محرومیت دادم حالا اگه با درخواستم موافقت بشه ومن انصراف بدم از دانشگاه چجوری مشکل نظام وظیفه ام رو حل کنم ایا دانشگاه بهم نامه میده تا معافیت داشته باشم ..خیلی فکرم مشغوله لطفا پاسخ بدید

    1. soleimany گفت:

      سلام به حوزه نظام وظیفه مراجعه نمایید . شما کیتوانید دفترچه را پست و در عین حال کنکور بدهید

  36. (حمید) گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم ۱ کارشناسی ارشد ۹۶ رشته زیست شناسی (فیزولوژی گیاهی) ام من این ترممو مشروط شدم دانشگاهم دولتی روزانه ام. میخواستم انصراف بدم قبله اینکه اخراجم کنند و در کنکور ارشد ۹۷ دانشگاه آزاد شرکت کنم. مشکل سربازی هم دارم.
    سوالم اینه وقتی انصراف بدم از دانشگاه میتونم برم برای مهر ثبت نام کنم؟؟ مشکلی برای سربازیم پیش نمیاد؟؟ هزینه انصراف حدودا چقدر میشه؟؟
    ممنونم.

    1. soleimany گفت:

      سلام با بنده تماس بگیرید

  37. حسین گفت:

    سلام،من قصد دارم امسال کنکور بدم و واقعا هم آماده هستم،دو تا مشکل بزرگ دارم،یکی اینکه دو بار روزانه قبول شدم و دیگه اینکه هنوز انصراف ندادم،چون جریمه انصراف خیلی زیاد بود،حدود ۱۶ میلیون تومان،میخواستم بدونم ایا واقعا همچین جریمه ای باید پرداخت کنم و اینکه راهی هست بتونم دوباره سراسری ثبت نام کنم،چون توان پرداخت شهریه پردیس و ازاد رو ندارم.

    1. soleimany گفت:

      سلام به معاونت آموزشی دانشگاه خود مراجعه نمایید

      1. حسین گفت:

        اصلا جریمه رو بیخیال،راهی هست بتونم دوباره کنکور بدم و روزانه تحصیل کنم؟

        1. soleimany گفت:

          لطفا سوال تون را مجددا و کامل بپرسید . تعداد پیام ها زیاد بوده و ما امکلت یازگشت و پیدا کردن پیغام های متعدد شما را نداریم . پوزش

          1. حسين گفت:

            سلام مجدد، در رابطه با اين سوال

            سلام،من قصد دارم امسال کنکور بدم و واقعا هم آماده هستم،دو تا مشکل بزرگ دارم،یکی اینکه دو بار روزانه قبول شدم و دیگه اینکه هنوز انصراف ندادم،چون جریمه انصراف خیلی زیاد بود،حدود ۱۶ میلیون تومان،میخواستم بدونم ایا واقعا همچین جریمه ای باید پرداخت کنم و اینکه راهی هست بتونم دوباره سراسری ثبت نام کنم،چون توان پرداخت شهریه پردیس و ازاد رو ندارم.

          2. soleimany گفت:

            سلام متاسفانه خیر . البته شاید طی چند روز آینده شاید اطلاعیه ای صادر شد . جهت هزینه هم به معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه نمایید .

      2. حسین گفت:

        اگه راهی هست به من بگین،هزینه مشاوره رو پرداخت میکنم حتما،

  38. پرستو گفت:

    سلام خسته نباشید من ترم یک ارشد روزانه هستم این ترم مشروط شدم میخواستم قبل ازاینکه اخراج بشم انصراف بدم آیامیتونم توی کنکورارشد۹۷ شرکت کنم؟ یایکسال محرومم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام منتشر دفترچه جدید باید موند .

  39. خلجی گفت:

    سلام اقای سلیمانی بنده یکبار از سهمیه فرزند جانبازان زیر ۲۵درصد استفاده کرده ودر روزانه قبول شدم درسال ۹۶ایا اگر انصراف دهم دوباره میتوانم در کنکور۹۷ از ان استفاده نمایم یا در ثبط نام کنکور ان سهمه را نزنم وسهمیه منطقه ها را بزنم..باتشکر

    1. soleimany گفت:

      سلام . شما یکبار از این سهمیه استفاده کرده اید . جهت اطمینان بیشتر به سایت سازمان سنجش قیمت پاسخگویی به سوالات مراجعه نمایید .

  40. اسماعیل گفت:

    سلام.
    من ورودی مهر ۹۵ روزانه قبول شدم نرفتم ورودی بهمن۹۵ روزانه صرفا براساس سوابق تحصیلی قبول شدم ثبت نام کردم الان ترم ۲رو تموم کردم . ایا میتونم برای قبولی رشته های دانشگاه ازاد تو کنکور ۹۷شرکت کنم؟ اگه میتونم ایا باید انصراف بدم یا برای گزینش رشته های ازاد انصراف لازم نیست؟ خواهش میکنم زود جواب بدین ممنونم

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  41. اسماعیل گفت:

    سلام.
    من ورودی مهر۹۵ روزانه قبول شدم نرفتم. ورودی بهمن۹۵ روزانه صرفا بر اساس سوابق تحصیلی قبول شدم ثبت نام کردم الان ترم ۲رو تموم کردم. ایا برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد میتونم کنکور۹۷سرکت کنم؟ اگه میتونم ایا باید انصراف بدم؟ یا برای انتخاب رشته ازاد لازم به انصراف نیست؟ خواهش میکنم جواب بدین ممنونم.

    1. soleimany گفت:

      سلام تماس بگیرید

  42. اسماعیل گفت:

    یه سوال دیگه هم داشتم اگه کسی دوبار از دوره روزانه انصراف بده میتونه برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد کنکور ۹۷رو ثبت نام کنه؟

    1. soleimany گفت:

      بله

  43. بهزاد گفت:

    سلام
    من ورودی مهر ۹۵ در مقطع ارشد (روزانه) هستم اما چون در اولویت های بعدی تهران قبول شده بودم پیگیر نقل و انتقال شدم که نتیجه ای نداشت پس امتحانات ترم اول رو ندادم و عدم مراجعه خورد ترم دومم چون انتخاب واحد کرده بودم عدم مراجعه خورد
    این مدت درگیر کار و مشکلات مالی بودم (ترم سوم اصلا نتونستم مراجعه کنم و نرفتم) الان میخوام تا قبل از ۳۰ بهمن انصراف بدم و ارشد ۹۷ شرکت کنم
    اگر روزانه قبول بشم میتونم برم؟ یا باید توی آزمون ارشد ۹۸ روزانه رو بیارم که بتونم برم البته هزینه انصراف بهم نخوره
    من بخاطر رفع مشکلات مالی درگیر کار بودم و هیچ مبلغی ندارم که به دانشگاه بدم پس پیگیر راهی هستم که بدون هزینه بتونم مشکل رو حل کنم

    لطفا کمکم کنید
    ممنون

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  44. مهتاب گفت:

    سلام.من دانشجوی ترم یک ارشد روزانه ۹۶ هستم و الان قصد دارم انصراف بدم اگر تا ۳۰ بهمن انصراف بدم میتونم در کنکور سراسری روزانه پزشکی ۹۷ شرکت‌کنم؟ کارشناسی یک بار روزانه بودم انصراف دادم و پیام نور خوندم مدرک کارشناشیم پیام نوره با این حال میتونم بازم کنکور سراسری روزانه شرکت‌کنم ؟ شنیدم که فقط یکبار حق انصراف داریم

    1. soleimany گفت:

      سلام . بله امکان انصراف دارید . البته با معاونت آموزشی دانشگاه تون هماهنگ کنید

  45. محسن گفت:

    سلام خسته نباشید
    تو دفترچه زده تا ۲۰ اسفند برا انصراف فرصت داریم ولی شما زدید ۳۰بهمن.مشکلی پیش میاد اوایل اسفند برای انصراف اقدام کنم؟
    و اینکه پس از پرکردن فرم انصراف و تسویه حساب انصراف قطعی زمان میبره صادر شه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. soleimany گفت:

      سلام هر چیزی که در دفترچه قید شده درسته

  46. اسماعیل گفت:

    سلام.
    من کنکور ۹۵ شرکت کردم مهر ماه روزانه قبول شدم انصراف دادم بعد تو تکمیل ظرفیت(۹۵) ابان ماه شرگت کردم و‌ صرفا برااساس سوابق تحصیلی روزانه قبول شدم والان ترم ۳هستم وضعیت من برای کنکور ۹۷ چطوریه؟ میتونم شرکت کنم برای گزینش روزانه؟ برای ازاد چطور؟

    1. soleimany گفت:

      سلام میتونید ولی باید انصراف بدید

  47. اسماعیل گفت:

    سلام مجدد خب اگه انصراف بدم میشه دوبار انصراف از روزانه. اگه میشه شماره تماس بفرستین زنگ بزنم

    1. soleimany گفت:

      ۰۲۱۸۷۷۶۱۳۹۶

  48. اسماعیل گفت:

    عذر خواهم یه سوال دیگه هم داشتم من در طی دو بار انصرافم از دانشگاه فقط یک بار معافیت تحصیلی گرفتم. و‌از تاریخ انصراف دومم یه ماه بیشتر نگذشته. برا شرکت در کنکور به مشکل نظام وظیفه بر نمیخورم؟ اگه مشکل دارم باید چه کار کنم؟

    1. soleimany گفت:

      لطفا به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید

  49. ایرانی گفت:

    سلام.ببخشید یه سوال داشتم.من بار اول سال ۹۴ کنکور تجربی دادم ولی هیچ رشته ای قبول نشدم.سال ۹۵ دوباره کنکور دادم اما این دفعه آخر انتخاب رشته ام بعضی از رشته های پیام نور رو زدم که یکی از اونا رو قبول شدم.ولی ترم دوم مرخصی گرفتم دوباره برا کنکور ۹۶ ثبت نام کردم و بعداز قبول شدن از پیام نور انصراف زدم.می خوام بدونم آیا میشه از سراسری انصراف بزنم و دوباره تو کنکور ۹۸ شرکت کنم؟؟و اینکه مشکل سربازیم چه طور میشه؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید…

    1. soleimany گفت:

      سلام بله میتونید . شما به پلیس + ۱۰ منطقه خود مراجعه نمایید .

  50. اسماعیل گفت:

    سلام . فرم شماره ۳انصراف داخل دفترچه کنکور رو حتما باید تا اسفند به تایید برسونم یا میشه تا انصراف بدم از دانشگاه ولی این فرم رو تا مهر پر نکنم.من میخوام انصراف بدم اما مفاد این فرم منو خیلی گیج کرده تو بخش سوم گفته شده باید فرم به تایید وزارت علوم برسه! یعنی من برا پر کردن این فرم باید برم تهران؟

    1. soleimany گفت:

      سلام بهع معاونت آموزشی دانشگاه تون مراجعه نمایید.

  51. Hadis گفت:

    درود بر شما
    ببخشید من کنکور ۹۵ رفتم پیام نور، یک ترم خوندم و انصراف دادم
    کنکور ۹۶ روزانه اقتصاد قبول شدم
    حالا میخوام سال بعد یعنی کنکور ۹۸ شرکت کنم برای همین رشته اقتصاد دانشگاه تهران، چون ۹۷ روزانه نمیتونم و تهران هم شبانه نداره
    ولی سه سوال دارم:
    ۱-میگن از هر رشته ای ک انصراف بدی دیگه نمیتونی اون رشته رو انتخاب کنی، یعنی من دیگه نمیتونم اقتصاد بخونم چون ازش انصراف دادم. آیا این درسته؟
    ۲-آیا واحدهایی که الان پاس میکنم وقتی همین رشته رو دانشگاه دیگه قبول شم برام تطبیق واحد میدن؟
    ۳-خیلی جاها میخونم ک در هر مقطعی فقط یک بار میشه انصراف داد، سوالم اینه الان من چون یک بار پیام نور انصراف دادم، اگه الان هم انصراف بدم دیگه نمیتونم برم دانشگاه؟؟؟ چون دوبار در مقطع لیسانس انصراف میدم
    پیشاپیش سپاس

    1. soleimany گفت:

      سلام . جهت مشاوره کامل و پرسش چند سوال تماس بگیرید

  52. مریم گفت:

    سلام چرا تو برگه ثبت نام کنکور برا دانشجو انصرافی زده تا ۹۶/۱۰/۳۰ در صورتی که همه جا زده تا سی بهمن. الان انصراف من مال سی بهمن ایا مشکلی پیش میاد؟

    1. soleimany گفت:

      سلام به معاونت آموزشی دانشگاه مرجعه یا با سیستم پاسخگویی سایت سازمان در ارتباط باشید

  53. ابراهیم گفت:

    سلام. من ورودی ارشد روزانه ۹۶ هستم. میخواستم بدونم اگه الان بخوام از ارشد انصراف بدم و دیگه هم قصد ادامه ی تحصیل ندارم .ایا باید برای انصراف هزینه ای پرداخت کنم؟

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید

  54. سچاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر.امسال دومین سالمه میخوام توکنکور شرکت کنم به دلایلی نتونستم خوب بخونم رشته ی که دوست دارم رتبه ی بالای میخواد.میخواستم بپرسم روزانه ۹۷قبول شم میتونم بهمن ماه انصراف بدم کنکور۹۸شرکت کنم وبتونم دانشگاه روزانه قبول شم آیا امکان داره؟؟

    1. soleimany گفت:

      سلام اگر روزانه قبول شوید خیر

  55. مجتبی گفت:

    سلام آقای سلیمانی خوبید روزتون بخیر من دانشجو روزانه بودم و انصراف دادم برا کنکور ۹۷،میخواستم ببینم اگه امسال قبول نشم و مشکل نظام وظیفه نداشته باشم سال بعد ۹۸ میتونم کنکور شرکت کنم یا نه ممنون

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید .

  56. بهار ضمیران گفت:

    سلام و احترام
    اگر دانشجوی پسری که در دانشگاه دولتی روزانه تحصیل می کند با رعایت ضوابط انصراف در موعد مقرر و قوانین مربوطه از رشته قبلی خود انصراف داده و در کنکور سراسری شرکت کند و دانشگاه پیام نور پذیرفته شود از معافیت تحصیلی میتواند استفاده کند؟
    بند۷ آیین نامه آموزشی دانشجویان پیام نور میگوید:۷-دانشجويان انصرافي استفاده كننده از معافيت تحصيلي حق استفاده مجدد از معافيت تحصيلي پس از پذيرفته شدن مجدد در آزمون سراسري و يا فراگير را ندارند.
    آیا این بند صرفا در مورد دانشجویان پیام نور است؟ که حتی اگر در این خصوص هم باشد با قوانین نظام وظیفه منافات دارد که انصراف در موعدمقرر و نگذشتن بیش از یکسال از تاریخ انصراف را برای شرکت در کنکور سراسری و ادامه تحصیل پسران مجاز می داند و منعی برای ادامه تحصیل آنها و استفاده از معافیت تحصیلی قایل نیست. لطفا راهنمایی فرمایید که سرنوشت ما به جواب شما وابسته است. متشکرم

    1. soleimany گفت:

      تماس بگیرید .

  57. مصطفی گفت:

    سلام من دانشجوی شبانه یا دوره دوم بودم و از دانشگاه برای کنکور ۹۷ انصراف ندادم ولی در هنگام ثبت نام کنکور دانشجوی انصرافی زدم و لی تا تاریخ فوق الذکر انصراف ندادم الان که نتایج آمده است قبولی نهایی من باطل می شود ؟؟

    1. soleimany گفت:

      سلام . روز جمعه ساعت ۱۴ با بنده تماس بگیرید .

  58. مریم گفت:

    سلام من چندمین باره که پیام می دم ولی جوابی نمی بینم خواهش می کنم راهنماییم کنید دخترم در سال ۱۳۹۴دانشگاه دولتی روزانه در ترم دوم انصراف داد حالا دوباره کنکر داده وهمان رشته وهمان گرایش روزانه قبول شده ایا باید جریمه بده وایا میشه جزو تعهدش قرار بدن تا پایان تحصیلاتش خواهش می کنم جواب بدید

    1. soleimany گفت:

      سلام به واحد معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه نمایید .

  59. امین گفت:

    سلام. من دانشجوی ترم ۶ ارشد روزانه هستم و بنا به دلایلی قصد انصراف دارم. از آموزش کل دانشگاه پرسیدم بهم گفتن از اونجایی که یک ترم تا پایان سنواتت بیشتر نمونده، اگه انصراف بدی و بخوای دوباره بری روزانه، فقط یک ترمت روزانه و باید سه ترم دیگه رو شهریه بپردازی.
    میخواستم ببینم واقعا همینطوره؟
    اگر جریمه انصرافمو بدم همون واسم حساب میشه و ارشد بعدیمو میتونم کاملا روزانه برم؟!
    با تشکر

    1. soleimany گفت:

      درود با شماره موسسه تماس بگیرید .

  60. فائزه خرمی گفت:

    سلام بنده دانشجوی ترم ۳زیست شناسی دانشگاه دولتی ام باید برا سال دیگه یعنی کنکور۱۴۰۰ ک بخام شرکت کنم از دانشگاه انصراف بدم؟ نمیشه بعد از قبولی تو کنکور از دانشگاه انصراف داد؟لطفا کمک کنید

    1. soleimany گفت:

      سلام با شماره های موسسه تماس بگیرید

  61. فاطمه تقی پور گفت:

    سلام من امسال از داشنگاه روزانه انصراف دادم و بهم نگفتن شماره انصراف تو کدوم فرم فقط یه سری مدرک تایید انصراف دادن شماره انصراف رو می دونید چند رقمی هست یا تو کدوم فرم درج میشه؟

    1. soleimany گفت:

      سلام . می تونید با معاونت آموزشی دانشگاه تون تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.