نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سوابق تحصیلی به کنکور ۹۸ نمی‌رسد؟!

در واپسین دقایق مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها، خبری در رسانه ملی منتشر شد که بسیاری را شوک زده کرده است؛ «سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ محاسبه نمی‌شود»!
به گزارش «تابناک»، این خبری است که شب گذشته در بعضی بخش‌های خبری رسانه ملی از جمله خبر ساعت ۲۲:۰۰ شبکه ۳ پخش شد و مستند به سخنانی یکی از مسئولان عالی رتبه و همراه با ذکر دلیل بود؛ گزاره‌هایی که انکار خبر را دشوار می‌کرد.
خبری که در آن تاکید شد: «آن طور که رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفته [عبدالرسول عمادی]، به دلیل نزدیکی امتحانات نهایی سال و کنکور سال بعد، امکان ترمیم معدل و سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال آینده وجود ندارد.»
تاملی کوتاه بر متنی که مجری رسانه ملی بر تصاویر آرشیوی از گفتگو با رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خوانده نشان از تفاوت فاحش متن با تیتر خبر اعلام شده دارد؛ متن تاکید دارد که امکان ترمیم معدل برای دیپلمه‌های سال بعد وجود ندارد و تیتری که می‌گوید سوابق تحصیلی در کنکور لحاظ نمی‌شود!  

جالب نیست؟ اگر پاسخ تان منفی است، بگذارید نکته‌ای به این خبر اضافه کنیم تا شاید ماجرا برایتان جالب‌تر شود. این نکته که خبر به نقل از عبدالرسول عمادی منتشر شده در حالی که این فرد ساعاتی پیش از اعلام خبر از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد که از آموزش و پرورش مرخص می‌شود!
به عبارت بهتر، خبر رسانه ملی درباره حذف سوابق تحصیلی از کنکور ۹۸ که به خودی خود شوک آور و ابهام برانگیز بود، به نقل از مقامی مطرح شده که مستعفی‌ست و اساسا در ۲۴ ساعت اخیر جز استعفایش -که آن هم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام رسانه‌ای اش کرده، گفت‌وگویی با رسانه‌ای نداشته است!
مساله‌ای که مجابمان می‌کند خبر مخابره شده از رسانه ملی چیزی بیش از یک گاف و اشتباه است؛ اشتباهی که می‌تواند میلیون‌ها نفر از هموطنانمان را به تشویش دچار کرده و زمینه ساز بی اعتمادی‌های فراوانی شود. تشویش خیل داوطلبان حضور در دانشگاه، خانواده هایشان، معلمان و اولیان مدارس و دیگرانی که مستقیم یا غیرمستقیم با کنکور در ارتباط هستند.
مساله‌ای مهم که ظاهرا بخش خبر رسانه ملی چندان به اهمیت آن آگاه نیست وگرنه دلیلی نداشت ممکن نبودن امکان ترمیم معدل برای کنکور سال ۹۸ را با تیتری بسیار عجیب، به سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ مرتبط کرده و از نرسیدن این سوابق به کنکور خبر بدهد!
اشتباهی که البته در شکل گیری آن مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم و سازمان سنجش و مجلس هم بی تقصیر نیستند؛ نهاد‌هایی که کنکور با تصمیم ایشان دستخوش تغییر شده و موظف به شفاف ازی دقیق تغییرات آن هستند، اما ترجیح می‌دهند از دور نظاره گر مشکلات فراوان داوطلبانی باشند که ظاهرا یک مشکل دیگر هم به مشکلات شان اضافه شده است؛ رسانه ملی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.