نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ چقدر است؟

عباس سلطانیان درمورد مصوبه سهم ۴۰ تا ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سه سال آینده گفت:

طبق مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته و مصوبه ۸۵۵ و ۸۶۳ سال ۱۴۰۱ که به تمامی مدارس کشور ابلاغ شده، کنکور به صورت نقطه‌ای در یک روز برگزار نخواهد شد.

وی اعمال قطعی سوابق تحصیل دانش آموزان را از مهم ترین تغییرات کنکور در این مصوبه عنوان کرد و افزود:

منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود نه امتحانات داخلی.

سلطانیان اضافه کرد:

در حال حاضر پایه دوازدهم تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک ۱۱ عنوان درس نهایی دارد، رشته علوم تجربی ۱۰ عنوان، رشته علوم انسانی ۱۱ عنوان و رشته علوم و معارف اسلامی هم ۱۱ عنوان درس نهایی دارند که همه این درس‌ها با ضرایب تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش جزو سوابق تحصیلی دانش آموزان محسوب می‌شوند و در کنکور ۱۴۰۲ نیز سهم سوابق تحصیلی دانش آموزان فقط شامل پایه دوازدهم ۴۰ درصد است.

مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری، سهم سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۲ را فقط شامل پایه دوازدهم و ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: سهم سوابق تحصیلی در دوره بعد کنکور نیز مربوط به پایه دوازدهم خواهد بود.

سلطانیان اظهار کرد:

تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ از ۴۰ به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنکور سال ۱۴۰۴ نیز این سهم به ۶۰ درصد قطعی و شامل پایه یازدهم و دوازدهم می‌رسد و سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ نیز شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

این مقام مسئول هدف اصلی از این کار را تدریجی کردن پذیرش در دانشگاه‌ها و کاهش اضطراب داوطلبان و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت:

طبق بخشنامه‌ای که به دبیرستان‌ها ابلاغ کردیم، فردی که سابقه تحصیلی دارد به شرط فارغ التحصیلی می‌تواند یک بار دیگر نسبت به ترمیم و ارتقای نمرات خود و شرکت در امتحانات نهایی اقدام کند.

وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو یادآور شد:

دانش آموزی که در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کند اما قصد شرکت در آزمون گروه علوم انسانی را دارد باید سوابق تحصیلی مرتبط با گروه علوم انسانی را برای خود تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.