نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سرنوشت کنکور چه می‌شود؟

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در خصوص سرنوشت کنکور توضیحاتی را ارائه داد.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور درباره مصوبات جلسه نود و نهم این ستاد اظهار داشت: اولین دستور این جلسه بحث کنکور بود که پیش از این در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع جزو دستور جلسه امروز نبود ولی به دلیل اهمیت آن وارد بحث شد، یادآور شد: حدود دو سال قبل به آسیب‌ها و ساماندهی کنکور در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پرداخته شده بود اما بنابر ملاحظاتی به بررسی دقیق‌تری واگذار شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه نباید تنها به اشکالات این نظام توجه کرد، به اولین حضور منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش در مورد کنکور به معنای تصمیم خاصی در مورد آن نیست؛ به محض اینکه به جمع‌بندی برسیم به مجاری مربوطه اعلام خواهیم کرد و در این مسیر از کمک همه دستگاه‌ها نیز بهره‌مند می‌شویم.

کبگانیان با اشاره به دستور جلسه دوم درباره سندجامع توسعه هوافضای کشور افزود: کارشناسان و کارگروه‌های مختلف برای بررسی اجرای این سند وقت گذاشته‌اند و امروز گزارش پژوهشگاه هوافضا وابسته به وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.گزارش اجرایی‌سازی سند جامع توسعه هوافضا امروز تکمیل و دستاوردها ارائه شد، همچنین نگرانی‌ها، پیشنهادات و آسیب‌ها به ویژه در مورد انسجام بخشی سازمان‌های مختلف بیان شد.

وی با بیان اینکه با حکم ریاست جمهوری مرکز ملی فضایی و شورایعالی انقلاب فرهنگی کمیته مشترکی برای رصد و اجرایی‌سازی این سند وجود دارد، تصریح کرد: اجرای این سند به هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها نیاز دارد.بخش دوم کمبود بودجه و آسیب‌های ناشی از آن است. با قول مساعد نماینده سازمان برنامه و بودجه قرار شد در جلساتی با این سازمان مشکل بودجه حل شود.‌

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.