نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش تست زنی مهندسی معکوس (تست زنی بدون معلومات)

روش تست زنی مهندسی معکوس که با نام تست زنی بدون معلومات و درس خواندن محسوب می شود برخی داوطلبین را به این تصور انداخته که بدون مطالعه در سر جلسه آزمون تستی و کنکور سراسری حاضر شده و بر اساس شیوه هایی عجیب بر پایه احتمال و شانس به سوالات تستی پاسخ دهند. بگذارید خیالاتان را راحت کنیم! کسانی که به دانشگاه های برتر کشور راه پیدا کرده و رتبه های خوبی در کنکور کسب می کنند براساس تلاش و زحمت و تلاش های مداوم به موفقیت رسیده اند نه بر اساس شانس و اقبال! با در پیش گرفتن چنین روش های ناصحیح تنها آینده خود را خراب می کنید و زمان را به بطالت می گذرانید. تنها راهی که برای موفقیت وجود دارد همان مطالعه و درس خواندن مداوم تا روز آزمون و تلاش بسیار است.
تست زنی به روش مهندسی معکوس چه عواقبی دارد؟
اگر بدون دانش و معلومات به جلسه آزمون بروید به شدت به اعتماد به نفس و پشتکار خود آسیب می رسانید. حتی داوطلبانی که بهره هوشی بالایی دارند به دلیل اینکه تکیه آنها بر پایه شانس و اقبال است، موفقیت زیادی را کسب نمی کنند. در صورتی که پاسخ به تست ها درست باشد، داوطلب به این نتیجه می رسد که فرد خوش اقبال و خوش شانسی است و بنابراین برای دفعات بعد تلاش نخواهد کرد. نه تنها در کنکور که در سایر امتحانات و مسائل زندگی شخصی نیز به شانس و اقبال تکیه کرده و همین کار از او یک انسان تنبل می سازد. در صورتی که پاسخ به تست های کنکور اشتباه باشد و داوطلب نتیجه دلخواه خود را کسب نکند، به شدت اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. به طوری که خود را انسان بد اقبالی تصور می کند که هیچ شانسی برای موفقیت در کنکور ندارد. در این مورد هم تلاشی برای تست زدن نخواهد کرد.
تکنیک هایی که در روش مهندسی معکوس استفاده می شود چیست؟
ارتباط سوال با سرفصل دروس
هر تستی که برای شما آشنا نیست، ابتدا باید سرفصل آن را مشخص کنید. زمانی که شما تمامی کتاب را خوانده و به آن تسلط کافی داشته باشید، می توانید به راحتی حدس بزنید که تست ناآشنا مربوط به کدام سرفصل است. در این صورت بین سرفصل و چکیده کتاب با تست مربوط ارتباط نزدیکی وجود دارد. با هوشمندی تمام می توانید این ارتباط را پیدا کرده و پاسخ صحیح را انتخاب کنید.
روش استنتاج فازی
در این روش هیچ گزینه ای حذف یا انتخاب نمی شود. در واقع به طور نسبی به ۴ گزینه نگاه می شود و هر گزینه دارای عدد درستی بین ۰ و ۱ است. به عنوان مثال در نگاه اول چنین به نظر می رسد که گزینه A خیلی درست به نظر می رسد، گزینه B تا حدودی درست، گزینه C کمی ۱ و گزینه D بعید به نظر می رسد. بنابراین با توجه به امتیازاتی که هر گزینه در ذهن ما کسب می کند، می توان آنها را اولویت بندی کرده و سپس گزینه صحیح را انتخاب کرد.
روش های جایگزینی و شباهت سنجی
زمانی که تست ناآشنا در مقابل شما قرار گرفته، می توانید گزینه ها را به دقت بررسی کنید. شما با معلومات قبلی باید بتوانید فرق و شباهت دو گزینه را بخوبی تشخیص دهید. در صورتی که دو گزینه شبیه به هم هستند اما با عناوین مختلفی ذکر شده باشند، دو گزینه را حذف کرده و سپس بین ۲ گزینه دیگر، یکی را انتخاب کنید. در این مواقع نیز می توانید از روش جایگزینی و میانبر نیز استفاده کرده و گزینه دیگر را نیز حذف کنید و در نهایت برای انتخاب گزینه صحیح تر، روش استنتاج فازی می تواند به شما کمک کند.
شاید این تکنیک ها در تعداد کمی از تست ها به کار بیاید، اما استفاده از این روش ها نیز به داشتن معلومات و دانش درسی نیاز دارد. بنابر این توصیه می کنیم که به جای یادگیری این نوع روش تست زنی (مهندسی معکوس) زمان خود را بر روی مطالعه دروس بگذارید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.