نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روابط عاطفی و عشقی در سال کنکور

روابط عاطفی و عشقی بخشی مهمی از زندگی هر فردی رو تشکیل میده و سنگ بنای تشکیل خانواده و زندگی مشترک از اولین جرقه های روابط عاطفی و حس عاشقی شروع میشه و ادامه پیدا میکنه.

این موضوع انقدر مهم و تاثیر گذار هست که همواره تاثیر اون رو چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی دیدیم و شنیدیم.

روابط عاطفی یا همون عشق و عاشقی سن و سال نمیشناسه و ممکنه تو هر سنی سراغ کسی بیاد و وقتی بیاد و فرد رو با خودش درگیر کنه اثرات مختلفی روی افراد مختلف میذاره.

این تاثیرات به علت سنی و تجربه ای که افراد مختلف دارن، شرایط زندگی که دارن و هم چنین زمانی که افراد با همچین احساسی مواجه میشن بسیار متفاوت هست.

هم چنین نحوه برخورد افراد مختلف هم با حس عاشق شدن بسیار متفاوت هست و این تفاوت هم به همان دلایل اختلاف سن و شرایط زندگی و زمانی هست که افراد اون رو تجربه میکنن.

داشتن روابط عاطفی یا عاشق شدن میتونه اثرات مختلفی هم رو زندگی افراد بزاره.

ممکنه اونا به سمت یه زندگی بهتر و موفق تر تشویق کنه و یا اگه این روابط در زمان مناسب و با فرد مناسبی برقرار نشه ممکنه کلا زندگی فرد رو از هم بپاشه.

کلا روابط عاطفی تاثیرات مختلفی در بر روی افراد مختلف میزاره و به علت گستردگی این موضوع ما اون رو فقط در بازه سنی هفده تا بیست سال که اکثر مخاطبین این مقاله هستن و دارن برای کنکور هم آماده میشن بررسی میکنیم.

در نظر داشته باشین ما شما رو امر و نهی نمیکنیم فقط نکاتی رو میگیم که بر حسب تجربه باعث موفقیت شما در کنکور بشه و بتونین بهترین نتیجه رو از کنکور سراسری بگیرید.

بچه های کنکوری با توجه به داشتن روابط عاطفی و عشقی به سه دسته تقسیم میشن:

دسته اول اونایی هستن که قبلا یه رابطه ای رو شروع کردن ولی خوب بنا به دلایلی اون رابطه دوام نداشته و الان اون رابطه تموم شده ولی الان ذهن طرف درگیر طرف درگیر طرف دوم دوم رابطه هستش و این درگیر شدن ذهن اجازه نمیده که روی کنکور و درس خوندن تمرکز کنه و مدام فکرش میره به سمت رابطه ای که داشته.

دسته دوم افرادی هستن که رابطه ای که داشتن رو دارن ادامه میدن ولی خوب این رابطه با درس و کنکورشون تداخل ایجاد میکنه و نمیزاره که کنکورشون متمرکز بشن و یا وقتی که برای رابطشون میزارن باعث میشه نتونن به برنامه ریزی و کنکورشون برسن و این موضوع داره به کنکورشون صدمه میزنه.

دسته سوم هم اونایی هستن که تازه با یه نفر آشنا شدن و میخوان یه رابطه ای رو شروع کنن. حالا یا از تاثیری که داشتن روابط تو دوران کنکور آگاهن یا اینکه در این مورد آگاهی ندارن، خلاصه میخوان هر طوری شده دل رو بزنن به دریا.

هر کدوم از بچه هایی که تو دسته بندی های بالا قرار میگیرن باید برای کنترل رابطه و احساساتشون و جلوگیری از اثرات اون روی کنکور باید کار های مختلفی انجام بدن تا بتونن با کنترل خودشون و احساساتشون به درس و کنکورشون برسن و یه نتیجه خوب تو کنکور بگیرن.

گفتیم دسته اول کسایی هستن که رابطه شون تموم شده ولی هنوز ذهنشون درگیر اون رابطه هست و این درگیری ذهن اجازه نمیده که بتونن رو کنکورشون تمرکز کنن به این افراد چندتا توصیه میکنیم:

با خودتون رو راست باشین:

ببیند دوستان اول کاری که باید انجام بدین اینه که تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنین.فکر کردن به گذشته و روابطی که داشتین نه تنها هیچ حسنی نداره بلکه باعث میشه نتونین رو اهدافتون متمرکز بشین و برای رسیدن به اونا همه سعی و تلاشتون رو انجام بدید.

پس گذشته رو رها کنید و به این فکر کنید که شاید اون آدم مناسبی برای شما نبود چون واقعا اگه شما رو میخواست رهاتون نمیکرد و شاید تقصیر خوتون بود که انتخاب اشتباهی داشتید.

در هر صورت فکر کردن به این چیزا فقط وقتتون رو هدر میده.

مطمئن باشین چند سال دیگه که به این روزا فکر میکنید تنها کسی که سرزنشش میکنین خودتونین،چرا که خودتون مسئول کار هایی هستین که انجام میدید.

زمان همه چیز رو تغییر میده:

همه چیز رو بسپارین دست زمان و مطمئن باشین با گذشت زمان اثر اون فرد تو زندگی شما کمرنگ میشه، همچنین بعد ها تو موقعیت های بهتری قرار میگیرین و با آدم های مناسب تری آشنا میشید، اون موقع مطمئن باشید رفتارتون منطقی تر از الان خواهد بود و شاید هم اگه به امروز خودتون فکر کنید خنده تون بگیره.

دسته دوم کسایی هستن که تو رابطه هستن ولی رابطشون به کنکورشون لطمه میزنه

گفتیم دسته دوم رابطشون رو دارن ادامه میدن و هیچ مشکلی با طرف مقابلشون ندارن. ولی وقت و انرژی که برای رابطشون میزارن باعث میشه نتونن یرای کنکورشون وقت کافی بذارن و تمرکزشون رو درس خوندن به شدت کم هست.

کاری که باید این افراد انجام بدن اینه که رابطشون رو کنترل کنن.

یعنی اینکه بین رابطه شون و کنکور یه تعادلی ایجاد کنن که اولا به کنکور و موفقیتشون برسن و دوما رابطشون پایدار بمونه و برای هیچ کدوم از دو طرف رابطه مشکلی پیش نیاد.

برای این کار باید آگاهی خودتون و طرف مقابلتون رو بالا ببرید.

اگر هر دوتان در گیر کنکور هستید، بهترین راه اینه که بشینید با هم دیگه در این مورد منطقی صحبت کنید.

حتما خودتون میدونید که هدف اصلی هر دوتون اینه که تو کنکور موفق بشید و با قبول شدن تو یه رشته خوب آینده شغلی تون رو هم تضمین کنید.

میتونید زمانی که باهم دیگه سپری میکنید رو محدود کنید، مثلا روزی نیم ساعت تلفنی با باهم دیگه صحبت کنید یا در هفته چند ساعت همدیگه رو ببینید.

نکته ای که هست اینه که وقتی شما با هم به توافق میرسید نشون دهنده درک بالای هر دوتا تون هست که درک میکنید برای رسیدن به موفقیت های بزرگ نباید اجازه داد مسائل کوچیک مانع راه شما بشه.

دسته سوم هم کسایی بودن که تازه میخواستن یه رابطه ای رو شروع کنن

رو راست میگم بهتون اگه تازه یه نفر رو دیدید و ازش خوشتون اومده و قصد دارید یه رابطه عاشقانه با اون فرد رو آغاز کنید، بهتره این کار رو نکنین به چند دلیل:

اول اینکه شما تو موقعیت حساسی هستین و قراره تو این مدت که برای کنکور تلاش میکنید آینده خودتون رو بسازید.

اگه رابطه ای رو شروع کنید مطمئن باشین فکرتون همش درگیر اون رابطه و طرف مقابلتون میشه و نمیتونید به خوبی روی کنکور تمرکز داشته باشید.

وقت و انرژی که برای رابطه میذارید میتونه شما رو از رسیدن به یه نتیجه خوب تو کنکور سراسری محروم کنه و تلاش و زحمت چند سالتون هدر بره.

مطمئن باشین بعد از کنکور انقدفرصت هست بتونین برای روابط عاطفی تون وقت بزارید و یه رابطه عاشقانه رو آغاز کنید.

بیشتر بخوانید :

تغییرات کتب درسی ویژه کنکور ۱۴۰۰

تغییرات کتاب ادبیات دوازدهم چاپ ۹۹ نسبت به چاپ ۹۸

ترفندهایی برای خلاصه نویسی درس و کتاب

همچنین اگه شما تو کنکور یه نتیجه خوبی کسب کنید و یه رشته خوب تو یه دانشگاه خوب قبول بشید، تو یه موقعیت بهتری قرار میگرید.

این احتمال رو هم در نظر بگیرید که شاید کسی که قصد دارید باهاش رابطه عاطفی داشته باشید دوست نداشته باشه با شما وارد رابطه بشه.

اگه شما الان خودت رو درگیر ایشون کنی اولا اینکه کنکورت رو خراب میکنی، ثانیا ممکنه نتونی یه رابطه خوب با کسی که دوسش داری داشته باشی و این یعنی یه بازی دو سر باخت هست. پس بهترین کار اینه که تا روز کنکور به این چیزا فکر نکنی و تمام تمرکزت رو بزاری روی کنکورت.

مطمئن باش یه رتبه خوب تو کنکور و رسیدن به هدفی که داری ارزش همه اینا رو داره.

چندتا توصیه کلی در مورد روابط عاطفی و عشقی

توجیه نکنید: بعضی وقت ها میبینم که بچه های کنکوری برای داشتن و یا ادامه دادن رابطشون توجیه های مختلفی میارن.

مثلا میگن ما وقتی با کسی که دوسش داریم حرف میزنیم  یا در ارتباطیم کلا انگیزه مون زیاد میشه و تلاشی که میکنیم چند برابر میشه، بیشتر درس میخونیم ولی وقتی چند روز نمیبینیمش اصلا حال درس خوندن نداریم.

خب حتما متوجه شدیند که انگیزه ای که این روابط به شما میدن یه انگیزه کاذب و بیرونی هستش، و اگه اهدافی دارین که میخواین با انگیزه دادن بقیه به شما به اون اهداف برسید بهتره یه تجدید نظر تو اهدافتون بکنید.

چراکه اگه اهداف تون واقعی بود نیازی نبود بقیه به شما انگیزه بدن حالا فرض کنیم اهدافتون واقعیه و مصمم هستید که بهش برسید اگه این فرد به هر دلیلی دیگه با شما در ارتباط نباشه چی اون موقع کی بهتون انگیزه میده؟

اجازه ندین قلبتون بر منطقتون حاکم بشه!

خیلی وقت ها پیش میاد احساساتمون بر عقل و منطق غلبه میکنه و باعث میشه نتونیم یه تصمیم درستی بگیریم.

بچه های کنکوری هم چون تو سنی هستن که غلبه کردن بر احساساتشون یه ذره سخت تره و غالبا احساساتشون بر منطقشون غلبه میکنه.

مثلا وقت از یه نفر خوششون میاد، حس میکنن تمام دنیا حول محور ایشون میچرخه و اصلا زندگی بدون اون معنی نداره و نمیتونن حتی بدون اون نفس بکشن.

همین موضوع باعث میشه همه کار و زندگیشون بشه ایشون و به باقی مسائل توجهی ندارن.

مثلا همین کنکور که بیخیالش میشن و با خودشون میگن همین که تو رو دارم برام کافیه یا من از دنیا فقط تو رو میخوام و ….

دوست من آیا شما شغلی نیاز نداری که بتونی با در آمدش مخارج خودت و شریک زندگیت رو تامین کنی؟ آیا دوست نداری یه جایگاه اجتماعی خوب داشته باشی؟

واقعا چرا با این کار ها لگد به آیندتون میزنید؟

امیدوارم صحبت هایی که در این مقاله کردیم به کسی بر نخورده باشه، ما هم هدف مون فقط آگاهی شما عزیزان هست و دوست داریم تو کنکور یه نتیجه خوب بگیرید و به یه جایگاه خوبی برسید

نظرات و تجربیات خودتون رو در مورد روابط عاطفی در سال کنکور با ما در میون بذارید/محصل ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.