نتایج در این بخش نمایش داده می شود

در زمان کمتر درس بیشتری مطالعه کنید

رای افزایش سرعت اول کیفیت بعد ساعت مطالعه


امروز در خدمت شما هستیم با بهترین راهکارها برای کسانی که کنکور ۱۴۰۰ دیر شروع کرده اند و نگران نرسیدن به کنکور ۱۴۰۰ هستند؛ مطالعه خوب برای کنکور صرفاً افزایش ساعت مطالعه نیست. بلکه اگر این ساعت مطالعه با کیفیت همراه شود می‌توان نتیجه دلخواه را گرفت.



پس ابتدا یاد بگیرید که بتوانید از ساعت مطالعه ی خود بهترین بهره را ببرید.اشتباه بسیاری از کسانی که قصد شروع صفر از نیمسال دوم را دارند در عجله ی بیش از حد و توجه صرفا به حجم مطالب بجای کیفیت است.



توجه کنید بدون تسلط به یک مبحث از کنکور نمیتوانید به سوالات کنکور آن مبحث پاسخ دهید.پس طبق اهمیت بودجه بندی کنکور 99 مباحث را با تسلط کافی جمع بندی کنید.


عوامل کیفیت مطالعه برای بیشتر خواندن در زمان کم
مورد اول) 
افزایش تست و تمرین
مورد دوم) فشرده خواندن
مورد سوم) تنوع درسی بالا
مورد چهارم) حل تست پوششی
مورد پنجم) برنامه حجمی-زمانی



افزایش تست زنی برای سرعت و پیشروی بیشتر در مطالعه کنکور


در زمینه افزایش تست‌ زنی می‌توانیم تعداد تست‌ها را بشماریم و رفته‌رفته آن را افزایش دهیم به این صورت که هر روز 5-10 تا تست بیشتر از روز قبل کار کنیم.


حتی می توان از منابع آموزشی کنکور سبک تر هم برای تست زنی استفاده کرد.


زدن تست تکراری یا تغییر پارامترهای یک تست و حل مجدد آن با پارامترهای جدید و حل سوالات تشریحی هم می تواند مفید باشد.



راه حل تست زنی برای افراد سریع تر


افراد ضعیف و کسانی که تغییر رشته ای هستند یا چندین سال از درس دور بوده اند چجوری شروع کنند و از چه نوع تست هایی استفاده کنند ؟

افراد پایه درسی ضعیف برای شروع مطالعه و تست زنی باید در ابتدا دروس را به صورت تشریحی مطالعه کنند سپس تست های سراسری خصوصاً تست های سالهای دور را کار کنند و رفته رفته سطح خودشان را با تست های پوششی قوی ارتقا دهند.

فشرده درس خواندن یعنی چی ؟


یعنی در زمان کمتر حجم مشخص شده را مطالعه کنیم یا در همان زمان حجم بیشتری را مطالعه کنیم.


یک کنکوری خوب باید استراحت های بین درس خواندن ، اتلاف وقت های خود را کم کند و آن ها را به ساعت های بعد از اتمام برنامه اش موکول کند و حتی ناهار و شام خود را در همان اتاق میل کند تا وقت کمتری به آن ها اختصاص دهد و سریع به ادامه برنامه درسی خود بپردازد.

فشرده خواندن چه فایده ای دارد؟


فشرده خواندن باعث کاهش وسواس در مطالعه ، افزایش تمرکز و سرعت مطالعه می شود و باعث می شود که فرد فقط از یک منبع استفاده کند و تنوع دروس خود را بالا ببرد.

کیفیت کمیت میاره


یه جمله معروف هست که می گن «کیفیت ، کمیت میاره» . می دونید یعنی چی؟

یعنی وقتی برنامه ای که از 8 صبح تا 8 شب اجرا می شده را تا ساعت 5 عصر تمام کنیم این 3 ساعت در اختیار خودمان هست و اوایل می توانیم استراحت کنیم اما رفته رفته می توانیم این تایم را هم به مطالعه اختصاص دهیم که در این صورت علاوه بر کیفیت ، کمیت هم بالا می رود.

از برنامه درسی جلو بزن تا عقب نمونی


یه قانون هم داریم که «اگه ار برنامه جلو بزنیم هیچ وقت ازش عقب نمی مونیم !»

حالا برای اینکه از برنامه عقب نمونیم باید برنامه ریزی حجمی-زمانی داشته باشیم که تو پس آموزش برنامه ریزی کنکور یاد دادیم و حجم مشخصی را در یک بازه زمانی خاص جمع کنیم.

بیشتر بخوانید :

چگونه در ماه رمضان مطالعه با کیفیت داشته باشیم ؟

چگون تراز خود را در آزمون های آزمایشی افزایش دهیم؟

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱

در برنامه ریزی تعداد باکس ها و تنوع دروس را بیشتر کنید و حتی نصف درسنامه و تست یک درس را در صبح و نصف باقی مانده را در شب مطالعه کنید . 

برای سرعت بالاتر در مطالعه چجوری مرور کنیم ؟


مرور باید با تست باشد . به این صورت که در خلال اجرای برنامه های جدید از برنامه های قبلی تست و تمرین انجام داد و در صورتی که قادر به پاسخگویی تست ها نبودیم فقط همان مطلب را مجددا از درسنامه مطالعه کنیم نه همه مطالب را !

مسلط شدن دروس باید با حل تست پوششی انجام شود نه چند باره خوانی درسنامه یا جزوه.

در بعد آموزشی گیر نکنید


اگر در فهم مبحثی ایراد دارید و سعی کنید از دوست یا معلم خود بپرسید و بعد آموزشی مطالعه را سریعتر رد کنید به مرحله تثبیت و تست زنی برسید.

تمرکز بیش از حد بر روی بعد آموزشی بدون حل تمرین فقط وقت شما را میگیرد.

الکی و بی فایده خلاصه نویسی نکنید


چه زمانی می توان خلاصه برداری کرد و نکات مهم را هایلایت کرد یا این نکات را یادداشت کرد؟

بعد از چند مرحله تست پوششی کار کردن می توان این کار را انجام داد که به طور کامل تر در پست 9 راهکار ساده برای بهترین خلاصه نویسی آن را بررسی کردیم و بار اول به هیچ وجه این کار را نمی کنیم چون در این صورت نکات ساده را هم هایلایت یا یادداشت می کنیم.

هر چقدر خلاصه های ما کوتاه تر و شامل نکاتی باشند که واقعاً مهم هستند و ما در به خاطر سپاری آن ها مشکل داریم ارزش آن ها بیشتر است.

برای مباحث حفظی و توصیفی تندخوانی کنید


تندخوانی نیز برای بعضی از درس های شما به خصوص در مرور مطالب میتواند باعث جمع کردن حجم بیشتر مطالب در زمان کمتر شود پس یادگیری این مهارت اجرای نکات آن در حین مطالعه که در مطلب 10 تمرین فوق العاده برای تندخوانی گفتیم به سریعتر خواندن شما کمک میکند.

برنامه شروع صفر با اولویت مباحث مهمتر کنکور


اگر در ماه های پایانی هستید و قصد شروع کردن دارید بهتر است ابتدا مطالب مهمتر را مطالعه کنید که آسودگی ذهنی بیشتری داشته باشید و هم تعداد تست های بیشتری را پوشش دهید.

در صورتی که هیچ ایده ای برای مطالب مهمتر و برنامه ریزی شروع صفر ندارید میتواند در طرح کلاس مشاوره زمستان شرکت کنید تا علاوه بر طرح درس پیشنهادی و رقابت درسی با کوئیز های یک روز در میان سطح خود را بسنجید و از دیگر مزایای طرح کلاس کنکور زمستان افشار مثل آموزش و آزمون و … بهره مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.