نتایج در این بخش نمایش داده می شود

در تعطيلات نوروز چگونه مطالعه کنيم؟

سلام ! سلامي چو بوي خوش آشنايي !

از آنجايي که تا دو هفتۀ ديگر، تعطيلات نوروزي آغاز مي‌شود، موضوع يادداشت اين شماره را به چگونگي مطالعۀ داوطلبان در ايام نوروز اختصاص مي‌دهيم.

اميد است که مورد پسند و استفاده اين عزيزان واقع شود.

برنامه، نقشۀ راه است و داشتن يک برنامۀ مناسب، مي‌تواند به شما در مسير دستيابي به اهدافتان کمک کند.

يک برنامه‌ريزي اصولي، راه رفته يا مسير طي شده را نشان مي‌دهد و ما را براي ادامۀ مسير آماده مي‌کند.

انجام اين کار، روحيه و انگيزه‌مان را دو چندان مي‌کند؛ چرا که شاهد پيشرفت خود خواهيم بود. توصيه مي‌کنيم که در ايام نوروز، با توجه به توانايي خود، برنامۀ مطالعاتي داشته باشيد  و در کنار آن، تست هم بزنيد.

با توجه به اينکه بخش عمدۀ منابع آزمون سراسري را مطالعه کرده‌ايد، تعطيلات نوروز فرصت مناسبي براي مرور و جمع‌بندي است؛ پس سرعت مطالعۀ خود و مدت آن را افزايش دهيد و از فرصت‌هايتان در اين ايام به خوبي استفاده کنيد و بعد از مطالعۀ دروس مورد نظر، ابتدا تمرين‌هاي تشريحي و سپس تست‌هاي مربوط به آن مبحث را حل کنيد. آخر هر هفته نيز خلاصه درس‌هايي را که در طول هفته مطالعه کرده‌ايد، مرور نماييد. ضمناً بهتر است که تست‌زني‌هاي دروس را همان روز انجام دهيد.

يادتان باشد که مهم‌ترين اولويت داوطلبان آزمون سراسري، درس خواندن است؛ بنابراين، تا حد ممکن، در تعطيلات نوروزي، از سفر رفتن بپرهيزيد و بيشترين زمان خود را به مطالعه و مرور درس‌ها اختصاص دهيد.

در تنظيم برنامه مطالعاتي، توان و شرايط خود را در نظر داشته باشيد. اکثر داوطلبان، با اين تصورکه قرار است کليۀ دروس را مرور کنند، گاهي با ريختن برنامه‌هاي سنگين و غير قابل اجرا، به راحتي فرصت مطالعاتي عيد را از دست مي‌دهند.

توصيه ما بر اين است که براي دروسي مثل: رياضي، فيزيک و شيمي به تست‌زني بپردازيد، و در صورتي که در هر مبحثي از اين دروس دچار مشکل شديد، به خلاصه‌هاي درسي‌تان مراجعه کنيد. براي دروسي مثل زيست‌شناسي، که جنبۀ مطالعاتي دارند، مرور مباحث را توصيه مي‌کنيم. مطمين باشيد که تست‌زني دروس، يک برنامۀ ايده‌آل براي آمادگي در آزمون سراسري در ايام نوروز خواهد بود.

پس بهتر است که در اين ايام، به دنبال محيط آرام باشيد و در کنار افرادي که با اهداف شما همسو هستند، يک دورۀ مطالعاتي خوب را سپري کنيد. در ارتباط با تغذيه در اين ايام نيز، توصيه مي‌کنيم که بهتر است از خوردن آجيل و غذاي زياد پرهيز کنيد و غذاهايي را ميل کنيد که سبک هستند و هضم آسان دارند.

در نهايت نيز توجه داشته باشيد که قرار نيست در تعطيلات نوروزي، کل مباحث تمام درس‌ها را مطالعه کنيد، بلکه در اين ايام، بنا داريد که يک مجموعه از مباحث خاص را مرور کنيد و نقاط قوت خود را به منظور آمادگي در نوبت دوم آزمون سراسري سال 1402 که در تير ماه برگزار مي‌شود، تقويت نماييد.

مدير اجرايي

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.