نتایج در این بخش نمایش داده می شود

در تابستان کنکور چه درسهایی را مطالعه کنیم

اول از همه بهتون تبریک میگیم که تصمیم گرفتید از همین ابتدای کار و با شروع تابستون مطالعه جدی برای آمادگی جهت شرکت در کنکور سراسری سال 1400 رو شروع کنید.

بدون شک تابستون از بهترین زمان هایی است که شما برای پوشش نقاط ضعف و پیشی گرفتن از رقبای خودتون در ماراتن کنکور میتونید نهایت استفاده لازم رو ببرید.

همین ابتدای مسیر باید یاد بگیرید که بدون داشتن یک برنامه ریزی اصولی، حرفه ای و استاندارد نمیتونید نتیجه خیلی خوبی که انتظارش رو میکشید، به دست بیارید.

اصل مهم در برنامه ریزی داشتن هدفه. باید بدونید که مطالعه کدوم یک از مباحث در الویت قرار داره و اختصاص دادن ۳ ماه تابستان برای مطالعه این مباحث، نتایج بهتری برای شما در پی خواهد داشت.

شما باید درس های سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رو برای کنکور سراسری مطالعه کنید.

اگر کمی پرس و جو کنید، متوجه میشید که توصیه اکثر مشاور های تاپ کنکور این هست که تمرکز تون در تابستون بر روی درس های پایه باشه و در کنار این درس های پایه نیم نگاهی هم به درس های سال دوازهم داشته باشید.

درس های دهم یا یازدهم؟
انتخاب اول:

انتخاب مطالعه از بین یکی از پایه های دهم و یازدهم بستگی به شما و ساعت مطالعاتی شما داره. بعضی از داوطلبان با توجه به اینکه ساعت مطالعه خوبی دارن، تصمیم میگیرن که هر دو پایه دهم و یازدهم رو به صورت مبحثی مطالعه کنند.

البته با توجه به اینکه احتمالا نتونید همه درس های سال دهم و یازدهم رو مطالعه کنید، بعضی از مباحثی که از اهمیت کمتری برخوردار هستن رو حذف کنید و مابقی مباحث رو به خوبی مطالعه کنید.

از مباحثی که میتونید کنار بذارید میتونیم به مبحث کار و انرژی از فیزیک دهم، لگاریتم و دنباله ها از ریاضی دهم و یازدهم، مباحث حفظی دروس عمومی و… اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید :

مهم‌ترین توصیه‌های ضدکرونایی برای داوطلبان کنکور

وبینار : آموزش برنامه ریزی تحصیلی

۲ راه برای افزایش زمان مطالعه

انتخاب دوم:

برخی دیگر از داوطلب ها به دلایل مختلف ترجیح میدن با تمرکز بر روی یکی از پایه های دهم و یا یازدهم مطالعه خودشون رو در تابستون شروع کنن.

برای انتخاب مطالعه از یکی از پایه های دهم و یازدهم، توصیه ما دروس دهم هست.

دلیلی که برای این انتخاب وجود داره این موضوع هست که شما به تازگی مباحث پایه یازدهم رو مطالعه کردید و در امتحانات پایان ترم شرکت کردید، بنابراین تا حدود خیلی زیادی با این مباحث آشنایی دارید.

ولی درس های سال دهم رو تقریبا دو سال پیش مطالعه کردید و طبیعتا تا الان ممکنه اون طور که انتظار میره مطالب در حافظه شما نمونده باشه.

به همین دلیل باید از این سه ماه استفاده کنید و با مرور درس های دهم به آمادگی خوبی از درس های پایه خودتون برسید.

درس های پایه دوازدهم


حتما در کنار مطالعه درس های پایه بهتره نیم نگاهی به درس های پایه دوازدهم هم داشته باشید و یک یا دو درس از دروس این پایه رو پیش خوانی کنید تا با شروع سال تحصیلی جدید دید کلی نسبت به مباحث داشته باشید و کارتون راحت تر باشه.

درس های واجب

بعضی از درس ها باید همیشه جزو برنامه مطالعاتی شما باشه و همیشه مطالعه اون درس . از جمله این درس ها میشه به درس زیست شناسی برای داوطلبان رشته تجربی و یا درس های ریاضی و فیزیک برای عزیزان رشته ریاضی اشاره کنید.

حجم، اهمیت و ضریب این درس ها به قدری زیاده که داوطلب رو مجاب میکنه که هر روز در حال مطالعه و مرور مباحث این نوع درس ها باشه.

درس های ضعیف

ممکنه شما در مورد بعضی از درس ها احساس ضعف داشته باشید و همیشه از مواجهه و مطالعه این درس ها ترس داشته باشید.

این در حالی است که شما برای کسب نتیجه درخشان در کنکور سراسری باید برای تمامی دروس ارزش یکسانی قائل باشید و هر درس رو به اندازه نیاز برای رسیدن به یک درصد عالی مطالعه کنید.

ایام تابستان این فرصت رو به شما میده تا یک بار برای همیشه نقاط ضعف رو به نقاط قوت مطالعاتی خودتون تبدیل کنید.

برای اینکار بهتره هر شب زمان کمی رو به مطالعه این مباحث اختصاص بدید.

به عنوان مثال اگر درس عربی برای شما دشوار و سخت به نظر میرسه، هر شب ۳۰ تا ۴۵ دقیقه این درس رو مطالعه کنید.

این تایم های کم مطالعاتی به شما کمک میکنه نسبت به این درس علاقه پیدا کنید و در مدت زمان مشخصی، نتیجه عالی به دست بیارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.