نتایج در این بخش نمایش داده می شود

داوطلب کنکور متخصص ترین فرد در انتخاب رشته است

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نتیجه اولیه آزمون سراسری 96 برای تمامی شرگت کنندگان در گروههای مختلف، به صورت کارنامه تنظیم و تا 15 مردادماه اعلام می شود.
وی ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی، بر اساس برنامه زمانی مربوط ، می توانند کدرشته محل های مورد علاقه خود از تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی را به ترتیب اولویت انتخاب کنند.
توکلی با اشاره به اینکه که خود فرد می تواند متخصص ترین کارشناس برای انتخاب رشته خودش باشد، به داوطلبان کنکور توصیه کرد شخصا رشته مورد علاقه خود را انتخاب و اطلاعات لازم را پیرامون آن رشته به دست بیاورند و سپس برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.
وی گفت: سازمان سنجش در سال های اخیر ویژه نامه انتخاب رشته را چاپ و در اختیار داوطلبان قرار می دهد که امسال نیز این ویژه نامه به موقع در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و در این ویژه نامه، چگونگی انتخاب رشته کرد و توصیه های ضروری به داوطلبان برای انتخاب رشته های مورد علاقه شان شرح داده شده است.
مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: اگر داوطلب دفترچه چند صفحه ای راهنمای انتخاب رشته را دقیق بخواند و اطلاعات اضافی را از ویژه نامه کسب کند می تواند یک انتخاب رشته خوب داشته باشد و موفق شود.
برای شرکت در آزمون سراسری سال 96 در مجموع تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت نام کردند و در نهایت برای یک میلیون و 93 هزار و 197 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد، 657 هزار و 613 کارت برای داوطلبان زن و تعداد 435 هزار و 584 کارت برای داوطلبان مرد بود.
آزمون سراسری 96 برای تمامی گروههای آزمایشی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای 15 و16 تیرماه در 372 شهرستان برگزار شد.
فراهنگ**9338**1055
خبرنگار:صدیقه بهارلو** زینب کارگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.