به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهدی نوید اهم دبیر کلی شورای عالی آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کنکور در نظام آموزشی اظهار کرد:‌ یکی از موانع اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش کنکور است چراکه پذیرش دانشجو به روش تستی و در چند ساعت اهداف و آموزه‌های تربیتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین اجراشدن سند را خدشه‌دار می‌کند.

وی درباره استقرار پایه دوازدهم که از سال تحصیلی جدید در نظام آموزشی شکل‌گرفته است، گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم 45 ساعت درسی دارند که این زمان باید به 24 ساعت تقلیل یابد و مازاد آن صرف پرداخت به دروس کنکوری دانش‌آموز شود، اما این پیشنهاد در شورای عالی آموزش‌وپرورش پذیرفته نشد چراکه این موضوع منجر به کاهش ساعات درسی می‌شود و هیچ مدرسه‌ای این موضوع را نپذیرفت.

کنکور مانع تحولات در نظام تعلیم و تربیت است

نوید اهم تصریح کرد: کنکور باعث شده تا تحولات در نظام تعلیم و تربیت آن‌طور که باید اتفاق نیفتد، در کمیسیون آموزش مجلس این موضوع موردتوجه قرارگرفته است و کارشناسان آ‌موزشی وزارتخانه به کمک نمایندگان آن را پیگیری خواهند کرد.

دبیر کلی شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به موضوع سوابق تحصیلی،‌ گفت: برخی از نمایندگان معتقدند سابقه تحصیلی تأثیری در پذیرش دانشجو نداشته باشد که این موضوع با قانون مصوب سال 92 مغایرت دارد و به‌نوعی گسترش‌دهنده بی‌عدالتی آموزشی است.

نوید ادهم ادامه داد: این تصمیم باعث می‌شود برنامه درسی بی‌اعتبار باشد همچنین دانش‌آموزانی که دسترسی کافی به امکانات ندارند نسبت به سایرین حقوقشان ضایع شود.

وی تصریح کرد: به‌عنوان یک کارشناس آموزش‌وپرورش از مجلس و به‌ویژه کمیسیون ‌آموزش می‌خواهیم که قانون به‌طور کامل اجرا شود و سوابق تحصیلی دانش آموزان در پذیرش آن‌ها نقشی پررنگ ایفا کند