نتایج در این بخش نمایش داده می شود

توضیح معاون وزارت علوم درباره حذف کنکور

مجتبی شریعتی نیاسر، امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون کنکور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، حذف کنکور را منوط به تعریف الگوی جدید پذیرش در دانشگاه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش در اجرای قانون حذف کنکور به خوبی عمل کرده است، گفت: برای ورود به دانشگاه ۸۵ درصد نمره قبولی، از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و ۱۵ درصد باقیمانده نیز از نمره آزمون سراسری محاسبه می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: برخی از رشته‌های پرطرفدار شرایط خاصی دارند و باید برای پذیرش دانشجو بدون کنکور در این رشته‌ها، مدل جدیدی تعریف شود و سپس اقدام به حذف کنکور در این رشته‌ها کرد.

شریعتی نیاسر افزود: در حال حاضر رقابت بر سر رشته‌های پرطرفدار است چرا که در سایر رشته‌ها، همه داوطلبان می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب در آزمون کنکور سراسری شرکت کردند، گفت: امسال به لحاظ کمّی، استقبال از کنکور در مقایسه با پارسال بیشتر بود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر از داوطلبان دختر و ۴۷۰ هزار و ۱۰۷ نفر هم پسران هستند.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه امسال ۶۴ هزار و ۷۹۷ داوطلب جدید در آزمون سراسری ثبت نام کرده‌اند، گفت: گروه آزمایشی تجربی با ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب، بیشترین داوطلبان آزمون سراسری از بین پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.