نتایج در این بخش نمایش داده می شود

توصیه‌های کنکوری رتبه ۹ سراسری/ جلسات هفتگی هیات برایم بمب انرژی بود

ه گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمدرضا ضیایی یکی از جوانان نخبه و موفق کشور با حضور در دهمین برنامه لایو خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری حضور پیرامون عوامل موفقیت خود با خبرنگار این رسانه گفت‌وگو کرد.

محمدرضا ضیایی جوان 23 ساله چهارمحالی و پرورش‌یافته در هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی شهرکرد است که در سال 1395 موفق به کسب رتبه 9 کنکور سراسری در رشته ریاضی شد.

وی در حال حاضر دانشجوی ترم هشت رشته مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف و مسؤول بسیج این دانشگاه است و در کنار موفقیت‌های تحصیلی، خود را مقید به حضور در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌داند به طوری که سمت ریاست پایگاه بسیج این دانشگاه را دارد.

فارس: دلیل خوش درخشیدن شما در زمینه‌‌ی درسی چه بوده است؟

ضیایی: مجموعه‌ای از علل باعث  تحقق اهداف درسی بنده شده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به علاقه‌مند بودن به مباحث درسی، داشتن معلمان خوب از ابتدای شروع به تحصیل و برنامه‌ریزی مناسب، تمرکز برای رسیدن به هدف تاثیرگذار بودن و استفاده کاربردی از علمی بود که آموزش می‌بینم بوده است.

فارس: شما یکی از مسؤولین هیئت انصارالمهدی شهرکرد بوده‌اید آیا این هیئت تاثیری در کسب موفقیت‌های شما داشته؟

ضیایی: بنده  از سال سوم راهنمایی وارد هیئت انصارالمهدی شهرکرد شدم و به مرور فعالیت ما پررنگ‌تر شد و در سال دوم دبیرستان مسؤولیت برگزاری مراسمات فاطمیه را داشتم که این تاثیر بسزایی در انتخاب هدف و تغییر نگاه به زندگی بنده داشت همچنین توانمندی‌های بسیاری نیز در بستر هیئت کسب کرده‌ایم که باعث رشد و توانایی در کنترل و مدیریت مشکلات سر راهمان داشته است.

بيشتر بخوانيد :

وبینار آموزشی : گام پایانی تا آزمون سراسری ۱۳۹۹

راهکارهای ساده برای مدیریت ذهن حتی فکر کردن به کلماتی

انواع سیستم های گزینش متمرکز مناطق محروم

جلسات هفتگی هیئت انصارالمهدی نقش بمب انرژی را در زندگی من داشته به طوری که تمامی استرس‌ها و ناراحتی‌های روحی که در سنین جوانی ایجاد می‌شود را بشدت کاهش داده و من در سالی که کنکور داشتم هیچ جلسه هفتگی را از دست ندادم زیرا کاملا برای من روشن شده بود که این جلسات باعث کاهش خستگی‌ها و تقویت انگیزه‌ی درس خواندن می‌شود؛ این درحالی است که در سال‌های گذشته به طور نامنظم جلسات را شرکت می‌کردم ولی در سالی که کنکور داشتم تمام جلسات هفنگی هیات را می‌رفتم.

فارس: هدف شما از اینهمه تلاش در زمینه‌های درسی و فرهنگی چیست؟

ضیایی: ما در این زندگی باید بتوانیم تاثیری در جامعه اطرافمان داشته باشیم، هرکس به طریقی، بنده از مهم‌ترین هدف تلاش‌های درسی خودم را تاثیرگذاری مثبت در جامعه می‌دانم و در رشته‌ای که مشغول به تحصیل هستم احساس توانمندی و خیر رساندن به جامعه خودم را دارم که تلاش می‌کنم در این مسیر با قدرت پیش‌ بروم.

فارس:چه توصیه‌های عملیاتی برای موفقیت جوانان کنکوری دارید؟

ضیایی: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور ایجاد آرامش روحی است و طبق تجربه بنده هرچه در فضای آرام‌تر و بدور از استرس و ناراحتی‌های روحی درس بخوانیم یادگیری چند برابر خواهد بود که یکی از راهکارهای کسب آرامش از نظر بنده توجه به معنویات و ایجاد فضایی معنوی در زندگی است.

من یکی دیگر از عوامل موفقیت در کنکور را مرور دقیق کنکورهای اخیر و تقویت قدرت تست‌زنی می‌دانم که لازم است عزیزان کنکوری هر چند روز یک بار کنکور آزمایشی داده و عملکرد خود را ارزیابی و ضعف‌ها را برطرف نمایند.

به امید موفقیت بیش‌از پیش این جوان مومن و انقلابی و مشاهده پیشرفت و تعالی همه جوانان انقلابی و هیئتی استان و کشور عزیزمان، این یکی از نمونه‌های رویش بچه‌های تشکیلاتی و انقلابی است و نشان دهنده این موضوع که در میان این حجم از حملات رسانه‌ای علیه جوانان برای ناامید کردن و جلب توجه آن‌ها به سرگرمی‌های مضر و سست کردن معنویات و اراده آن‌ها فضای تشکیلات هیئت همواره بستری برای رشد و پیشرفت علمی و اخلاقی جوانان است.

یک نظر برای "توصیه‌های کنکوری رتبه ۹ سراسری/ جلسات هفتگی هیات برایم بمب انرژی بود" ارسال شده
  1. حسین گفت:

    از متن لذت بردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.