نتایج در این بخش نمایش داده می شود

«تمدید کنکور نظام قدیم» و «افزایش سن فرهنگیان» در مجلس به جریان افتاد

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون مطبوعش اظهار داشت:

امروز سه موضوع مهم تمدید کنکور نظام قدیم تا سال 1400، افزایش سن فرهنگیان و همچنین تداخل خدمت سربازی با اعلام  نتایج کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی افزود:

یکی از موارد طرح شده در جلسه موضوع نظام وظیفه بود که برخی داوطلبان کنکور برای اعزام‌شان و موضوع نتیجه کنکور دچار مشکل شده بودند.

وی ادامه داد: نهایتا پس از بحث و تبادل نظرهای صورت گرفته مقرر شد نامه‌ای از سوی کمیسیون آموزش مجلس با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود تا بر این اساس  همفکری‌های لازم صورت گیرد که چگونه ساز و کار آن چیده شود که مشکل حل شود.

*مشکل غیبت خدمت سربازی داوطلبان کنکور حل می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:

البته بنده به صورت جداگانه در این خصوص با ستاد کل نیروهای مسلح صحبت خواهم کرد و مقرر شد نامه‌ای به امضای کمیسیون رسیده و برای آنها نیز ارسال شود.

نادری در پاسخ به این سوال که برخی داوطلبان کنکور که مشمول سربازی شده‌اند متأسفانه طی روزهای اخیر برای آنها در خدمت‌شان مشکل ایجاد شده و غیبت خوردند، گفت:

بله مشکل این افراد حل می‌شود و با مساعدتی که ستاد کل نیروهای مسلح خواهد داشت این مسأله حل خواهد شد.

*نامه مجلس به وزارت علوم برای «تمدید کنکور نظام قدیم تا سال 1400» 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع تمدید کنکور نظام قدیم  و مطالبه بسیاری از داوطلبان در این خصوص عنوان کرد:

در موضوع تمدید کنکور نظام قدیم بنده در کمیسیون بحث کردم و برخی موافق و برخی نیز مخالف این موضوع بودند اما قرار بر این شد که در یک همفکری که با وزارت علوم و سازمان سنجش انجام می‌شود این مسأله را به بحث بگذاریم و سعی کنیم که سنجش را هم متقاعد کنیم که این مسأله انجام شود.

هر چند این موضوع نیاز به مصوبه مجلس ندارد و طی همفکری که با سازمان سنجش خواهد شد این قصه حل می‌شود.

بیشتر بخوانید :

نظام قدیمی‌ها از کنکور ۱۴۰۰ خط می‌خورند؟!

کرونا چند داوطلب کنکور را بیخیال دانشگاه کرد؟

ادعای جدید درباره حذف سهمیه‌های کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد:

در همین رابطه نیز مقرر شد نامه‌ای خطاب  به سازمان سنجش تنظیم و ارسال شود.

وی در همین راستا به نامه رئیس هیأت مدیره دیدبان شفافیت عدالت به وزیر علوم مبنی بر تمدید برگزاری آزمون منابع نظام قدیم در سال 1400 گفت:

از آنجایی که داوطلبان زیادی هم به دیوان عدالت اداری و هم به مجلس درخواست داده بودند و نامه آنها به ما واصل شد خوشبختانه این هماهنگی و اتفاق نظر برای این موضوع وجود دارد لذا مقرر شد ما هم نامه‌ای به سازمان سنجش ارسال کرده و خواستار تمدید شویم اما در هر صورت نیاز به مصوب مجلس ندارد.

*سازمان سنجش برای تمدید کنکور نظام قدیم تمکین می‌کند

نادری در ادامه ضمن ارزیابی خود درباره سرانجام پیگیری‌های تمدید کنکور نظام قدیم تا سال 1400 بیان کرد:

نظر من این است که حتما سازمان سنجش نسبت به این موضوع تمکین خواهد کرد چرا که حدود 600 هزار داوطلب برای کنکور نظام قدیم در کشور داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش یادآور شد:

موضوع بعدی که در جلسه امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت «افزایش سن فرهنگیان»‌ بود که مورد بحث مفصل قرار گرفت و همکاران بنده اعلام کردند که این موضوع به آئین‌نامه داخلی مربوط می‌شود که قرار شد طی نامه‌نگاری با وزارت آموزش و پرورش نظرمان را اعلام کنیم و به تفاهم برسیم.

*نامه مساعدت مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای افزایش سن فرهنگیان

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به تازگی نیازمند مصوبه مجلس شده است یا خیر؟

گفت:‌ خیر این مسأله آئین‌نامه داخلی دارد و مجلس با نظر مساعد نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش خواهد زد و پیش‌بینی می‌شود که این موضوع نیز حل شود.

وی در همین راستا تصریح کرد:

وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس احضار خواهد شد و در رابطه با بی‌برنامگی و عدم تدبیر لازم در موضوع بازگشایی مدارس به نمایندگان باید پاسخ دهد بنابر این ما در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون آموزش در حضور وزیر آموزش و پرورش موضوع افزایش سن فرهنگیان را مجدد مطرح کرده و پیگیری می‌کنیم تا این موضوع انجام شود.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد:

با توجه به اینکه تمدید کنکور نظام قدیم و افزایش سن فرهنگیان را در مجلس به جریان انداختیم انشاءالله به زودی خبرهای خوبی در این باره خواهید شنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.