نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تحقق وعده «دانشگاه فرهنگیان» به داوطلبان کنکور سراسری ۹۶

همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 96؛
تحقق وعده «دانشگاه فرهنگیان» به داوطلبان کنکور سراسری 96
بدین ترتیب داوطلبان متولد اول مهر 74 به بعد می‌توانند در صورت علاقه‌مندی به حضور در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بدون مشکل خاصی کد مربوط به آن را در دفترچه انتخاب رشته وارد کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم به مصاحبه این دانشگاه دعوت شوند.
به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اواخر بهمن سال گذشته و هنگامی که دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال 96 منتشر شد، داوطلبان با موضوع عجیبی مواجه شدند. در دفترچه مذکور دانشگاه فرهنگیان شرط سنی پذیرش دانشجو را از 22 سال به 20 سال تغییر داده بود و بدین ترتیب تعدادی از داوطلبان کنکور، ناخواسته و فقط به دلیل تغییر شرط سنی از گردونه رقابت خراج می‌شدند و باید قید حضور در دانشگاه فرهنگیان را می‌زدند.
پس از این موضوع، داوطلبان کنکور سراسری با مراجعه به ادمین کانال تلگرامی «خبرنامه دانشجویان ایران»، نسبت به این تغییر اعتراض کرده و خواهان پیگیری این موضوع شدند. در قدم اول «خبرنامه دانشجویان ایران» با انتشار خبر تغییر شرط سنی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، صدای اعتراض داوطلبان کنکوری را در این سایت منعکس نمود.
داوطلبان معترض به سیاست جدید دانشگاه فرهنگیان ضمن تشکیل کمپین تلگرامی، همچنان خواهان پاسخگویی مسئولین وزارت آموزش و پروش و دانشگاه فرهنگیان درباره تغییر شرط سنی پذیرش دانشجو بودند، اما در آن روزها مسئولان مربوطه با بی‌توجهی به اعتراضات داوطلبان، آنها را نگران‌تر از پیش کردند.
با گذشت یک ماه از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 96 و تغییر شرط سنی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، همچنان «خبرنامه دانشجویان ایران»، پیگیر اعتراض داوطلبان بود. در همین راستا خبرنگار ما با مسئولان دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش تماس گرفته و خواهان پاسخگویی مسئولان مربوطه شد که مسئولان دانشگاه اعلام کردند این موضوع به آنها مربوط نمی‌شود! با این حال مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند داوطلبان باید تا مرداد صبر کنند و شاید در این مساله تجدید نظر شود.(از اینـــــــــــجا بخوانید)
* دانشگاه فرهنگیان بالاخره کوتاه آمد
بالاخره در تاریخ 10 اردیبهشت 96، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «باتوجه به پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد، براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، مقرر است، برای داوطلبان آزمون سراسری سال 1396، شرط مذکور به «حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (یکم مهر ماه 1374 به بعد) اصلاح و در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال جاری درج شود.»
* دانشگاه به وعده‌اش عمل کرد
پس از که یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه درباره بازگرداندن شرط سنی به 22 سال داده بود داوطلبان کنکور سراسری همچنان نگران عدم تحقق وعده مذکور بودند، با این حال امروز چهارشنبه، 11 مردادماه و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال 96، وعده مذکور محقق شد و شرط سنی از 20 سال به 22 سال تغییر یافت.
|برای مشاهده سایز اصلی تصویر روی آن کلیک کنید|
شرط سنی پذیرش دانشجو در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال 96
بدین ترتیب داوطلبان متولد اول مهر 74 به بعد می‌توانند در صورت علاقه‌مندی به حضور در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بدون مشکل خاصی کد مربوط به آن را در دفترچه انتخاب رشته وارد کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم به مصاحبه این دانشگاه دعوت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.