نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

کشور سوئد یکی از کشور های شمال اروپا است و پایتخت آن استکحلم می باشد . زبان رسمی این کشور سوئدی است اما مردمشان به زبان های انگلیسی و سامی نیز صحبت می کنند . دین رسمی کشور سوئد مسحیت می باشد . کشور سوئد دارای آب و هوای معتدل است و از جاذبه های طبیعی گردشگری زیادی برخوردار است . سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا از نظر وسعت می باشد . سطح بالای کیفیت زندگی و نرخ پایین بیکاری ویژگی هایی هستند که باعث شده هرساله افرادی برای زندگی به سوئد جذب شوند . دانشگاه های معتبری در این کشور وجود دارد که هر ساله متقاضیان تحصیل در خارج برای ادامه تحصیل به آن سفر می کنند . در ادامه ، به بررسی مزایا ، شرایط ، هزینه زندگی و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد می پردازیم.
اخذ اقامت بعد از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد مانند سایر کشور ها از مزایایی برخوردار است که در زیر به طور مختصر به آن ها اشاره می کنیم :
1. سطح بالای کیفیت زندگی در سوئد برای تمام شهروندان و دانشجویان
2. نرخ پائین بیکاری برای شهروندان و دانشجویان (اجازه 20 ساعت کار ((مرتبط یا نامرتبط)) با رشته دانشجو در هفته)
3. امکان گرفتن اقامت و تابعیت دانشجو بعد از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد 
4. کشف استعداد های دانشجویان برای آینده بهتر
5. خوابگاه های بسیار مجهز
6.  تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر اروپا
7. ثبات و امنیت بالای کشور سوئد
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد معمولا سوئدی می باشد . البته بعضی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند که با توجه به محدود بودن آن ها امکان اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد به زبان انگلیسی بسیار کم می باشد . دانشجویان ملزم به داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 یا 7 و یا تافل هستند که نمره آزمون زبان تافل لازم برای هر دانشگاه متفاوت است و از طرف دانشگاه اعلام می شود . دانشگاه های مختلف دوره های آموزش زبان سوئدی را برای آن دسته از متقاضیانی که به زبان سوئدی تسلط ندارند ، برگزار می کنند . البته هزینه این دوره ها جدا از شهریه تحصیلی از دانشجو دریافت می شود .
متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی باشند و اگر دیپلم آن ها تجربی نبود حتما درس زیست شناسی را باید با موفقیت بگذرانند .
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد به شرح زیر است :
تحصیل پزشکی در سوئد حدودا 11 ترم ( 5 سال و نیم ) می باشد . در ابتدای تحصیل پزشکی ، یک دوره 2 ساله به نام تحصیلات پیش بالینی وجود دارد که در آن دانشجو به گذراندن واحد هایی مانند آسیب شناسی ، ویروس شناسی ، باکتری شناسی و سرولوژی می پردازد .
تحصیل دندانپزشکی در سوئد حدودا 12 ترم می باشد .
بعد از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد ، دانشجو می بایست در دوره های کارآموزی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه شرکت کند . این بیمارستان ها از طرف دانشگاه مشخص می شود .
بورسیه به دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی قابل قبولی هستند اهدا می شود . متقاضیان دریافت بورسیه می توانند درخواست خود را به دانشگاه محل تحصیلشان ارائه دهند . اگر شخصی موفق به اخذ این بورسیه شد ، می تواند به صورت کاملا رایگان تحصیل کند .
جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد ، ارائه مدارک زیر الزامی است :
1. انجام آزمایش پزشکی
2. گواهی عدم سوء پیشینه
3. پاسپورت
4. گواهی مهارت زبان سوئدی ( توسط آزمون زبان سوئدی TISUS )
برای اخذ پذیرش ارسال مدارک زیر به دانشگاه الزامی است :
1. مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس 6 یا 7 )
2. ارائه یک موضوع تحقیقاتی
3. معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
4. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات + ترجمه
5. کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی
6. ارائه انگیزه نامه جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
امنیت بالای کشور سوئد
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد به شرح زیر است :
هزینه بررسی و پردازش مدارک به صورت جداگانه از دانشجو دریافت می شود . میزان این هزینه متناسب با دولتی یا خصوصی بودن هر دانشگاه متفاوت است .
هزینه تحصیل پزشکی در سوئد حدودا بین 4 تا 10 هزار دلار در سال می باشد .
هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد حدودا بین 6 تا 12 هزار دلار در سال می باشد .
هزینه زندگی در سوئد
هزینه زندگی در سوئد برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد را دارند بسیار مهم و ضروری است.  هزینه زندگی که شامل هزینه اقامت و خوابگاه ، هزینه خوراک ، هزینه حمل و نقل ، هزینه پوشاک و … است ، به طور متوسط حدود 3000 تا 4000 کرون است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.