نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تاثیر معدل در کنکور ۹۹ به صورت مثبت باشد

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سهم معدل در کنکور 99 گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع از اختیارات شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و کمیسیون آموزش مجلس و دولت به این موضوع ورود نخواهند کرد زیرا قانون این شورا را موطف کرده که مشخص کند شرایط باید به چه صورت باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته مصوب کردند که معدل با تأثیر قطعی برای داوطلبان کنکور اعمال و محاسبه شود؛ اما با توجه به اینکه نتوانستند آزمون‌ها را به صورت استاندارد برگزار و عدالت آموزشی را در سراسر کشور اجرا کنند، به وزیر علوم به عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیشنهاد شد این امر را مجدداً بررسی و اصلاح کنند.

شرایط نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است

وی بیان کرد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو ترکیبی قوی دارد و وزرای علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و معاونان آموزشی ۳ دستگاه و رئیس سازمان سنجش در ان عضویت دارند و بر اساس اصلاحیه آنها در سال گذشته، معدل با تاثیر مثبت در کنکور محاسبه شد.

احمدی لاشکی ادامه داد: اگرچه اکنون نیز تصمیم‌گیری در اختیار شوراست اما معتقدم شرایط نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و بهتر است که امسال نیز اثر معدل را به صورت قطعی در نظر نگیرند بلکه به صورت تاثیر مثبت اعمال شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  افزود: هیچ تغییری نسبت به سال گذشته انجام نشده؛ آزمون‌ها به همان روال سال گذشته انجام شد؛ مقرر شده بود تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی باشد اما انجام نشد؛ لذا با توجه به اینکه این اتفاقات و زمینه‌ها مهیا نشد بهتر است که امسال نیز تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.