نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تاثیر معدل در کنکور ۹۸ برای داوطلبین نظام قدیم

سوالات متعددی وجود دارد که داوطلبان با صدای مشاور تماس گرفته و می پرسند که به شرح زیر است:
معدل در کنکور ۹۸ به چه میزان تاثیر دارد؟داوطلبان نظام قدیم چه شرایطی در کنکور نظام جدید دارند؟به چه میزان معدل در کنکور سراسری ۹۸ تاثیر دارد؟تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۸ از چه سالی به بعد محاسبه می شود؟؟
و هزار و یک سوال که در رابطه با تاثیر معدل در کنکور ۹۸ وجود دارد. در این مقاله می خواهیم در رابطه با تاثیر معدل ۹۸ برای داوطلبان نظام قدیم توضیح دهید

تاثیر معدل نظام قدیم در کنکور ۹۸

کنکور ۹۸ همواره یکی از مهمترین کنکورهای چند سال اخیر می باشد زیرا داوطلبان به دو دسته نظام قدیم و نظام جدید تقسیم شدند. داوطلبان نظام جدید تکلیفشان مشخص است زیرا تمام دروس آنها با نظام جدید بوده و جای نگرانی نیست. داوطلبان نظام قدیم در این زمینه بسیار نگران بودند اما با اطلاعیه‌ای که از سازمان سنجش دریافت کردیم تمام این نگرانی ها برطرف شد.

نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۸

در آزمون سراسری ۹۸ میزان تاثیر سوابق تحصیلی( تاثیرمعدل) حداکثر ۳۰ درصد است که ۲۰ درصد آن تاثیر قطعی و ۱۰ درصد تاثیر مثبت میباشد این اطلاعیه است که سازمان سنجش تا امروز در اختیار ما قرار داده بود اما در تاریخ 15 آبان ماه این اطلاعیه تغییر کرد و نحوه اعمال سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت شد.برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به کنکور سراسری عضو کانال تلگرام صدای مشاور شوید

متن اطلاعیه سازمان سنجش به شرح زیر است:
1-در آزمون سراسري سال 1398، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداكثر 30 درصد و با تاثیر مثبت اعمال مي‌شود به‌ طوريكه:
الف- آن دسته از ديپلمه‌هاي رياضي و فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را سال 1398 و در نظام آموزشي جديد (3-3-6) اخذ نموده­ و امتحانات دروس پايه دوازدهم آن‌ها به صورت نهايي، سراسري و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم (پايه دوازدهم- سال سوم آموزش متوسطه نظام جديد 3-3-6) به ميزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره‌كل نهايي آنان لحاظ ­مي‌شود.
ب- آن دسته از ديپلمه‌هاي رياضي و فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را از سال 1384 الي 1397 در نظام آموزشي قبلي اخذ نموده­ اند و امتحانات يك‌ يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم (پايه يازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قديم) به ميزان حداكثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و با تاثير مثبت و داوطلبان داراي مدرك پيش‌دانشگاهي رياضي و فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني، علوم و معارف اسلامي و هنر كه مدرك دوره پيش‌دانشگاهي خود را از سال تحصيلي 91-1390 اخذ نموده‌اند و امتحانات يك يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود دوره پيش‌دانشگاهي (پايه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قديم) به ميزان حداكثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و با تاثير مثبت اعمال مي‌شود. در مجموع ميزان تاثير سوابق تحصيلي حداكثر 30 درصد است و به صورت تأثير مثبت در نمره‌كل نهايي آنان لحاظ ­مي‌شود.
ج- سایر دیپلمه‌ها (غير از بندهاي الف و ب) مشمول اعمال سوابق تحصيلي نيستند.
2- حداقل 85 درصد ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز و موسسات آموزش عالي كشور از سال 1398 به بعد «صرفاً باسوابق تحصيلي» و خارج از فرايند آزمون سراسري انجام مي‌شود. آيين‌نامه اجرايي اين مصوبه حداكثر تا يك‌ماه آينده در سازمان سنجش آموزش كشور تهيه و پس از تصويب در شوراي سنجش و پذيرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسري سال 1398 اطلاع‌رساني خواهد شد.
3- ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلي براي پذيرش رشته‌هاي با آزمون در آزمون سراسري سال 1399 و بعد از آن، حداكثر ظرف يك ماه توسط كارگروه بررسي و جمع‌بندي و پس از تصويب در شوراي سنجش و پذيرش دانشجو اطلاع‌رساني خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.