نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۹

 پس از اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر تاثیر نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 99 و استقرار کامل سیستم آموزشی نظام جدید و تعیین تکلیف نحوه برگزاری کنکور 99 ، میزان تاثیر معدل برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم و دیپلم نظام جدید ( 6-3-3 ) که امتحانات پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار می شود اعلام شد . تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 99 برای هر پنج گروه آزمایشی شامل رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و هنر و زبان بصورت قطعی اعمال می شود . در ادامه میزان تاثیر معدل در کنکور 99 برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید ارائه شده است تا داوطلبان بتوانند با خیال راحت به برنامه ریزی کنکور 99 بپردازند .

میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم در کنکور 99

سازمان سنجش در اطلاعیه ای در تاریخ 1397/06/26​ میزان تاثیر معدل در کنکور 99 را اعلام کرد که مطابق این اطلاعیه میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه های نظام قدیم كه ديپلم خود را از سال 1384 الی 1397 در یکی از رشته های رياضی و فيزيك ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که امتحانات يك‌ يا چند درس آن ها به صورت نهايی ، سراسری و کشوری برگزار شده است اخذ نموده اند ، حداكثر 25 درصد با تاثیر قطعی اعمال می شود . همچنین میزان تاثیر سوابق مدرک پيش‌ دانشگاهی رياضی و فيزيک ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم و معارف اسلامی و هنر كه مدرك دوره پيش‌ دانشگاهی خود را از سال تحصيلی 91 به بعد اخذ نموده اند و امتحانات يک يا چند درس آن ها به صورت نهايی ، سراسری و کشوری برگزار شده است ، میزان سوابق تحصيلی موجود دوره پيش ‌دانشگاهی ( پايه دوازدهم – سال آخر آموزش متوسطه نظام قديم ) به ميزان حداكثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلی موجود داوطلب و به صورت تأثير قطعی در نمره‌ كل نهايی آنان لحاظ می شود .

بیشتر بخوانید :

نکات اصلی تند خوانی و برنامه ریزی کنکور ۹۹

مطالب را ملکه ذهن کنید !

چند نکته دربارة برنامه زماني آزمون‌هاي سازمان سنجش

چگونه برنامه درسي مناسبي را براي خود تنظيم کنيم؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۹۹

قابل توجه است : با توجه به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 99 ، نگرانی زیادی در میان داوطلبان کنکور سراسری 99 به خصوص داوطلبان نظام قدیم به وجود آمده است اما در نظر داشته باشید به فارغ التحصیلان دوره متوسطه ( از سال ۸۴ به بعد ) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 91 به بعد ) اجازه داده می‌شود  در صورتی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی خود بدست نیاورده اند بتوانند فقط یک بار نمره های خود را با ترمیم معدل ارتقا دهند و با روحیه بهتری در کنکور سراسری شرکت کنند .

سازمان سنجش در اطلاعیه  15 آبان 97 اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 99 که در تاریخ 1397/06/26 منتشر نموده بود را ابطال نمود و اعلام کرد ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلی در کنکور 99 و بعد از آن ، حداكثر ظرف يك ماه توسط كارگروه بررسی و جمع‌ بندی و پس از تصويب در شورای سنجش و پذيرش دانشجو اطلاع‌ رسانی خواهد شد .

آن دسته از داوطلبان نظام جدید ( 3-3-6 ) ، متقاضی کنکور سراسری 99 ، که دیپلم خود را در یکی از رشته های رياضی و فيزيک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند . سوابق تحصيلی موجود ديپلم ( پايه دوازدهم – سال سوم آموزش متوسطه نظام جديد 3-3-6 ) به شرط اینکه امتحانات نهایی پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار نشود به ميزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصيلی موجود داوطلب و به صورت تأثير قطعی در نمره‌ كل نهايی آنان لحاظ می شود . لازم به ذکر است درصورتیکه امتحانات پایه یازدهم در سال تحصیلی 97 – 98 بصورت نهایی برگزار شود سوابق تحصیلی کنکوری های نظام جدید 99 هم شامل نمرات امتحات نهایی سال یازدهم و هم سال دوازدهم خواهد بود . به محض انتشار اطلاعیه جدید دراین باره متن مقاله را به روزرسانی خواهیم کرد . داوطلبان می توانند برای اطلاع لحظه ای از اخبار کنکور سراسری 99 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا باشید .

سازمان سنجش در اطلاعیه  15 آبان 97 اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 99 که در تاریخ 1397/06/26 منتشر نموده بود را ابطال نمود و اعلام کرد ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلی در کنکور 99 و بعد از آن ، حداكثر ظرف يك ماه توسط كارگروه بررسی و جمع‌ بندی و پس از تصويب در شورای سنجش و پذيرش دانشجو اطلاع‌ رسانی خواهد شد .

مشاوره کنکور سراسری 99

​تاثیر قطعی معدل به آن معناست که در هر دو حال ، یعنی در صورت بهتر شدن تراز یا بدتر شدن تراز با تاثیر معدل امتحانات نهایی ، این معدل را در نمره کل نهایی داوطلب در نظر می گیرند . بنابراین تاثیر معدل در کارنامه اولیه کنکور سراسری و رتبه داوطلب مشخص می شود و در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 هیچ تاثیری نخواهد داشت .

در نظر داشته باشید داوطلبان دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش شامل اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 99 نمی باشند این دانش آموزان در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی می بایست در امتحان نهایی گروه آزمایشی که متقاضی آن هستند شرکت کنند .

اگر فردی مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 گرفته باشد دیگر شامل قانون تاثیر معدل در کنکور 99 نیست . این موضوع به این معنی است که معدل وی هیچ تاثیری در رتبه و تراز متقاضی نخواهد داشت و تراز و رتبه ای که در کارنامه خود مشاهده می کند ، همان ترازی است که از پاسخ دهی به سوالات عمومی و اختصاصی در کنکور داده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.